Hamulce od 306gti

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Fox
Peugeot 205 Master
Posty: 2053
Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
Numer Gadu-gadu: 6433729
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Fox »

Lord Devil: Od jakiej wersji Partnera miałeś te hamulce? Dzwoniłem do jakiegoś handlarza części używanych i się mnie spytał własnie od jakiej wersji chcę te hamulce. Są ponoć dwóch różnych producentów. Wymienił mi jakich, ale zapomniałem oczywiście:) No i to serwo od 606?był w ogóle taki peugeot czy o 605 raczej chodzi?
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Chodzi oczywiście o 605, a nie 606 :oops: . Hamulce z partnera o ile dobrze pamiętam to system BENDIX. Producentów jest dwóch a rozmiary są różne. Miałęm te najwieksze. Średnica tarczy jest wtedy 266mm a nie jak w 205 247mm. Wszystko pasuje idealnie, bez przerabiania PLUG&PLAY.
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

To ja podpytam o konkrety :wink:

-Jakie średnice tłoczków mają różne zaciski z rodziny, i na czym może polegać większa skuteczność przy tej samej średnicy tłoczka i tarczy
-Jak większe serwo faktycznie odbija się na skuteczności
-Jak dokładnie średnica pompy przełozy się na hamowanie, do 205 przewija się kilka średnic między ok 19 a 22mm

Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

tomek pisze:
Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
Jestem za utworzeniem w tym dziale przyklejonego z gotowymi i sprawdzonymi rozwiązaniami upgradowania puga (nie tylko plug&play) :)
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

205MI16 pisze:
tomek pisze:
Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
Jestem za utworzeniem w tym dziale przyklejonego z gotowymi i sprawdzonymi rozwiązaniami upgradowania puga (nie tylko plug&play) :)

chętnie coś takiego przykleje..ale tylko jak ktoś to opracuje :)
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

...
Ostatnio zmieniony 27 gru śr, 2006 4:29 am przez Piweł, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
tomek
Uzalezniony
Posty: 732
Rejestracja: 03 lis pn, 2003 2:05 am
Lokalizacja: Gdańsk/Pisz

Post autor: tomek »

Jak czytam takie posty to zaparzam sobie kawę i siadam wygodnie w fotelu :wink:

Piweł wszystko fajnie wyjaśniasz, sporo jednak oczywistych..
Nie zrozumiałeś też dokladnie mojego pierwszego pytania;

"większa skuteczność przy TEJ SAMEJ średnicy tłoczków"

"Skuteczność" zastąpie teraz "reakcją" pomijając długie hamowanie i grzanie.

Według moich danych średnice przednich tłoczków we wszystkich 205 to bodajrze 54mm niezależnie od systemu.

Średnice tarcz te same... Gti ma wentyle-ok ale to chyba nie ma wpływu na pierwszą reakcje.

Na czym polega więc różnica działań systemów i "lepszość" jednych zacisków nad drugimi np w gti?
501512021 Sprzedam wszystkie części silnikowe 1,8 diesel i 1,9TD od 5pln, szyberdach prostokątny30pln, drążki gti 19mm, stabilizatory 19mm i 16mm, wnętrze od forevera, inne
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Z tego co mi wiadomo, to zasadniczo jakość hamowania i działania hamulców w 205 np: GTi jest porównywalna jak nie taka sama. Stosowanie innych systemów było podyktowane innymi względami takimi jak:
-rok produkcji,
-kraj wytworzenia i rynek na jaki auto było przeznaczone
-księgowi i budżet.
Wiadomo że znaczenie ma materiał jak wspominał Piweł klocek-tarcza. Większa siłą nacisku na nic sie zda jak hamulec podadny jest na fadding.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Lord Devil pisze:Z tego co mi wiadomo, to zasadniczo jakość hamowania i działania hamulców w 205 np: GTi jest porównywalna jak nie taka sama.
troche pugow zjezdzilem i nie bylo takiego, w ktorym hamulce lapalyby tak jak w moim gicie...
Munne
Peugeot 205 Master
Posty: 2689
Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
Numer Gadu-gadu: 10090927
Lokalizacja: Karlstad/Lublin

Post autor: Munne »

tomek pisze:To ja podpytam o konkrety :wink:

-Jakie średnice tłoczków mają różne zaciski z rodziny, i na czym może polegać większa skuteczność przy tej samej średnicy tłoczka i tarczy
-Jak większe serwo faktycznie odbija się na skuteczności
-Jak dokładnie średnica pompy przełozy się na hamowanie, do 205 przewija się kilka średnic między ok 19 a 22mm

Może by tak zebrać gdzieś w całość listę elementów i zestawów plug&play
Srednica tloczka w 306gti to 57mm w s16 54mm jezeli dobrze pamietam:)
Kazda morda pasuje do Forda!
ODPOWIEDZ