..:: 205 z silnikiem Mi16 ::..

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Ok dzięki. Ale teraz mi znajdzcie taki silniczek :lol:
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: baberek »

A ja mam jeszcze jedno male pytanie, czy ktos z czlonkow klubu ma 16-to zaworowy silniczek w swoim lewku??? Jesli tak to moze podzieli sie jakimis fotkami - wnioskuje,ze kolega Piweł ma podejjrzanie duza wiedze na ten temat :D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Para... pisze:Ok dzięki. Ale teraz mi znajdzcie taki silniczek :lol:
Znaleźć go to nie problem (choćby ten z Allegro, ja mam też kontakt do gościa w Celestynowie, u którego leży taki silnik nawet razem ze skrzynią) - problemem jest znalezienie go w stanie zadowalającym, tzn. z wiązką (nawet jeśli się z niej nie skorzysta to przyda się), całym osprzętem, kolektorami itp.

Aha w poprzednim poście zapomniałem o jeszcze jednej ważnej rzeczy - wspomaganie kierownicy jest zupełnie inaczej pomyślane, więc jeśli ktoś je ma (a większość 1,9 GTi je miała) to są dwa wyjścia:
a) włożyć magiel bez wspomagania=trzeba "trochę" więcej siły do kręcenia kółkiem (a przód jest teraz cięższy :P ) no i kolejna kasa wydana. Plusy: mamy deczko więcej mocy, której nie zabiera pompa i wolne jedno kółko np. pod napęd kompresora :wink: (to jakby 150 koni już nie starczało :D );
b) kupić pompę od "Miga" (niestety oryginalna od 8v nie pasuje, mimo że na pierwszy rzut oka jest taka sama - różni się kółkiem napędu) i pokiereszować trochę przewody olejowe oraz przenieść zbiorniczek oleju wspomagania (to najmniejszy problem).
baberek pisze:A ja mam jeszcze jedno male pytanie, czy ktos z czlonkow klubu ma 16-to zaworowy silniczek w swoim lewku??? Jesli tak to moze podzieli sie jakimis fotkami - wnioskuje,ze kolega Piweł ma podejjrzanie duza wiedze na ten temat
8) :D

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!

Z tego co wyczytałem z zagranicznych stron, przy zmodyfikowaniu dolnego mocowania silnika, przechyla się silnik i są problemy z ciśnieniem oleju w silniku a więc nie pożądane zjawisko. Ten manewr stosują goście w celu uniknięcia przeformowywania grodzi silnikowej, tak aby zmieścił się kolektor wydechowy. Ale najlepszym rozwiązaniem wg nich jest pozostawienie oryginalnego mocowania dolnego silnika a przerobienie kolektora wylotowego, tj obciecie przy listwie mocujacej i skręcenie go w dół o nieiwele (nie podaja jaki kąt, ale znalazłem zdjęcia ze zmodyfikowanym kolektorem), i w tem sposób zachowa się oryginaly kąt ustawienia silnika. Innym rozwiązaniem jest przerobienie miski olejowej - wspawanie grodzi powodujacej zgromadzenie się większej ilości oleju w okolicach smoka pompy oleju.
Ponad to sa różnice w kolektorach wydechowych stosowanych w tych samych silnikach pomiędzy 405 a 309. W 309 jest bardziej rozbudowany do tyłu i nie daje się go zamontować do 205. Czyli trzeba szukać takiego od 405.
No i następna sprawa (jak pisze Piweł) nie bardzo mieści się kolektor dolotowy. Goście przesuwają chłodnicę do przodu, poprzez modyfikację tego plastiku (w którym jest zabudowana chłodnica) wycinają w nim otwór pozwalający na przesunięcie chłodnicy.
To tyle co do samego silnika, zostaje jeszcze sprawa wydechu - seryjny przerobiony (skrucony) nie wytrzymuje.

Ciekawszym rozwiązaniem (ale o wiele droższym) było by wsadzenie silnika od 306 GTI 16S. Na szczęście punkty mocowania silnika konstruktorzy z Peugeota zostawili na swoich miejscach. W tym silniku kolektor wylotowy jest znacznie mniej rozbudowany i mieści się przed grodzią silnikową w 205.

No to tyle co udało mi się znaleść.
A tak apropos czy ktoś w Polsce ma taki egzemplaz lub wykonał taka przekładkę?

Pozdro

Tomek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

dzięki tomb. dużo pomogłeś. jeszcze nie widziałem w Polsce Mi16 w 205. wogóle mało widziałem nawet 405 z Mi16. :(
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Tomb, ten patent który podałeś na przerabianie wydechu może i byłby niezły, ale jest jeden szkopuł - przy tego rodzaju rzeźbie prawie nigdy nie udaje się tego zrobić porządnie za pierwszym razem. W odpowiednio niesprzyjających okolicznościach skończy się na pospawanym i poskręcanym kolektorze (a w tym wypadku kąty "załamania" i objętości nie są raczej takie byle jakie :wink: ), a i tak trzeba będzie coś jeszcze podklepać albo przestawić :) . Na stronie, którą ja przeglądałem na temat tej przeróbki gość kupił nawet specjalny kolektor rurowy, robiony pod tą przeróbkę, a i tak coś tam nie pasowało i musiał podklepywać przegrodę czołową.

Co do kolektorów 309/405 Mi16 - ja bym powiedział, że to akurat kolektor z 309 łatwiej da się zaadaptować do 205, bo jest on specjalnie taki "wygibaśny", żeby mieścił się w krótszej komorze silnikowej. W dodatku jego wylot jest skierowany bardziej w dół, podczas gdy wylot kolektora z 405 raczej do tyłu i to tak naprawdę powoduje problemy z połączeniem z resztą wydechu.

Według mnie problemy z niedostatecznym smarowaniem silnika to jakieś mrzonki - nie wiem ile trzeba by pochylić motor (a zauważcie że już seryjnie silniki XU są pochylone coś koło 30%) lub jak mało oleju musiałoby być w misce żeby w cywilnych zastosowaniach smok pompy nie zasysał go w odpowiedniej ilości.

PS. Jak ktoś chce zobaczyć realne 205 Mi16 (a nie takie z Internetu :lol: ) to zapraszam dzisiaj ok. 19.30 pod McDonalda przy rondzie Babka w Warszawie :twisted: .

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Taka przekladke (Mi16) ma moj znajomy z Opola, i na 1/4 mili loi wszystkich :)

Teraz w brzegu byl wyscig "underground" ;) na 1/4 mili, i ladnie wszstkie BMW zostaly w tyle! A nawet takie cacka jak Mitsubishi Eclipse!!

Ale to juz nie jest Mi16 seryjny ;) Pojawily sie sportowe Walki Rozrzadu ... ojjj jak to chodzi :)

Jedna BEEMKA byla do przodu, az do 3 biegu...gdy Pugi wbil 3 to odszedl jak rakieta :)
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!

Piweł zapewno masz dużo więcej doświadczenia z przekładką (masz takiego).

Przytoczyłem tylko to co znalazłem, w tym samym temacie z różnych źródeł.
Wszystkie informacje nadmieniają o problemach z ciśnieniem oleju.
Co do kolektora to niesądzę że wejdzie ten od 309, widzałem go na żywo i jest zdecydowanie rozbudowany w stosunku od tego z 405.
Wydaje mi się że wszystkie przekładki bazowały na kolektorze z 405. Ale nie upieram się przy swojej tezie.

Jak znajdę zdjęcie przerobionego kolektora od 405 to bym je zamieścił na forum, tylko powiedzcie koledzy jak to zrobić bo nie wiem?

Pozdrowienia

Tomek
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

A jak jest ze skrzynią? musi być od tych silników? czy pasuje od 205 GTI 1.9?
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Jak juz wczesniej Piwel zauwazyl, pasuje kazda skrzynka (i od 405 i od 205 gti), zalezy co chcesz osiagnac. Te od 205 gti sa chyba dosc krotkie, a jakby ci zalezalo na dlugich przelozeniach (np. swoje Mi-16 doposazasz w turbo :twisted: i nie chce ci sie wachlowac reka) to nawet i od diesla skrzynie mozesz wsadzic.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

słyszałem kiedyś że na przód największa moc jaka się opłaca to 200KM bo potem to już są straty, że auto sie nie prowadzi na zakrętach jak powinno itp. W sumie skrzynia to by mi pasowała od 205 GTI i tak jest krótka :twisted:

Obrazek
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

No ogolnie duzych mocy na przod sie nie przenosi ale nie wiem czy 200 KM to akurat ten "magiczny" punkt, co powyzej niego sie nie oplaca dawac wiecej.
Pewnie zalezy od auta.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

Ja za to słyszałem, że ta "magiczna" granica to 250 koni przy FWD. Rzeczywiście jeśli spojrzy się np. na Alfę 147 GTA czy Saaba Aero (oba właśnie po 250 koni i przedni napęd), to widać wyraźnie (szczególnie w zakrętach :wink: ), że to już nie ma sensu. Taki samochód przy dodaniu gazu na łuku właściwie w dowolnym momencie zaczyna uciekać na zewnętrzną i nie robi tu nawet różnicy stan nawierzchni czy typ opon (no może gdyby mieć sliki :) ). W takim lekkim bączku jakim jest 205 faktycznie ta granica przesunęłaby się pewno jeszcze w dół (tzn. nie potrzebna byłaby aż taka moc).

Co do skrzyń: szczerze mówiąc skrzynia od seryjnej 405 Mi16 jest krótsza niż w 205 1,9 GTi (inne przełożenie główne i chyba też przełożenia wyższych biegów). Poza tym trzeba brać pod uwagę, że Mi16 kręci się wyżej niż 8v (raz kolega mający 309 Mi16 chwalił mi się że odcięło mu na piątce przy 240 km/h :twisted: :shock: ).

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Post autor: tomb »

Witam!

Piweł sprawdzałeś może jak jest różnica w wadze obydwu silników? :?:
Jeśli tak to jaki ważyłeś, ten z blokiem aluminiowym czy ten z żeliwnym (16V)?

Pozdro

Tomek
Awatar użytkownika
Piweł
Junior
Posty: 424
Rejestracja: 03 lip czw, 2003 4:21 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Piweł »

No cóż ja nie robiłem porównania wagowego 16v vs. 8v, ale na pewno 16v to waga cięższa :lol: i to chyba nawet sporo (nawet ten aluminiowy 1,9 nie mówiąc już o żeliwnym 2,0), sądząc przynajmniej po darmowym obniżeniu przodu samochodu, którego doświadczyłem po swapie :wink: .

Ja w ogóle nie widzę sensu rozprawiania o żeliwnych Mi16 - IMHO wkładanie tego do 205 zupełnie mija się z celem (przynajmniej jeśli ktoś nie planuje turbo lub podobnych zabaw w tym silniku). Nakład pracy przy wrzucaniu 2,0 w porównaniu z 1,9 w mojej opinii zupełnie przesłania korzyści z tych 5 czy 7 dodatkowych koni.

Pozdr
Piweł
Ex 205 GTi...
ODPOWIEDZ