Szajowoz, na podzespolach 205

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
PANDEIVEK
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
Numer Gadu-gadu: 8397047
Login tlen: 3173277
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: PANDEIVEK »

możesz dac 205 ucietą w miejscu przednich foteli.tak jak napisałem rama z zamontowaniem silnika +elektryka.
zawieszenie tylne.czas to ok półtora do dwóch miesięcy.
Autotransporter nie laweta......
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Jarmarek »

grrr... wcieło mi tyle tekstu... no nic. jeszcze raz:

Jaki masz plan ? składasz z dwóch przodów czy jeden przód idzie na tył, a maglownice i mcpersony sam 'jakoś' mocujesz?

jak to wygląda z rejestracją takiego pojazdu? co mam zrobić aby jeździć nim po drogach?
PANDEIVEK
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
Numer Gadu-gadu: 8397047
Login tlen: 3173277
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: PANDEIVEK »

do rejestracji patrz zarejestrowanie sam'a.tył wiadomo zawias przedni z 205.przednie to do ustalenia moge zrobic pod nastepne przednie z 205 albo pod 126p.albo inne opcje zalezy co kto lubi.
Autotransporter nie laweta......
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Jarmarek »

Jakie masz doświadczenie w budowie tego typu maszyn? to są Twoje przemyślenia, czy poparte doświadczeniami?

Zbudowałeś już kiedyś takiego Pugoszaja ?
PANDEIVEK
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
Numer Gadu-gadu: 8397047
Login tlen: 3173277
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: PANDEIVEK »

1-----zajmuje sie budową replik cobry i lotusa ss
2-----moim wspólnikiem jest Marcin Knap znany z programu chop shop na discovery.
3-----aktualnie w budowie 126p z silnikiem r1
Autotransporter nie laweta......
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Jarmarek »

Rozumiem.. i nie ukrywam że brzmi zachęcająco... to Marcin mieszka w Polsce?

Czyli ... przynoszę: przód 205, silnik, zawieszenie i wiązkę + duperele typu licznik, fotele, koła itp. oraz 7 koła i za dwa miesiące dostaję Pugoszaja gotowego do jazdy, zgadza się?

Nie ukrywam że tworząc coś takiego chciałbym mieć satysfakcję i zrobić to samemu... ale nie podejmę się spawania z 2ch względów - po pierwsze ze względu bezpieczeństwa po drugie bo się do tego nie nadaję... więc raczej szukałbym osoby/instytucji która dała by mi gotową budę a ja zająłbym się resztą...
PANDEIVEK
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
Numer Gadu-gadu: 8397047
Login tlen: 3173277
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: PANDEIVEK »

Powolutku.dostajesz ramoklatke z zamontowanym silnikiem i tylnym zawiasem,podłaczoną elektryke silnika.zostaje do zrobienia--zawias przód,układ kierowniczy,zbiornik paliwa,układ chłodzenia,drazek zmiany biegów i inne o których teraz nie pamiętam.
Autotransporter nie laweta......
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Jarmarek »

no jest tego troszkę... i tak sobie myślę że jeśli chce się coś takiego zrobić to trzeba się przeprosić ze spawarką, bo nawet taki drobiazg w tym wypadku jak drążek zmiany biegów wymaga ostrych rzeźb

Na pewno jesteś obeznany w temacie - napisz ile kosztuje pierwszy przegląd takiego SAM'a ? i jak bardzo wnikliwie badany jest pojazd - bo z tego co piszą w ustawie i artykułach nie wiele wynika...
PANDEIVEK
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
Numer Gadu-gadu: 8397047
Login tlen: 3173277
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: PANDEIVEK »

wiesz zamiast sztywnego łacza mozna dac linki :Y

jak bedziesz powaznie zainteresowany zrobieniem czegos takiego to zorientuje sie na stacji co i ile.repliki zamykaja sie w granicach 1500zł.
Autotransporter nie laweta......
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Kamkiler »

Jakiś czas temu śmigałem szajowozem po słomczynie , i składałem takowego z kolegą który właśnie zaczynał swoja przygode ,ze sportem .Oryginalny Szajowóz był na bazie 126p ,a nazwa pochodzi od Szaji ,człowieka który komentuje Barburke m.in , mialem możliwość poznać go osobiście bardzo spoko gość .Wracając do tematu ,Szajowóz 24KM zapierd.... niesamowicie ,75KM spowoduje ,że będzie latał uwierz ,wystarczy 60KM ,a będziesz zadowolony ....
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
PANDEIVEK
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 17 wrz ndz, 2006 6:54 pm
Posiadany PUG: 406 2.1 td familiale
Numer Gadu-gadu: 8397047
Login tlen: 3173277
Lokalizacja: sosnowiec

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: PANDEIVEK »

kol Jarmarek ma licencje pilota 8)7 (żart)

fakt rama z silnikiem scorpiona 115km lata

przy takiej mocy mozna załozyc duuuzo wieksze koła i cieszyc sie bardziej w terenie.
Autotransporter nie laweta......
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Jarmarek »

Ale po co ja mam się ograniczać - za silnik 60KM będę musiał zapłacić, a 115KM (XU5) mam w garażu i wałaśnie zastanawiałem się co z nim zrobić - chciałem go zacząć sprzedawać bo pomysł KJS'a tak szybko jak się narodził, tak szybko upadł.

Więc czemu ma niebyć 115KM ?

Nie widzę przeciwskazań.

PS. Licencję mam w planach :? ale najpierw Pugoszaj :W
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Fox »

Kurcze, dokładnie o tym samym myślałem jakieś pół roku temu z kolegą. Nawet myślałem żeby się zapisać na kurs spawacza, tylko jakoś czasu nie mogę znaleźć:)
Zastanawiam się czy jakbyś już raz zmontował taki szajowóz z silnikiem XU z gti to czy do następnych potrzebowałbyś też całego przodu czy już tylko silnika, wiązki i zawiechy i układu kierowniczego? Kupno całego przodu znacząco może podnieść cenę projektu, a silnik można kupić za 500zł. Jak zmienię pracę i coś więcej będę w stanie oszczędzać to nie wykluczam że w perspektywie 2-3 lat bym się na coś takiego skusił:)
Jarmarek
Maniak
Posty: 1435
Rejestracja: 17 paź ndz, 2004 11:54 pm
Posiadany PUG: 205 CTi
Numer Gadu-gadu: 2422735
Lokalizacja: Warszawa

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Jarmarek »

Przód samochodu to żaden wydatek - zobacz ile się sprzedaje aktualnie samochodów po 200-300zł... ludzie budy oddają - niedawno sprzedało się GTi za butelke wesky ...

Ale to dobre pytanie - czy jak jednego pugoszaja zrobisz to czy drugiego zrobisz już bez budy? i czy podniesie to koszt produkcji(więcej materiałów) i o ile?
Awatar użytkownika
Kamkiler
Maniak
Posty: 1279
Rejestracja: 29 sie pn, 2005 8:05 pm
Posiadany PUG: 205 TCTi
Numer Gadu-gadu: 3470719
Lokalizacja: Łomianki

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

Post autor: Kamkiler »

Teoretycznie , można zbudować rame samonośną z rur ,nie wiem jak to jest z rejestracją pojazdu SAM , wiem ,że rama musiałaby być atestowana i automatycznie nie dość ,że pojazd jest lżejszy to mocowanie silnika to wtedy pikuś .
Czeka nas jeszcze duzo pracy http://www.kamkiler.205.pl
ODPOWIEDZ