Strona 2 z 3

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 13 sty wt, 2009 10:49 pm
autor: PANDEIVEK
możesz dac 205 ucietą w miejscu przednich foteli.tak jak napisałem rama z zamontowaniem silnika +elektryka.
zawieszenie tylne.czas to ok półtora do dwóch miesięcy.

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 13 sty wt, 2009 11:22 pm
autor: Jarmarek
grrr... wcieło mi tyle tekstu... no nic. jeszcze raz:

Jaki masz plan ? składasz z dwóch przodów czy jeden przód idzie na tył, a maglownice i mcpersony sam 'jakoś' mocujesz?

jak to wygląda z rejestracją takiego pojazdu? co mam zrobić aby jeździć nim po drogach?

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 13 sty wt, 2009 11:37 pm
autor: PANDEIVEK
do rejestracji patrz zarejestrowanie sam'a.tył wiadomo zawias przedni z 205.przednie to do ustalenia moge zrobic pod nastepne przednie z 205 albo pod 126p.albo inne opcje zalezy co kto lubi.

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 13 sty wt, 2009 11:43 pm
autor: Jarmarek
Jakie masz doświadczenie w budowie tego typu maszyn? to są Twoje przemyślenia, czy poparte doświadczeniami?

Zbudowałeś już kiedyś takiego Pugoszaja ?

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 13 sty wt, 2009 11:50 pm
autor: PANDEIVEK
1-----zajmuje sie budową replik cobry i lotusa ss
2-----moim wspólnikiem jest Marcin Knap znany z programu chop shop na discovery.
3-----aktualnie w budowie 126p z silnikiem r1

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 14 sty śr, 2009 12:04 am
autor: Jarmarek
Rozumiem.. i nie ukrywam że brzmi zachęcająco... to Marcin mieszka w Polsce?

Czyli ... przynoszę: przód 205, silnik, zawieszenie i wiązkę + duperele typu licznik, fotele, koła itp. oraz 7 koła i za dwa miesiące dostaję Pugoszaja gotowego do jazdy, zgadza się?

Nie ukrywam że tworząc coś takiego chciałbym mieć satysfakcję i zrobić to samemu... ale nie podejmę się spawania z 2ch względów - po pierwsze ze względu bezpieczeństwa po drugie bo się do tego nie nadaję... więc raczej szukałbym osoby/instytucji która dała by mi gotową budę a ja zająłbym się resztą...

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 14 sty śr, 2009 12:11 am
autor: PANDEIVEK
Powolutku.dostajesz ramoklatke z zamontowanym silnikiem i tylnym zawiasem,podłaczoną elektryke silnika.zostaje do zrobienia--zawias przód,układ kierowniczy,zbiornik paliwa,układ chłodzenia,drazek zmiany biegów i inne o których teraz nie pamiętam.

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 14 sty śr, 2009 12:16 am
autor: Jarmarek
no jest tego troszkę... i tak sobie myślę że jeśli chce się coś takiego zrobić to trzeba się przeprosić ze spawarką, bo nawet taki drobiazg w tym wypadku jak drążek zmiany biegów wymaga ostrych rzeźb

Na pewno jesteś obeznany w temacie - napisz ile kosztuje pierwszy przegląd takiego SAM'a ? i jak bardzo wnikliwie badany jest pojazd - bo z tego co piszą w ustawie i artykułach nie wiele wynika...

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 14 sty śr, 2009 12:47 am
autor: PANDEIVEK
wiesz zamiast sztywnego łacza mozna dac linki :Y

jak bedziesz powaznie zainteresowany zrobieniem czegos takiego to zorientuje sie na stacji co i ile.repliki zamykaja sie w granicach 1500zł.

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 14 sty śr, 2009 12:57 am
autor: Kamkiler
Jakiś czas temu śmigałem szajowozem po słomczynie , i składałem takowego z kolegą który właśnie zaczynał swoja przygode ,ze sportem .Oryginalny Szajowóz był na bazie 126p ,a nazwa pochodzi od Szaji ,człowieka który komentuje Barburke m.in , mialem możliwość poznać go osobiście bardzo spoko gość .Wracając do tematu ,Szajowóz 24KM zapierd.... niesamowicie ,75KM spowoduje ,że będzie latał uwierz ,wystarczy 60KM ,a będziesz zadowolony ....

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 14 sty śr, 2009 1:03 am
autor: PANDEIVEK
kol Jarmarek ma licencje pilota 8)7 (żart)

fakt rama z silnikiem scorpiona 115km lata

przy takiej mocy mozna załozyc duuuzo wieksze koła i cieszyc sie bardziej w terenie.

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 14 sty śr, 2009 1:10 am
autor: Jarmarek
Ale po co ja mam się ograniczać - za silnik 60KM będę musiał zapłacić, a 115KM (XU5) mam w garażu i wałaśnie zastanawiałem się co z nim zrobić - chciałem go zacząć sprzedawać bo pomysł KJS'a tak szybko jak się narodził, tak szybko upadł.

Więc czemu ma niebyć 115KM ?

Nie widzę przeciwskazań.

PS. Licencję mam w planach :? ale najpierw Pugoszaj :W

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 15 sty czw, 2009 10:04 am
autor: Fox
Kurcze, dokładnie o tym samym myślałem jakieś pół roku temu z kolegą. Nawet myślałem żeby się zapisać na kurs spawacza, tylko jakoś czasu nie mogę znaleźć:)
Zastanawiam się czy jakbyś już raz zmontował taki szajowóz z silnikiem XU z gti to czy do następnych potrzebowałbyś też całego przodu czy już tylko silnika, wiązki i zawiechy i układu kierowniczego? Kupno całego przodu znacząco może podnieść cenę projektu, a silnik można kupić za 500zł. Jak zmienię pracę i coś więcej będę w stanie oszczędzać to nie wykluczam że w perspektywie 2-3 lat bym się na coś takiego skusił:)

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 15 sty czw, 2009 1:21 pm
autor: Jarmarek
Przód samochodu to żaden wydatek - zobacz ile się sprzedaje aktualnie samochodów po 200-300zł... ludzie budy oddają - niedawno sprzedało się GTi za butelke wesky ...

Ale to dobre pytanie - czy jak jednego pugoszaja zrobisz to czy drugiego zrobisz już bez budy? i czy podniesie to koszt produkcji(więcej materiałów) i o ile?

Re: Szajowoz, na podzespolach 205

: 15 sty czw, 2009 4:52 pm
autor: Kamkiler
Teoretycznie , można zbudować rame samonośną z rur ,nie wiem jak to jest z rejestracją pojazdu SAM , wiem ,że rama musiałaby być atestowana i automatycznie nie dość ,że pojazd jest lżejszy to mocowanie silnika to wtedy pikuś .