Głowica XU10J4 (S16)
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Stef moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?
- zen81
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
- Posiadany PUG: Clio
- Lokalizacja: Starogard Gdanski
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Stef nie daj sie namówićPara pisze:moze na sprzedaz ta glowica co ;> ?
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
-------------------------
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
hehe a to chyba twoja zen co ? ;>
- zen81
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
- Posiadany PUG: Clio
- Lokalizacja: Starogard Gdanski
Re: Głowica XU10J4 (S16)
I mam nadzieje ze tak zostanie
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
-------------------------
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Ok na zakonczenie tematu zalaczam zdjecia kompletnej glowicy oraz kolektora wydechowego po spawaniu i planowaniu. Pozostanie juz tylko zalozyc i czekac na efekty Zdjecia zostaly zrobione na szybko dlatego sa malo dokladne moze Zen jeszcze na spokojnie jakies pstryknie i doda.
- zen81
- Uzalezniony
- Posty: 506
- Rejestracja: 15 lip pt, 2005 11:45 pm
- Posiadany PUG: Clio
- Lokalizacja: Starogard Gdanski
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Już sie nie mogę doczekać Jak dobrze pójdzie to pod koniec stycznia będzie można na hamownie podjechać
Zero łaski, zero wzruszeń..
-------------------------
-------------------------
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Głowica XU10J4 (S16)
oe się przyp... ale wytłumacz mi stef dlaczego tak brzydko bez zachowania włąsciwych kątów zejscia dwóch kanałów w jeden , bez owalizacji rur popsułeś ten kolektor wydechowy ?
druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną
druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Moze rozwiniesz co masz na mysli ... bo wydaje mi sie, ze nigdy nie miales do czynienia z kolektorem od S16krzycho-g pisze:oe się przyp... ale wytłumacz mi stef dlaczego tak brzydko bez zachowania włąsciwych kątów zejscia dwóch kanałów w jeden , bez owalizacji rur popsułeś ten kolektor wydechowy ?
Ale terminami rzucasz ... zaprezentuj na zdjeciu gdzie twoim zdaniem powinna zostac wyprofilowana, jak to ujales komora spalania?krzycho-g pisze: druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
Po pierwsze same ranty motylkow zostaly wygladzone, a same motylki przepolerowane, po drugie przy max otwartej przepustnicy/motylkach opor jakie one stawiaja dla przeplywajacego powietrza jest znikomy. Ale wiem przyczepisz sie pewnie tego ze moglem jeszcze delikatnie skrocic troche same sruby motylkow.krzycho-g pisze: trzecia wypolerowałeś kanały od kolektora ssącego w kosmos ale nic nie zribiłeś w celu poprawy przepływu przez motylki i osie ich przepustnic co jest znacznie ważniejsze niż przepolerowanie scianek na błysk. To samo warto zrobić z przepustnicą główną
Czekam na wytlumaczenie mi oraz innym gdzie popelnilem owe bledy ... zobrazuj to najlepiej na zdjeciach.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
ja mam inne pytanko...
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ?
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ?
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Chodzi przede wszystkim o to zeby "dmuchac na zimne"Orfister pisze:ja mam inne pytanko...
z czego wynika zapis na naklejce dotyczący LPG ?
Wiadomo ze gaz jest mniej przyjazny dla kazdej glowicy samochodu przystosowanego jednak przez fabryke do jazdy na benzynie. Temperatura spalania gazu jest wyzsza! Nawet dobrze ustawiona instalacja nie zawsze ma optymalny sklad mieszanki w roznych obrotach. Dlatego dla ulozenia sie wszystkiego nalezy dla bezpieczenstwa na poczatku jezdzic na benzynie.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Rozumiem...to sensowne co mówisz...
ja tego u siebie nie zastosowałem...niestety..aczkolwiek póki co nie widzę ujemnych skutków...zobaczymy jak długo.
ja tego u siebie nie zastosowałem...niestety..aczkolwiek póki co nie widzę ujemnych skutków...zobaczymy jak długo.
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Jak szanowny Pan krzycho-g przeczyta modern engine tuning wszystko bedzie jasne
Kazda morda pasuje do Forda!
- krzycho-g
- Junior
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 mar śr, 2007 8:07 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Janówek, Błonie, Warszawa...
Re: Głowica XU10J4 (S16)
wyrąbałeś przegrody w kolektorach co zakłóci przepływ spalin zamiast je obrobić i dopasowac kolektor do głowicy, obrobienie przepustnicy osi i srub daje wiekszy efekt niz polerowanie kanałów, co do obróbki komory spalania teraz obrabiam identyczną głowicę, jak skonczę to zapodam odpowiednie zdjecia. Obrobiłem juz parę głowic, w kazdym wypadku była wyrażna poprawa, wszystkie przetestowałem na samochodach przed i po.
Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..
Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..
kiedyś pojade tak szybko ze się w czasie przeniosę ...
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Jeszcze raz sie Ciebie zapytam, czy miales kiedykolwiek w swoich rekach kolektor wydechowy silnika XU10J4? Te jak to nazwales przegrody maja moze z 3-4mm grubosci, wiec niby jak kieruja przeplyw spalin, skoro kanaly wychodzace z glowicy sa prostopadle. Czyniac to mialem lepsze dojscie do zlikwidowania progow i lepszego obrobienia calego kanalu. Zobacz jak wyglada chociazby seryjny kolektor z 309 GTi16 lub kolektor 4-2-1 Longmana to moze wreszcie przestaniesz pisac glupoty!krzycho-g pisze:wyrąbałeś przegrody w kolektorach co zakłóci przepływ spalin zamiast je obrobić i dopasowac kolektor do głowicy
Musisz byc bardzo naiwny jesli twierdzisz, ze jak wypolerujsz przepustnice i przytniesz troche srubki to cos sie zmieni, tym bardziej ze przy duzych predkosciach nie ma za bardzo co mowic o przeplywie wirowym tylko turbulentnym.krzycho-g pisze: ... obrobienie przepustnicy osi i srub daje wiekszy efekt niz polerowanie kanałów, co do obróbki komory spalania teraz obrabiam identyczną głowicę, jak skonczę to zapodam odpowiednie zdjecia.
Co z tego, ze wygladzisz troche srubke w motylku, ktory moze i tak sie nie otwiera do konca jak nalezy?
Jak mozesz wypowiadac sie na temat ksiazki, ktorej nawet nie widziales ...krzycho-g pisze: Co do Munne - nie zawsze czytanie ksiażek przekłada sie na praktykę. No i znacznie lepsza książką byłoby coś o przepływach..
Znacznie lepszy to bylby flow banch!
Nigdy nie ma tak, ze przeplyw jest jak to okresliles w miare jednakowy. Pozatym zbytnie przeprofilowywanie komory spalania przy zaworach jest dosc ryzykowne. Wybierajac za duzo materialu zmniejszasz stopien kompresji oraz mozesz zepsuc cala glowice przekraczajac miejsce, w ktorym popada ring uszczelki glowicy.krzycho-g pisze:... druga sprawa w głowicy w komorze spalania robota jeszcze nie skonczona bo cyły area valve nie jest do konca wyprofilowany co skutkuje tym ze nie cały obwód zaworu ma w miare jednakowy wypływ mieszanki
Czepiasz sie tak tych motylkow i poprawy przeplywu a sam w obrabianej przez Ciebie glowicy nie uczyniles najwazniejszego - obrobki zaworow oraz gniazd!
To czego dokanales, powinienes zweryfikowac najlepiej na hamownii, lub udokumentowac jakimis filmikami z pomiarow!krzycho-g pisze:Obrobiłem juz parę głowic, w kazdym wypadku była wyrażna poprawa, wszystkie przetestowałem na samochodach przed i po.
Po co piszesz o “area valve” skoro nie ruszyles nawet zaworow i gniazd???
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
Re: Głowica XU10J4 (S16)
Krzychu ja sobie jaja robie ale chyba nie zalapales:) Praktyka praktyka a ksiazki ksiazkami.munne pisze:Jak szanowny Pan krzycho-g przeczyta modern engine tuning wszystko bedzie jasne
Kazda morda pasuje do Forda!