Strona 1 z 3

Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 1:27 am
autor: maja
Chłopaki już nie długo zaczynam swapa tylko mam dylemat czy montować wspomaganie kierownicy?Mam pompę a maglownice i przewody musze kupić(to nie problem) ale chodzi oto czy wy byście się w to bawili?Teraz śmigam z silniczkiem 1,9 128km i z kręceniem kiery nie ma problemów nie wiem jak będzie z mi16.

Re: Swap mi16

: 01 lis czw, 2007 1:30 am
autor: Para
Ja mam S16 na kapciach 15 calowych z GTI. Jezdze bez wspomagania i powiem ci ze jest ciezko! Parkowanie to wysilek, gdy auto sie powoli toczy juz troche lepiej :)

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 1:36 am
autor: maja
Ja mam 14 cale ale myśle w przyszłości o 15 lub 16 więc chyba trzeba będzie pomyśleć o tym wspomaganiu

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 1:37 am
autor: Para

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 1:53 am
autor: moralez
tylko do 16v to chyba jest pompa montowana na walku rozrzadu

u siebie zakladalem wspomaganie i uwazam ze warto
wiec do miga tymbardziej 8)

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 11:03 am
autor: KuKiTa
sorki że sie podepne ale mam krótkie pytanko:
U mnie słabo działa to wspomaganie, na 15 ze wspomaganiem to tak samo jakby na 13 bez wspomagania. Co w takim wypadku zrobić??

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 12:23 pm
autor: maja
Tak moralez masz rację pompa jest mocowana do skrzyni biegów napędzana paskiem z koła od wałka rozrządu ale to nie problem bo ja wszystko to mam.Kupiłem silnik z osprzętem i sam wyciągałem go z rozbitej 405-tki(była uderzona w tył)

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 1:07 pm
autor: moralez
:oops: nie zauwazylem ze w 1 poscie pisales ze pompe juz masz, skoro reszta to nie problem to ja bym sie nawet nie zastanawial, tym bardziej ze przekladnia od wspomagania ma mniejsze przelozenie niz zwykla, dzieki temu nie dosc ze lzej to jeszcze mniej sie nakrecisz :mrgreen:
KuKiTa pisze:sorki że sie podepne ale mam krótkie pytanko:
U mnie słabo działa to wspomaganie, na 15 ze wspomaganiem to tak samo jakby na 13 bez wspomagania. Co w takim wypadku zrobić??
te wspomaganie tak dziala na parkingu sie nie zmeczysz ale kierownicy nie obrocisz swobodnie jednym palcem

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 01 lis czw, 2007 4:03 pm
autor: Para
No i dobrze, niewiem jak wy ale ja nie lubie zbyt silnego wspomagania.

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 05 lis pn, 2007 1:09 pm
autor: Marin205
warto ja w moim PUGu nie mogę ukręcić przy oponce 185 szerokiej więc - wspomaganie zakładam rayem y silniiem 1.9

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 05 lis pn, 2007 8:23 pm
autor: kubas
marin to cos slabe rece masz... ja normalnie krece oponkami 185 zadnego problemu nie widze :)

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 1:02 pm
autor: Marin205
kubas pisze:marin to cos slabe rece masz... ja normalnie krece oponkami 185 zadnego problemu nie widze :)
- generalnie przyzwyczaiłem się do 165 - więc różnica jest spora - Natomiast - jak jeżdzę na 185 to fajnie się jeżdzi bez wspomagania - natomiast jak przyjdzie co do czego pomanewrować - to jest cieżko - więc decyzja jest na tak u mnie dla wspomagania

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 5:14 pm
autor: Fox
Ja u siebie nie zauważyłem żeby mi się ciężej kręciło po swapie. Lekko nie jest, ale nie mogę powiedzieć żebym miał z tym jakiekolwiek problemy.Kopertę robie pod blokiem bez zatrzymania więc nie kręce w miejscu. Tak jak mówi marin - jak masz dużo manewrowania to możesz pomyśleć. Ja mam opony 185.Nie planuję zakładać. Zaparkowanie auta to kilka sekund a ubytek kilku koni mocy jest cały czas.

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 5:32 pm
autor: stef
Nie zauwazyles poniewaz sam silnik jest ciezszy jedynie o jakies 15-20kg. S16 natomiast to kolejne 15-20kg.

To fakt nie da sie zaparkowac przy pomocy jednej reki, nie przesadzajmy jednak i nie mowcie, ze podola temu jedynie Pudzian!

Kwestia co kto lubi ... straty mocy, gorsze czucie auta, mniej miejsca pod maska, wiecej potencjalnych rzeczy, ktore moga nawalic, ale za to wiekszy komfort :P

Re: Swap mi16 a wspomaganie?

: 06 lis wt, 2007 6:31 pm
autor: moralez
straty mocy
a ile wynosza te straty 8)
i kiedy bo z tego co wiem to maksymalna moc i moment nie sa potrzebne przy przy parkowaniu, a to wtedy pompa pracuje z oporem
gorsze czucie auta
ciekawe czemu jest uzywane w samochodach rajdowych, dzieki wspomaganiu przekladnia ma mniejsze przelozenie co chyba sam wiesz jest bardzo korzystne. Piszac to mam tez na mysli wspomaganie z puga ktore nie sluzy do krecenia jednym palcem.
Zeby sobie ta napewno niepowetowana strate wynagrodzic mozna zalozyc podporke pod lewa noge ktora pomaga w tej kwestii 8)
mniej miejsca pod maska
dramatyzujesz, rownie dobrze mozna by wywalic zbiornik z pompka od spryskiwaczy, niby bajer, ale sie przydaje
wiecej potencjalnych rzeczy, ktore moga nawalic
no comments :mrgreen:
idac tym tropem proponuje przesiasc sie na motor albo najlepiej na rower