walki rozrzadu - zamiana kol

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

walki rozrzadu - zamiana kol

Post autor: stef »

Powszechnie wiadomo, ze XU9J4 w wersjach DFW i D6C rozni sie nie walkami rozrzadu, a kolami je napedzajacymi!

dla D6C:
-walek zaw. ssacych (oznaczony nr 4)
-walek zaw. wydechowych (oznaczony nr 2)

dla DFW:
-walek zaw. ssacych (oznaczony nr 3)
-walek zaw. wydechowych (oznaczony nr 2)

W zwiazku z czym w D6C zawory ssace otwieraja sie wczesniej niz w DFW i tez wczesniej zamykaja. Kola walkow zaworow wydechowych sa identyczne.

Postanowilem u siebie zalozyc kolo walka zaworow ssacych od D6C co powinno wplynac korzystnie.

Zauwazylem jeszcze cos ciekawego, mianowicie moglbym zamiast kola walka zaworow wyd. (nr2) zalozyc kolo z zaw. ssacych (nr3), wtedy tez zawory wydechowe beda sie nieco wczesniej otwieraly i beda sie tez wczesiej zamykaly.
Wydaje mi sie ze wlasnie takie wczesniejsze zamykanie zaworow wydechowych moze wplynac korzystnie na prace silnika wlasnie na wysokich obrotach. Ciekawi mnie jakie jest Wasze zdanie!?

Zamiana kol walkow ssacych to przyspieszenie zaworow o wiecej niz 2,5 st. moze nawet nieco wiecej niz 3st. Zgodnie z tym co pisal Kaktus w przypadku zamiany wydechowego tak jak sie zastanawiam (nr2 na nr3) byloby to 2,5 st.

W D6C kola roznia sie o wiele bardziej niz w DFW!!!

Wiadomosc z ostatniej chwili - wychodzi na to, ze D6C wystepowaly w dwoch wersjach, z kolami 2 i 2 oraz 4 i 2 !
Obrazek
ODPOWIEDZ