Głowica XU10J4 (S16)

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: Para »

Stef moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
zen81
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: zen81 »

Para pisze:moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?
Stef nie daj sie namówić :P
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: Para »

hehe a to chyba twoja zen co ? ;>
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
zen81
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: zen81 »

I mam nadzieje ze tak zostanie :D
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: stef »

Ok na zakonczenie tematu zalaczam zdjecia kompletnej glowicy oraz kolektora wydechowego po spawaniu i planowaniu. Pozostanie juz tylko zalozyc i czekac na efekty :) Zdjecia zostaly zrobione na szybko dlatego sa malo dokladne moze Zen jeszcze na spokojnie jakies pstryknie i doda.
Załączniki
DSC00187.jpg
DSC00185.jpg
DSC00177.jpg
DSC00175.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
zen81
Uzalezniony
Posty: 506
Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
Posiadany PUG: Clio
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: zen81 »

Już sie nie mogę doczekać :D Jak dobrze pójdzie to pod koniec stycznia będzie można na hamownie podjechać :P
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: krzycho-g »

oe się przyp... ale wytłumacz mi stef dlaczego tak brzydko bez zachowania włąsciwych kątów zejscia dwóch kanałów w jeden , bez owalizacji rur popsułeś ten kolektor wydechowy ?

druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki

trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: stef »

krzycho-g pisze:oe się przyp... ale wytłumacz mi stef dlaczego tak brzydko bez zachowania włąsciwych kątów zejscia dwóch kanałów w jeden , bez owalizacji rur popsułeś ten kolektor wydechowy ?
Moze rozwiniesz co masz na mysli ... bo wydaje mi sie, ze nigdy nie miales do czynienia z kolektorem od S16
krzycho-g pisze: druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
Ale terminami rzucasz ... zaprezentuj na zdjeciu gdzie twoim zdaniem powinna zostac wyprofilowana, jak to ujales komora spalania?
krzycho-g pisze: trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną
Po pierwsze same ranty motylkow zostaly wygladzone, a same motylki przepolerowane, po drugie przy max otwartej przepustnicy/motylkach opor jakie one stawiaja dla przeplywajacego powietrza jest znikomy. Ale wiem przyczepisz sie pewnie tego ze moglem jeszcze delikatnie skrocic troche same sruby motylkow.

Czekam na wytlumaczenie mi oraz innym gdzie popelnilem owe bledy ... zobrazuj to najlepiej na zdjeciach.
Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: Orfister »

ja mam inne pytanko...
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ? :wink:
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: stef »

Orfister pisze:ja mam inne pytanko...
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ? :wink:
Chodzi przede wszystkim o to zeby "dmuchac na zimne" ;)

Wiadomo ze gaz jest mniej przyjazny dla kazdej glowicy samochodu przystosowanego jednak przez fabryke do jazdy na benzynie. Temperatura spalania gazu jest wyzsza! Nawet dobrze ustawiona instalacja nie zawsze ma optymalny sklad mieszanki w roznych obrotach. Dlatego dla ulozenia sie wszystkiego nalezy dla bezpieczenstwa na poczatku jezdzic na benzynie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Orfister
Moderator
Posty: 5717
Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
Numer Gadu-gadu: 2690638
Lokalizacja: Gostynin
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: Orfister »

Rozumiem...to sensowne co mówisz...
ja tego u siebie nie zastosowałem...niestety..aczkolwiek póki co nie widzę ujemnych skutków...zobaczymy jak długo.
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: Munne »

Jak szanowny Pan krzycho-g przeczyta modern engine tuning wszystko bedzie jasne :roll:
Kazda morda pasuje do Forda!
Awatar użytkownika
krzycho-g
Junior
Posty: 206
Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: krzycho-g »

wyrąbałeś przegrody w kolektorach co zakłóci przepływ spalin zamiast je obrobić i dopasowac kolektor do głowicy, obrobienie przepustnicy osi i srub daje wiekszy efekt niz polerowanie kanałów, co do obróbki komory spalania teraz obrabiam identyczną głowicę, jak skonczę to zapodam odpowiednie zdjecia. Obrobiłem juz parę głowic, w kazdym wypadku była wyrażna poprawa, wszystkie przetestowałem na samochodach przed i po.

Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...;-)
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: stef »

krzycho-g pisze:wyrąbałeś przegrody w kolektorach co zakłóci przepływ spalin zamiast je obrobić i dopasowac kolektor do głowicy
Jeszcze raz sie Ciebie zapytam, czy miales kiedykolwiek w swoich rekach kolektor wydechowy silnika XU10J4? Te jak to nazwales przegrody maja moze z 3-4mm grubosci, wiec niby jak kieruja przeplyw spalin, skoro kanaly wychodzace z glowicy sa prostopadle. Czyniac to mialem lepsze dojscie do zlikwidowania progow i lepszego obrobienia calego kanalu. Zobacz jak wyglada chociazby seryjny kolektor z 309 GTi16 lub kolektor 4-2-1 Longmana to moze wreszcie przestaniesz pisac glupoty!
krzycho-g pisze: ... obrobienie przepustnicy osi i srub daje wiekszy efekt niz polerowanie kanałów, co do obróbki komory spalania teraz obrabiam identyczną głowicę, jak skonczę to zapodam odpowiednie zdjecia.
Musisz byc bardzo naiwny jesli twierdzisz, ze jak wypolerujsz przepustnice i przytniesz troche srubki to cos sie zmieni, tym bardziej ze przy duzych predkosciach nie ma za bardzo co mowic o przeplywie wirowym tylko turbulentnym.

Co z tego, ze wygladzisz troche srubke w motylku, ktory moze i tak sie nie otwiera do konca jak nalezy?
krzycho-g pisze: Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..
Jak mozesz wypowiadac sie na temat ksiazki, ktorej nawet nie widziales ...

Znacznie lepszy to bylby flow banch!
krzycho-g pisze:... druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
Nigdy nie ma tak, ze przeplyw jest jak to okresliles w miare jednakowy. Pozatym zbytnie przeprofilowywanie komory spalania przy zaworach jest dosc ryzykowne. Wybierajac za duzo materialu zmniejszasz stopien kompresji oraz mozesz zepsuc cala glowice przekraczajac miejsce, w ktorym popada ring uszczelki glowicy.

Czepiasz sie tak tych motylkow i poprawy przeplywu a sam w obrabianej przez Ciebie glowicy nie uczyniles najwazniejszego - obrobki zaworow oraz gniazd!
krzycho-g pisze:Obrobiłem juz parę głowic, w kazdym wypadku była wyrażna poprawa, wszystkie przetestowałem na samochodach przed i po.
To czego dokanales, powinienes zweryfikowac najlepiej na hamownii, lub udokumentowac jakimis filmikami z pomiarow!

Po co piszesz o “area valve” skoro nie ruszyles nawet zaworow i gniazd???
Obrazek
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Re: Głowica XU10J4 (S16)

Post autor: Munne »

munne pisze:Jak szanowny Pan krzycho-g przeczyta modern engine tuning wszystko bedzie jasne :roll:
Krzychu ja sobie jaja robie ale chyba nie zalapales:) Praktyka praktyka a ksiazki ksiazkami.
Kazda morda pasuje do Forda!
ODPOWIEDZ