Strona 6 z 7

: 10 wrz ndz, 2006 3:19 pm
autor: aule
Dokonałem testów starego (oryginalnego) i przerobionego dolotu.

Stary (0-100km/h)

Benzyna 15,45s
Gaz 15,6s

Przerobiony (0-100km/h)

Benzyna 14.27
Gaz 14,5

Silnik na przerobionym dolocie wkręca się troche lepiej i jest przyjemniejszy w jeździe po mieśćie. Pod górę też lepiej sobie daje radę w porównaniu ze starym.

Wiem że nie są to osiągi na miarę GTI no i mam silnik przed małym remontem ale różnica była do zmierzenia.

Poza tym stary dolot przy założeniu go na mikser jest strasznie nieszczelny w porównaniu z dolotem który zrobiłem.

A jeszcze jedno przy założeniu przerobionego dolotu zmienia się w bardziej basowy dźwięk spod maski oraz z rury wydechowej.

Pozdro

: 10 wrz ndz, 2006 8:59 pm
autor: grzechuuu205
sprawdziłem spalanie na filtrze stożkowym... i tak:

zatankowałem za 50zł = 12litrów. miałem taką trase: 30% miasto a reszta na krajowej 3ce z Lubina do zielonej gory = 100km z prędkoscią 100 - 110. na tych 12 litrach przejechałem w sumie 220km czyli na stówe spalił mi około 5.45 litra benzyny. czyli w sumie raczej sie nie zmieniło spalanie (no moze jak juz to o jakies 0.20 max wiecej bierze... :)

: 13 wrz śr, 2006 2:56 pm
autor: rahueme
ja zamontowalem troche inaczej tzn umiescilem filtr tak samo jak grzechuuu205 tylko zamiast pcv polaczylem rura "spiro" i jest o wiele mniej zabawy, jedynie za co jeszce musxze sie zabrac to odizolowac ja. pozniej zarzuce fotki =) / czuc zmiany, silnik pracuje tak jak by lzej i lepiej sie wkreca na obroty, no i jeszce ladniej buczy ;) jeszcze nie wiem jak przy wiekszych predkosciach ale do 120 znacznie lepiej sie rozpedza....
EDIT> Co sadzicie o takim sposobie zamontowania
http://rahueme.205.pl/image.php?id=10120
czy cos zmienic czy zostawic ???

: 15 wrz pt, 2006 9:45 pm
autor: moralez
dzis zdjalem ta swoja cala instalacje powietrzna, filtr zalozylem w miejsce fabrycznego i.... zadnej rewelacji, troche buczy fakt ale na tym mi specjalnie zalezy, bo rownie dobrze moglbym zrobic srubokretem dziure w tlumiku( tez zwraca uwage)
reaguje na dodanie gazu podobnie albo slabiej zalezy...
czas do 100 gorszy o sekunde :twisted:

: 15 wrz pt, 2006 11:25 pm
autor: woocash
i szczerze powiedziawszy tak to włąsnie moralez wygląda... najczęściej jest duży efekt -psychologiczny i tyle :wink:

czego dowiódł np grzechuuu205 :)

: 15 wrz pt, 2006 11:31 pm
autor: moralez
woocash pisze:i szczerze powiedziawszy tak to włąsnie moralez wygląda... najczęściej jest duży efekt -psychologiczny i tyle :wink:
czas do 100 gorszy o sekunde :twisted:
no wlasnie nie bardzo, poprzedni uklad tj ten gdzie bylo duzo strat :D
spisywal sie lepiej

: 16 wrz sob, 2006 12:33 am
autor: grzechuuu205
to zależy jak leży :lol: nie no nie sciemniał bym przeciez jakby nie było lepiej. Nie powiem ze jest super rewelacja... ale z dolnych obrotów naparde lepiej sie zbiera... (a gdzy miałem stożek zamontowny w miejsce fabrycznego... to nie było lepiej a nawet moze i gorzej i chyba tez wiecej palił (miałem tak przez jakies 3 dnii) - popratu brał typowo tylko gorace powietrerze.. ale gdy zrobiłem ten dolot (nie jest to cud techniki - ale jest) to jest lepiej... ale jezeli komuś nie odpowiada taki filtr to nie... poprasrtu nie zakłada i juz... pozdro :P :mrgreen:

: 16 wrz sob, 2006 10:03 am
autor: rahueme
otoz to ja po zalozeniu filtru tez odczulem ruznice, moze nie jest szybszy, ale napewno lepiej sie zbiera z nizszych predkosci... i to czuc ruznice przy wyprzedzaniu, co do buczenia to np u mnie i tak wydech buczal...fakt faktem teraz jeszcze ladniej to idzie ... :) dzis jade nad morze to przetestuje dokladnie jeszce to :) pozdro

: 17 wrz ndz, 2006 10:31 pm
autor: moralez
wczoraj zrobilem jeszcze trase na tym chorym ukladzie.... masakra 8)7
dzis spowrotem zalozylem kibel dolot przykrecilem troche lpg( do poprzedniego wariantu konieczne bylo odkrecenie) i smiga jak ta lala :mrgreen:
nawet musze go jeszcze troche skrecic bo z wcisnietym pedalem do jakiejs 1/3 mam 150 badz jak kto woli 141.786453 km/h

: 17 wrz ndz, 2006 11:10 pm
autor: grzechuuu205
wczoraj przetestowałem Puga. ja miałem standardowy układ z normalnym filtrem to maks jaki wyciągnełem z niego było 155km/h a teraz ze stożkiem wyciągłem 163km/h ... wiec ja nie narzekam i jestem zadowolnony ze wszytskiego:)

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

: 11 sty pn, 2010 2:07 pm
autor: smiechoo
ja mialem zamontowany filtr stozkowy w miejsce oryginalnego filtra kupilem takiej wielkosc ze idealnie tam pasowal ( wcisniety w puche orginalnego filtra ) odczucia:

przy bardzo ekonomicznej jezdzie spadlo spalanie o 0.4 co do seryjnego dolotu

autko jakby stalo sie bardziej elastyczne

szybciej wkrecalo sie na obrotu ale trzeba bylo to sprawdzac bardzo dokladnie tzn z gps i ciagla zamiana filtrow zeby wrunki pogodowe nie wplywaly na pomiar :D

potem wycialem dziurke w grillu i dolozylem pelen przelot ( procz kolektora wydechowego ) ktory skladal sie od kolektora: rura - strumienica - rura - tlumik koncowy od 125p ( jak sie patrzy to na wylot jest dziura :D )

odczucia po takim modzie:

-autko zaczelo jezdzic jak wsciekle :D
-szybko sie wkrecalo na obroty
-dzwiek filtra stlumiony ( przez puszke orginalna ) ale wydech ryczy jak rajdowka :D
-mocne odzczucie poprawy osiagow, szczegolnie na nizszych obrotach, mniej gazu trzeba wciskac aby utrzymywac i przyspieszac do predkosci ktorymi zwykle jezdze
- bardzo odczuwalna ulga dla silnika jak podjezdza sie pod gorke lub jedzie zapakowany autem w 5 osob
- na takim setupie stozek plus przelotowy wydech wzrost spalania o 0.7l odrazu napsize ze tankuje tylko 98 lub vpower racing, 98 praktycznie zawsze na jednej stacji wiec pomiary powinny byc dokladne :)

teraz na lato bede kombinowal troszeczke inny dolot cos na wzor kibeldolotu "grzechuu205" ale rozetne ta obudowe wtrysku w polowie i wcisne w niego rurke alu i caly dolot bedzie alu z mniejszym troche stozkiem zobaczymy jaki bedzie efekt, dam znac co i jak :D

jakos przed wczoraj zalozylem nowy orginalny filtr powietrza i musze powiedziec ze autko zostalo zdlawione i juz nie cisnie tak jak ze stozkiem, mam nadzieje ze spalanie rowniez spadnie :D

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

: 26 kwie wt, 2011 10:01 pm
autor: tomek05229
no to ja teraz odkopie stary temat gdyż załozyłem u siebie konstrukcję którą chciałbym się podzielić....tzw kibeldolot... :P też na podzespołach kolanek i rury PCV....
plusy:
-zajefajny dzwięk... :D
-elastyczniejszy (mniej mulący sie) silnik
-troche lepsze wkręcanie się
jeżeli chodzi o spalanie to nie wiem bo dopiero jest faza testów i póki co to aż korci żeby go bardziej przycisnąć i usłyszeć to brzmienie :)

ale dzwięk jest super :D chodzi jakby miał 2.0 GT ..a to tylko 1.1. na monowtrysku :twisted:
Stożek pochodzi od Krisa z fabrycznego dolotu Simony.

plany: pomalowanie na czarny mat żeby nie było od razu widać z czego dolot jest zrobiony ;)

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

: 26 kwie wt, 2011 11:36 pm
autor: Martinoo
tomek05229 pisze:no to ja teraz odkopie stary temat gdyż załozyłem u siebie konstrukcję którą chciałbym się podzielić....tzw kibeldolot... :P też na podzespołach kolanek i rury PCV....
plusy:
-zajefajny dzwięk... :D
-elastyczniejszy (mniej mulący sie) silnik
-troche lepsze wkręcanie się
jeżeli chodzi o spalanie to nie wiem bo dopiero jest faza testów i póki co to aż korci żeby go bardziej przycisnąć i usłyszeć to brzmienie :)

ale dzwięk jest super :D chodzi jakby miał 2.0 GT ..a to tylko 1.1. na monowtrysku :twisted:
Stożek pochodzi od Krisa z fabrycznego dolotu Simony.

plany: pomalowanie na czarny mat żeby nie było od razu widać z czego dolot jest zrobiony ;)
ale to jest dziwne stożek w 1.1.

W ogóle jak to brzmi.

Chociaz znam takich co stozek do diesla dają

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

: 27 kwie śr, 2011 2:55 am
autor: tomek05229
Zgadza się...ja też myslałem że to będzie tylko coś takiego że jak otworze maske to..o...stożek... , a tu miłe zaskoczenie jeżeli chodzi o dzwięk i poprawe elastyczności...bo zakładając go myślałem bardziej o walorach estetycznych niż o poprawieniu osiągów...ale skoro się coś tam udało... 8)

Re: filtr stożkowy w 1.1 Monowtrysk

: 29 kwie pt, 2011 8:02 am
autor: aule
Dobrze, że nie zrobiłeś z rury od piecyka...

pomalować i będzie dobrze.

Ja obecnie mam w pojeździe wkładkę sportową K&N i daje radę.

pozdro