Lekkie kolo zamachowe
- marian205
- Junior
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Tychy, Katowice
Lekkie kolo zamachowe
Mam pytanie do znawcow. Jakie skutki ma zeszlifowanie kola zamachowego No i jakie sa tego minusy Slyszalem ze wtedy szybciej sie zbiera( rosnie moment) ale za to nie mam juz takiego hamowania silnikiem po upuszczeniu gazu. Czy to prawda
Jesli tak to jak bardzo mozna zeszlifowac takie kolo Dodam ze chodzi o silnik 1.9 TDi z 405.
Jesli tak to jak bardzo mozna zeszlifowac takie kolo Dodam ze chodzi o silnik 1.9 TDi z 405.
Re: Lekkie kolo zamachowe
Bedzie latwiej sie wkrecalmarian205 pisze:Mam pytanie do znawcow. Jakie skutki ma zeszlifowanie kola zamachowego
Zrobisz nieumiejetnie i mozesz stracic nogi, oraz praca silnika moze byc mniej kulturalna na niskich obrotach.No i jakie sa tego minusy
To jest nieprawda -hamujesz podcisnieniem w silniku, a nie kolem zamachowym.nie mam juz takiego hamowania silnikiem po upuszczeniu gazu.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Lekkie kolo zamachowe
w momencie zmiany biegow szybciej obroty spadajamarian205 pisze:Mam pytanie do znawcow. Jakie skutki ma zeszlifowanie kola zamachowego No i jakie sa tego minusy Slyszalem ze wtedy szybciej sie zbiera( rosnie moment) ale za to nie mam juz takiego hamowania silnikiem po upuszczeniu gazu. Czy to prawda
Jesli tak to jak bardzo mozna zeszlifowac takie kolo Dodam ze chodzi o silnik 1.9 TDi z 405.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Silnik straci troche na momencie obrotowym, ale za to bedzie sie szybciej wkrecal na wysokie obroty! Moze nie chodzic juz tak rowno na biegu jalowym.
Jezeli myslisz o swoim ropniaku to odradzam bo on wlasnie momentem jezdzi!
Kola sie nie szlifuje tylko zdejmuje material na tokarce. Dodatkowo powinno sie wywazyc kolo po takim zabiegu! Mozna tez przeszlifowac tarcze docisku sprzegla jezeli nie jest rowna!
Zdjecie ok 1kg jest calkiem bezpieczne oczywiscie mozna wiecej ... zalezy do czego ma sluzyc auto!
Jezeli myslisz o swoim ropniaku to odradzam bo on wlasnie momentem jezdzi!
Kola sie nie szlifuje tylko zdejmuje material na tokarce. Dodatkowo powinno sie wywazyc kolo po takim zabiegu! Mozna tez przeszlifowac tarcze docisku sprzegla jezeli nie jest rowna!
Zdjecie ok 1kg jest calkiem bezpieczne oczywiscie mozna wiecej ... zalezy do czego ma sluzyc auto!
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Dieslem jezdzisz glownie momentem obrotowym! Ktory masz dostepny w niskim zakresie obrotow (i pewnie do jakis 4000 max 4500rpm) - to po co masz oslabiac dol silnika skoro gora i tak tego nie pociagniesz!
W wysokoobrotowych N/A ma to sens, bo latwiej wkrecisz i trzymasz w zakresie w ktorym moc i moment sa najwyzsze czyli od jakis 5500 do 7000rpm
W wysokoobrotowych N/A ma to sens, bo latwiej wkrecisz i trzymasz w zakresie w ktorym moc i moment sa najwyzsze czyli od jakis 5500 do 7000rpm
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Lekkie kolo zamachowe
To ja może odkopie stary temat,czy koło zamachowe w TU1 i TU3 jest takie same??czy któreś jest lżejsze??
-
- Junior
- Posty: 149
- Rejestracja: 17 paź pt, 2008 11:57 am
- Posiadany PUG: 2x205 1.9 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Lublin
Re: Lekkie kolo zamachowe
Żeby nie zakładać nowego tematu, jak sprawa ma miejsce w 1,9 gti, ktoś próbował jest jakiś sens?
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Lekkie kolo zamachowe
w seryjnym silniku do codziennej jazdy to tylko dla lepszego samopoczucia właścicielaurbanek pisze:Żeby nie zakładać nowego tematu, jak sprawa ma miejsce w 1,9 gti, ktoś próbował jest jakiś sens?
tylko gorzej sie rusza bo łatwiej silnik udusić
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Re: Lekkie kolo zamachowe
Bzdura!TO-MI pisze:w seryjnym silniku do codziennej jazdy to tylko dla lepszego samopoczucia właściciela
tylko gorzej sie rusza bo łatwiej silnik udusić
To jeden z najlatwiejszych i przede wszystkim najtanszych sposobow ucznienia auta szybszym!
- TO-MI
- Maniak
- Posty: 1273
- Rejestracja: 02 lip ndz, 2006 3:14 pm
- Posiadany PUG: XU9J4
- Numer Gadu-gadu: 604584106
- Lokalizacja: Krosno/okol
Re: Lekkie kolo zamachowe
jasne 0,1s szybciej do setki a roboty troche jest
wymontować koło, stoczyć ,wyważyć zmontować ufff
i podstawa to kręcić pod czerwone bo inaczej nie ma sensu sie bawić
ale to tylko moje zdanie
wymontować koło, stoczyć ,wyważyć zmontować ufff
i podstawa to kręcić pod czerwone bo inaczej nie ma sensu sie bawić
ale to tylko moje zdanie
Doba ma 24 godziny,zgrzewka 24 piwa...przypadek..?
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2207
-
- Uzalezniony
- Posty: 996
- Rejestracja: 06 lut śr, 2008 12:12 am
- Posiadany PUG: 205
- Numer Gadu-gadu: 464582
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Lekkie kolo zamachowe
a może ma ktoś na wierzchu koło od TU3?? był bym bardzo wdzięczny jak by je zważył
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Lekkie kolo zamachowe
Hej!
Kolo zamachowe ma 2 zadania:
1) Magazyn energii - jak zmieniasz bieg, puscisz gaz itp... to silnik tak szybko nie spadnie z obrotow, bo pomimo faktu iz nie napedza go spalana mieszanka, kolo zamachowe ma zmagazynowane tyle energii ze silnikiem kreci.
2) Jest zwyczajnym tlumikiem, poniewaz moment obrotowy ktory wychodzi z walu korbowego jest bardzo nie rownomierny, i gdyby usunas kolo zamachowe, silnik pracowal by bardzo nie rowno. Kolo zamachowe "wytlumia" te skoki momentu obrotowego, powodujac ze silnik wykazuje w miare rowny moment obrotowy przy danej predkosci obrotowej.
W dieslu nie radze odchudzac kola zamachowego! Diesel pracuje na pelnym ladunku (nie posiada przepustnicy) a obrotami silnika, czyli tez moca sterujemy dodajac paliwo a nie powietrze.
Z tego wynika fakt iz Diesel posiada od samego dolu bardzo duzo momentu obrotowego (poniewaz nie jest dlawiony przymknieta przepustnica przy niskich obrotach).
I poniewaz tego momentu jest duzo, potrzebne jest ciezkie kolo zamachowe, oraz ciezkie felgi, aby "zabrac" ten moment i lagodniej go przekazac na asfalt.
W 206 stalowe felgi od benzyniaka i te same od diesla roznia sie waga okolo 3-4kg sztuka!!
Zakladajac lekkie kolo, i lekkie felgi, ciezko by sie dieslem ruszalo, bo troszke za duzo gazu i mielilibysmy kolami, co nie koniecznie musi przekladac sie na osiagi samochodu.
W benzynie smialo mozna odchudzic kolo, silnik bedzie sie szybciej wkrecal, a przyspieszenie samochodu zalezy przede wszystkim od zdolnosci silnika do jak najszybszego wkrecania sie na obroty.
Kolo zamachowe ma 2 zadania:
1) Magazyn energii - jak zmieniasz bieg, puscisz gaz itp... to silnik tak szybko nie spadnie z obrotow, bo pomimo faktu iz nie napedza go spalana mieszanka, kolo zamachowe ma zmagazynowane tyle energii ze silnikiem kreci.
2) Jest zwyczajnym tlumikiem, poniewaz moment obrotowy ktory wychodzi z walu korbowego jest bardzo nie rownomierny, i gdyby usunas kolo zamachowe, silnik pracowal by bardzo nie rowno. Kolo zamachowe "wytlumia" te skoki momentu obrotowego, powodujac ze silnik wykazuje w miare rowny moment obrotowy przy danej predkosci obrotowej.
W dieslu nie radze odchudzac kola zamachowego! Diesel pracuje na pelnym ladunku (nie posiada przepustnicy) a obrotami silnika, czyli tez moca sterujemy dodajac paliwo a nie powietrze.
Z tego wynika fakt iz Diesel posiada od samego dolu bardzo duzo momentu obrotowego (poniewaz nie jest dlawiony przymknieta przepustnica przy niskich obrotach).
I poniewaz tego momentu jest duzo, potrzebne jest ciezkie kolo zamachowe, oraz ciezkie felgi, aby "zabrac" ten moment i lagodniej go przekazac na asfalt.
W 206 stalowe felgi od benzyniaka i te same od diesla roznia sie waga okolo 3-4kg sztuka!!
Zakladajac lekkie kolo, i lekkie felgi, ciezko by sie dieslem ruszalo, bo troszke za duzo gazu i mielilibysmy kolami, co nie koniecznie musi przekladac sie na osiagi samochodu.
W benzynie smialo mozna odchudzic kolo, silnik bedzie sie szybciej wkrecal, a przyspieszenie samochodu zalezy przede wszystkim od zdolnosci silnika do jak najszybszego wkrecania sie na obroty.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora