ALTERNATOR

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

ALTERNATOR

Post autor: PE-dB »

chciałbym rozeznać się czy ktoś wymieniał alternator na większy i od czego spasuje, interesowało by mnie czy np. od audi a6 albo jakiś inny 180A lub wiekszy wejdzie oraz czy dużo jest roboty aby podmienić jak już się odpowiednio przerobi mocowanie i czy silnik dużo będzie tracić na mocy jak zamiast seryjnego będzie musiał ciągnąc ponad 3 krotnie mocniejszy.
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: ALTERNATOR

Post autor: Lord Devil »

Mialem dawno temu w 1998 roku zamontowy do diesla 1,8 NA alternator z mercedasa diesla e klasy trzy litrowego pod duze car audio.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: ALTERNATOR

Post autor: marcpol »

Obciążenie silnika będzie zależało od tego ile prądu będą pobierać odbiorniki.

Policzmy dla obciążenia 180A

Moc alternatora 180A*14V=2,5kW

Sprawność alternatora 80%

Sprawność przekładni pasowej 95%

Moc oddawana przez silnik około 3,3 kW, czyli około 4,5 KM.

Jest to bardzo duża część mocy silnika na niskich obrotach.


Są jeszcze inne kwestie:

Pamiętaj, że alternatory o większej mocy mają cięższe wirniki, czyli o większej bezwładności.

Zwróć uwagę na obroty alternatora - powinien kręcić się w zakresie przewidzianych przez producenta prędkości obrotowych. Aby wytworzyć moc znamionową alternator potrzebuje obrotów około 3000. Czyli potrzebujesz przełożenia 1:3 aby na wolnych obrotach silnika alternator wytworzył 180A. Zakładam, że car audio używa się na postoju. Alternatory o większej mocy zwykle posiadają inny rodzaj przekładni pasowej.

Kolejną sprawą są przewody elektryczne - do wymiany przewody z alternatora do akumulatora i do odbiorników pobierających duży prąd (car audio), dla 180 A przewody możesz dobrać np. tutaj http://www.jeanmueller.pl/jmp/strony/pl/info/jm/6
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: ALTERNATOR

Post autor: PE-dB »

dzięki za informacje.
alternator od mercedesa to chyba 115A wiec trochę za mało.
a co do alternatora to tak naprawdę będę potrzebować tego prądu przez max 2sekundy bo tyle czasu mi starczy aby miernik złapał pomiar a na codzienne słuchanie to nie będzie maksymalnie rozkręcane , no chyba ze na zgaszonym aucie a jedynie do podładowanie akumulatora podczas jazdy autem to sobie da rade bo z doświadczenia wiem ze jazda z niemal 150dB jest raczej mało możliwa.
wiec pozostaje znalezienie odpowiedniego zastępce alternatora jak i zrobienie dosyć małego koła pasowego
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
marcpol
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 12 sie pt, 2011 1:48 pm
Posiadany PUG: 205 1.1 Look; 205 1.6 GTI
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Juchnowiec/Białystok

Re: ALTERNATOR

Post autor: marcpol »

Jak dobrze rozumiem to będziesz potrzebował prądu o natężeniu 180A przez 2s? Tyle spokojnie pobierzesz z akumulatora, nawet 35Ah.

Pamiętaj, aby przy przełożeniu 1:3 alternator nie kręcił się dużo szybciej niż fabrycznie.
Regeneracja wtryskiwaczy benzynowych, diesla, alternatorów, rozruszników http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=8&t=25519
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: ALTERNATOR

Post autor: PE-dB »

marcpol pisze:Jak dobrze rozumiem to będziesz potrzebował prądu o natężeniu 180A przez 2s? Tyle spokojnie pobierzesz z akumulatora, nawet 35Ah.

Pamiętaj, aby przy przełożeniu 1:3 alternator nie kręcił się dużo szybciej niż fabrycznie.
tylko wolałbym te conajmniej 180A przy napięciu 14V
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
Awatar użytkownika
PE-dB
Junior
Posty: 132
Rejestracja: 23 lip sob, 2011 12:38 pm
Posiadany PUG: 205 1.4 xs (xy8)
Numer Gadu-gadu: 9913627
Lokalizacja: BEŁCHATÓW
Kontakt:

Re: ALTERNATOR

Post autor: PE-dB »

alternator podmieniony z samochodu RENAULT LAGUNA III 1.5 DCI 110KM 210 A, kilka małych przeróbek trzeba było zastosować,lecz zdało by sie jeszcze mniejsze koło pasowe
orginalne
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
obecnie
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Żyj Jakbyś Miał Umrzeć Jutro, Marz Jakbyś Miał Życ Wiecznie...
I'VE GOT THE POWER
ODPOWIEDZ