Strona 1 z 3
Reflektory "samoróbki"
: 08 kwie ndz, 2007 8:22 pm
autor: skalunek
Zastanawiałem się ostatnio czy nie zrobić samemu światełek podobnych do tych:
http://www.ecosse-peugeot.co.uk/show_product.asp?id=296
Dręczy mnie jednak kwestia prawna takiego przedsięwzięcia. Czy jeśli wstawiłbym w taką "ramkę" klosze od innego auta z homologacją było by to legalne? Ewentualnie czy da się coś takiego zalegalizować i jaką kasę to za sobą pociągnie?
: 08 kwie ndz, 2007 10:22 pm
autor: Damian1p
moze jakos to przejdzie jesli kupisz reflektory takie ktore maja homologacje tylko jak kwestia regulacji swiatel? jak sobie to wyobrazasz?
: 09 kwie pn, 2007 12:09 am
autor: CykCyrykCyk
Moze nie zbyt powszechnie stosowany sposob, ale mysle ze najlepiej byloby je regulowac "z buta" ;P zreszta po co regulowac, wiecej bedziesz widzial
Po co Ci homo-nie wiadomo-logacja, kto by tam to sprawdzal ;P
: 09 kwie pn, 2007 9:20 am
autor: DJPreZes
Ogolnie rzadko kiedy taka przerobka bedzie w 100% legalna ;] Homologacja jest przydzielona do danego samochodu, wiec to nie dziala tak, ze bierzesz homologowane swiatla z BMW, wsadzasz do 205 i jest ok
Druga sprawa, ze mam wielu znajomych z soczewkami w XMie (a takich wersji to NIGDY nie bylo) i jezdza tak od wielu lat i nie narzekaja na kontrole czy cos
: 09 kwie pn, 2007 1:31 pm
autor: skalunek
No to mnie przekonaliście
Będę to robił a przynajmniej spróbuje. A co tam regulować? Chcę to zrobić na oryginalnych odbłyśnikach i w nich mocować okrągłe. W miarę możliwości ustawie podobnie jak oryginał, jeszcze przed założeniem do auta. Oby nie skończyło się na zapale
: 09 kwie pn, 2007 3:15 pm
autor: Dżon Dobra Nadzieja
oby nie skończyło się na odpuście
: 09 kwie pn, 2007 5:31 pm
autor: Damian1p
jak to co regulowac, widze ze kolejny koles ktory przy zaladowanym aucie do oporu nie potrafi przekrecic regulacji swiatel zeby je obnizyc. ile razy jedziesz i klniesz ze jakis ku***** ma za wysoko swiatla i cie razi. Jak cos robisz to rob to porzadnie a nie na odpier*** a w miare mozliwosci to mozesz dostac kredyt w banku. poza tym jak bedziesz na przegladzie to zalapie ze nie masz regulacji swiatel, to od razu bedziesz mial problem.
: 09 kwie pn, 2007 8:16 pm
autor: skalunek
Regulacja będzie jak w oryginale choć i tak nie działa jak powinna. Chcę to zrobić właśnie jak najlepiej i na pewno nie będę wkładał w to xenonów czy innych ostrych halogenów. Co do przeglądów to chyba każdy wie jak one najczęściej wyglądają
: 09 kwie pn, 2007 9:58 pm
autor: CykCyrykCyk
Moj ostatnio trwal dwie minuty i bylem na nim innym autem
Tak sobie mysle, sporo swiatla Ci moze uciec ;/
: 09 kwie pn, 2007 11:57 pm
autor: skalunek
Nie bardzo rozumiem jak mi to światło ma uciec i gdzie
Może jakiś pomysł jak temu zapobiec? Jednak będe miał problem z regulacją pochylenia gdy osłona będzie obejmowała też kierunki. Zastanawiam się czy reflektorów nie dać bardziej na wierzch lub wnęki na nie zrobić nieco "stożkowate". Co o tym sądzicie? Nie zepsuje to całego wizerunku?
: 10 kwie wt, 2007 11:12 am
autor: Damian1p
jak bedziesz robil te reflektory nie zapomnij dodac do instalacji przekaznikow. w 205 jak zapalasz dlugie gasna mijania, rozwiaz jakos ten problem czyli zapalasz dlugie mijania nie gasna.
a swiatlo moze ci uciec z powodu zlego wyregulowania? moze sprobuj na starych reflektorach to wszystko zrobic bedziesz mial zachowana oryginala regulacje swiatel
obudowe mozesz przeciez podzielic z samymi reflektorami chyba nie powiesz ze przeswit miedzy maska a blotnikiem wyglada szpetnie?
mozesz bardzo ciasno spasowac i przerwa bedzie minimalna a samo miejsce po kierunkowskazie zintegrowac z blotnikiem.
dowiedz jak w tym reflektorach ecosse jest rozwiazana regulacja?
: 10 kwie wt, 2007 7:40 pm
autor: pogy
nie widze kolego żadnego problemu w zrobieniu takich światełek .reflektory możesz zastosować np.tuningowe z ringami od vw 1-ma takie okrągłe ślepia.jeśli chodzi o ustawianie tych reflektorów najlepiej zrobić to na ścianie z odległości 10 m tylko musisz najpierw wypoziomować jakoś samochód(je męczyłem sie ok 2 godzin aby spuszczać powietrze z opon i pompowac raz to z jednej raz to z drugiej strony ustawić tak przód aby to pózniej jakoś wyglądało.jako punkty odniesienia wziąłem sobie osie kół.jeżeli chodzi o podłączenie to tylko dodatkowy przekaznik.i cewke podpiąć pod plus sterujący.tylko że u mnie były reflektory od vw polo.i miałem dopiero jazde bo wyciąłem kawałki blach i niemiałem żadnego podparcia.chcesz więcej wiadomości to pisz na gg
: 10 kwie wt, 2007 8:55 pm
autor: skalunek
Jeśli ktoś ma takie oryginalne reflektory to proszę opisać jak tam jest rozwiązany problem regulacji. Chyba powiem że nie podoba mi się ten prześwit
Chyba się pomęczę i zrobie regulację sam a całe lampy wstawię na sztywno. W tej chwili największym problemem jest znalezienie odpowiednich reflektorów do zabudowy. Z tego co wiem to od golfa są 2 średnice: 17,5 i bodajże 14 cm. Płyta CD ma 12 i przykładając ją wydaje mi się ze to maksymalna średnica jaka może być. Nie znalazłem nigdzie takich. Jedyne to 81mm średnicy. Przy czym robione specjalnie do zabudowy. Wydaje mi się, że będą za małe
Jak sądzicie?
http://moto.allegro.pl/item183416019_ha ... esem_.html
Co do przekaźnika to nie problem pytanie czy aku to wytrzyma?
: 11 kwie śr, 2007 3:38 am
autor: Damian1p
ale ten link co podales to jako jakie swiatla masz zamiar umiescic? drogowe? chyba michal gti mial te lampy helli tak mi sie wydaje przynajmniej...
wg mnie to po prostu poszukaj lamp z pakietu ecosse i tyle, cos czuje ze przekabinujesz
: 11 kwie śr, 2007 7:44 am
autor: skalunek
Chcę wrzucić drogowe i mijania. A co do lamp to muszę wybrać takie żebym miał jeszcze za co jeździć
Na pewno nie będzie to wyglądać identycznie do oryginału ale mam nadzieje, że nie zakwalifikuje się pod wiejski tjuning
Ale dzięki za info. Zapytam Michała.