Proszę o pomoc w kwestii j.w. Chcę zamienić w Peugeot 205 CTI (prod.03.1987) silnik 1,6 (105 KM, XU5J) na silnik 1,9 (128 KM, XU9J).
W związku z powyższym mam pytanie odnośnie kompatybilności wiązek elektrycznych i samych mocowań silnika. Czy wszsytko jest takie samo jak w 1,6 czy czekają mnie jakieś "niespodzianki" i utrudnienia ?
Oczywiście silnik 1,9 mam z całym osprzętem łącznie ze skrzynią biegów.
Drugie pytanie tyczy się zawieszenia przedniego ? Czy warto do tego silnika (1,9) wymienić zawieszenie seryjne CTI na zawieszenie z GTI ?
Czy do wymiany zawieszenia wystarczą mi (z GTI) sanki pod silnik, wahacze, stabilizator i drązki ? Czy trzeba wymienić jeszcze jakieś inne części zawieszenia ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
SWAP silnika z 1,6 na 1,9 w CTI - Proszę o pomoc
Wydaje mi sie ze w CTI jest zawias z GTI bo CTI to GTI Cabrio. Co do swapa to jedynie musisz kompa zmienic na tego z 1.9 a reszta pasuje. Skrzynie zostaw stara
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Dzięki za odpowiedź Przecinak. Komputer mam, wiec nie będzie z niczym problemu. Dlaczego warto zostawić skrzynię z 1,6 ? Czy są lepesze przełożenia ? Planowałem zmianę skrzyni bo po pierwsze nie przepadam za wstecznym przed jedynką a po drugie lewarek w 1,6 jest chyba na linkach i jest to mocno u mnie już wysłużone.
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Stop, stop, stop.
Po pierwsze zawieszeni GTi z zawiasem od CTi nie ma nic wspónego. W CTi jest prętowy wachacz a w GTi trójkątny. Taką operację przprowadzałem u siebie w CTi obecnie auto w profilu Lady Angel. Przód do tak jak pisałeś sanki, wachacze, stabilizator, łączniki stabilizatora, i amory (mocowanie łączników stabilizatora jest przy amorze), tylna jest na bębnach a nie na tarczach i jest miększy stabilizator-dwa, u siebie tył też zmieniłem. Nie zostawiaj skrzyni biegów z 1,6 do silnika 1,9. Skrzynia 1,6 ma krótsze przełożenia a ta z 1,9 i tak nie ma długiej piątki więc trasy już nie pojeździsz. Z powodu nieco cięższego silnika zawias seryjny będzie mocniej dostawał w dupę, poza tym nie wykorzystasz mocy silnika przy zawieszeniu z 1,6. W 1,9 jest różnica jeszcze na półośkach więc piasty też do wymiany. Zastanów się czy jest sens. Z doświadczenia podpowiem Ci, że nie. Cabrio to autko do przyjemnej powolnej jazdy, przerabiałem to na sobie założyłem do cabrio sportowe zawieszenie i bardzo mocny silnik, efekt po dwóch sezonach autko musiało być robione od nowa-buda nie wytrzymała naszych rodzimych dziur.
Po pierwsze zawieszeni GTi z zawiasem od CTi nie ma nic wspónego. W CTi jest prętowy wachacz a w GTi trójkątny. Taką operację przprowadzałem u siebie w CTi obecnie auto w profilu Lady Angel. Przód do tak jak pisałeś sanki, wachacze, stabilizator, łączniki stabilizatora, i amory (mocowanie łączników stabilizatora jest przy amorze), tylna jest na bębnach a nie na tarczach i jest miększy stabilizator-dwa, u siebie tył też zmieniłem. Nie zostawiaj skrzyni biegów z 1,6 do silnika 1,9. Skrzynia 1,6 ma krótsze przełożenia a ta z 1,9 i tak nie ma długiej piątki więc trasy już nie pojeździsz. Z powodu nieco cięższego silnika zawias seryjny będzie mocniej dostawał w dupę, poza tym nie wykorzystasz mocy silnika przy zawieszeniu z 1,6. W 1,9 jest różnica jeszcze na półośkach więc piasty też do wymiany. Zastanów się czy jest sens. Z doświadczenia podpowiem Ci, że nie. Cabrio to autko do przyjemnej powolnej jazdy, przerabiałem to na sobie założyłem do cabrio sportowe zawieszenie i bardzo mocny silnik, efekt po dwóch sezonach autko musiało być robione od nowa-buda nie wytrzymała naszych rodzimych dziur.
Car Valeting, Car Detailing.