Strona 6 z 7
: 10 wrz ndz, 2006 3:19 pm
autor: aule
Dokonałem testów starego (oryginalnego) i przerobionego dolotu.
Stary (0-100km/h)
Benzyna 15,45s
Gaz 15,6s
Przerobiony (0-100km/h)
Benzyna 14.27
Gaz 14,5
Silnik na przerobionym dolocie wkręca się troche lepiej i jest przyjemniejszy w jeździe po mieśćie. Pod górę też lepiej sobie daje radę w porównaniu ze starym.
Wiem że nie są to osiągi na miarę GTI no i mam silnik przed małym remontem ale różnica była do zmierzenia.
Poza tym stary dolot przy założeniu go na mikser jest strasznie nieszczelny w porównaniu z dolotem który zrobiłem.
A jeszcze jedno przy założeniu przerobionego dolotu zmienia się w bardziej basowy dźwięk spod maski oraz z rury wydechowej.
Pozdro
: 10 wrz ndz, 2006 8:59 pm
autor: grzechuuu205
sprawdziłem spalanie na filtrze stożkowym... i tak:
zatankowałem za 50zł = 12litrów. miałem taką trase: 30% miasto a reszta na krajowej 3ce z Lubina do zielonej gory = 100km z prędkoscią 100 - 110. na tych 12 litrach przejechałem w sumie 220km czyli na stówe spalił mi około 5.45 litra benzyny. czyli w sumie raczej sie nie zmieniło spalanie (no moze jak juz to o jakies 0.20 max wiecej bierze...
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 13 wrz śr, 2006 2:56 pm
autor: rahueme
ja zamontowalem troche inaczej tzn umiescilem filtr tak samo jak grzechuuu205 tylko zamiast pcv polaczylem rura "spiro" i jest o wiele mniej zabawy, jedynie za co jeszce musxze sie zabrac to odizolowac ja. pozniej zarzuce fotki =) / czuc zmiany, silnik pracuje tak jak by lzej i lepiej sie wkreca na obroty, no i jeszce ladniej buczy
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
jeszcze nie wiem jak przy wiekszych predkosciach ale do 120 znacznie lepiej sie rozpedza....
EDIT> Co sadzicie o takim sposobie zamontowania
http://rahueme.205.pl/image.php?id=10120
czy cos zmienic czy zostawic ???
: 15 wrz pt, 2006 9:45 pm
autor: moralez
dzis zdjalem ta swoja cala instalacje powietrzna, filtr zalozylem w miejsce fabrycznego i.... zadnej rewelacji, troche buczy fakt ale na tym mi specjalnie zalezy, bo rownie dobrze moglbym zrobic srubokretem dziure w tlumiku( tez zwraca uwage)
reaguje na dodanie gazu podobnie albo slabiej zalezy...
czas do 100 gorszy o sekunde
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
: 15 wrz pt, 2006 11:25 pm
autor: woocash
i szczerze powiedziawszy tak to włąsnie moralez wygląda... najczęściej jest duży efekt -psychologiczny i tyle
czego dowiódł np grzechuuu205
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
: 15 wrz pt, 2006 11:31 pm
autor: moralez
woocash pisze:i szczerze powiedziawszy tak to włąsnie moralez wygląda... najczęściej jest duży efekt -psychologiczny i tyle
czas do 100 gorszy o sekunde
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
no wlasnie nie bardzo, poprzedni uklad tj ten gdzie bylo duzo strat
spisywal sie lepiej
: 16 wrz sob, 2006 12:33 am
autor: grzechuuu205
to zależy jak leży
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
nie no nie sciemniał bym przeciez jakby nie było lepiej. Nie powiem ze jest super rewelacja... ale z dolnych obrotów naparde lepiej sie zbiera... (a gdzy miałem stożek zamontowny w miejsce fabrycznego... to nie było lepiej a nawet moze i gorzej i chyba tez wiecej palił (miałem tak przez jakies 3 dnii) - popratu brał typowo tylko gorace powietrerze.. ale gdy zrobiłem ten dolot (nie jest to cud techniki - ale jest) to jest lepiej... ale jezeli komuś nie odpowiada taki filtr to nie... poprasrtu nie zakłada i juz... pozdro
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
: 16 wrz sob, 2006 10:03 am
autor: rahueme
otoz to ja po zalozeniu filtru tez odczulem ruznice, moze nie jest szybszy, ale napewno lepiej sie zbiera z nizszych predkosci... i to czuc ruznice przy wyprzedzaniu, co do buczenia to np u mnie i tak wydech buczal...fakt faktem teraz jeszcze ladniej to idzie ...
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
dzis jade nad morze to przetestuje dokladnie jeszce to
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
pozdro
: 17 wrz ndz, 2006 10:31 pm
autor: moralez
wczoraj zrobilem jeszcze trase na tym chorym ukladzie.... masakra
dzis spowrotem zalozylem kibel dolot przykrecilem troche lpg( do poprzedniego wariantu konieczne bylo odkrecenie) i smiga jak ta lala
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
nawet musze go jeszcze troche skrecic bo z wcisnietym pedalem do jakiejs 1/3 mam 150 badz jak kto woli 141.786453 km/h
: 17 wrz ndz, 2006 11:10 pm
autor: grzechuuu205
wczoraj przetestowałem Puga. ja miałem standardowy układ z normalnym filtrem to maks jaki wyciągnełem z niego było 155km/h a teraz ze stożkiem wyciągłem 163km/h ... wiec ja nie narzekam i jestem zadowolnony ze wszytskiego:)
Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk
: 11 sty pn, 2010 2:07 pm
autor: smiechoo
ja mialem zamontowany filtr stozkowy w miejsce oryginalnego filtra kupilem takiej wielkosc ze idealnie tam pasowal ( wcisniety w puche orginalnego filtra ) odczucia:
przy bardzo ekonomicznej jezdzie spadlo spalanie o 0.4 co do seryjnego dolotu
autko jakby stalo sie bardziej elastyczne
szybciej wkrecalo sie na obrotu ale trzeba bylo to sprawdzac bardzo dokladnie tzn z gps i ciagla zamiana filtrow zeby wrunki pogodowe nie wplywaly na pomiar
potem wycialem dziurke w grillu i dolozylem pelen przelot ( procz kolektora wydechowego ) ktory skladal sie od kolektora: rura - strumienica - rura - tlumik koncowy od 125p ( jak sie patrzy to na wylot jest dziura
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
)
odczucia po takim modzie:
-autko zaczelo jezdzic jak wsciekle
-szybko sie wkrecalo na obroty
-dzwiek filtra stlumiony ( przez puszke orginalna ) ale wydech ryczy jak rajdowka
-mocne odzczucie poprawy osiagow, szczegolnie na nizszych obrotach, mniej gazu trzeba wciskac aby utrzymywac i przyspieszac do predkosci ktorymi zwykle jezdze
- bardzo odczuwalna ulga dla silnika jak podjezdza sie pod gorke lub jedzie zapakowany autem w 5 osob
- na takim setupie stozek plus przelotowy wydech wzrost spalania o 0.7l odrazu napsize ze tankuje tylko 98 lub vpower racing, 98 praktycznie zawsze na jednej stacji wiec pomiary powinny byc dokladne
teraz na lato bede kombinowal troszeczke inny dolot cos na wzor kibeldolotu "grzechuu205" ale rozetne ta obudowe wtrysku w polowie i wcisne w niego rurke alu i caly dolot bedzie alu z mniejszym troche stozkiem zobaczymy jaki bedzie efekt, dam znac co i jak
jakos przed wczoraj zalozylem nowy orginalny filtr powietrza i musze powiedziec ze autko zostalo zdlawione i juz nie cisnie tak jak ze stozkiem, mam nadzieje ze spalanie rowniez spadnie
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk
: 26 kwie wt, 2011 10:01 pm
autor: tomek05229
no to ja teraz odkopie stary temat gdyż załozyłem u siebie konstrukcję którą chciałbym się podzielić....tzw kibeldolot...
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
też na podzespołach kolanek i rury PCV....
plusy:
-zajefajny dzwięk...
-elastyczniejszy (mniej mulący sie) silnik
-troche lepsze wkręcanie się
jeżeli chodzi o spalanie to nie wiem bo dopiero jest faza testów i póki co to aż korci żeby go bardziej przycisnąć i usłyszeć to brzmienie
ale dzwięk jest super
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
chodzi jakby miał 2.0 GT ..a to tylko 1.1. na monowtrysku
Stożek pochodzi od Krisa z fabrycznego dolotu Simony.
plany: pomalowanie na czarny mat żeby nie było od razu widać z czego dolot jest zrobiony
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk
: 26 kwie wt, 2011 11:36 pm
autor: Martinoo
tomek05229 pisze:no to ja teraz odkopie stary temat gdyż załozyłem u siebie konstrukcję którą chciałbym się podzielić....tzw kibeldolot...
![Razz :P](./images/smilies/tongue.gif)
też na podzespołach kolanek i rury PCV....
plusy:
-zajefajny dzwięk...
-elastyczniejszy (mniej mulący sie) silnik
-troche lepsze wkręcanie się
jeżeli chodzi o spalanie to nie wiem bo dopiero jest faza testów i póki co to aż korci żeby go bardziej przycisnąć i usłyszeć to brzmienie
ale dzwięk jest super
![Very Happy :D](./images/smilies/grin.gif)
chodzi jakby miał 2.0 GT ..a to tylko 1.1. na monowtrysku
Stożek pochodzi od Krisa z fabrycznego dolotu Simony.
plany: pomalowanie na czarny mat żeby nie było od razu widać z czego dolot jest zrobiony
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
ale to jest dziwne stożek w 1.1.
W ogóle jak to brzmi.
Chociaz znam takich co stozek do diesla dają
Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk
: 27 kwie śr, 2011 2:55 am
autor: tomek05229
Zgadza się...ja też myslałem że to będzie tylko coś takiego że jak otworze maske to..o...stożek... , a tu miłe zaskoczenie jeżeli chodzi o dzwięk i poprawe elastyczności...bo zakładając go myślałem bardziej o walorach estetycznych niż o poprawieniu osiągów...ale skoro się coś tam udało...
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk
: 29 kwie pt, 2011 8:02 am
autor: aule
Dobrze, że nie zrobiłeś z rury od piecyka...
pomalować i będzie dobrze.
Ja obecnie mam w pojeździe wkładkę sportową K&N i daje radę.
pozdro