Strona 1 z 1
Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna
: 08 lis czw, 2007 12:23 am
autor: xtrack
Siemka Panowie . Buduje rajdówkę w Góry i do PZM-otu . Moc ,którą chciałbym uzyskać to ok. 170 KM . Dysponuje wersją 130KM . Planuje zrobić głowice z większymi zaworami , rozrząd + koło PiperCams , kolektor wydechowy 4-2-1 wolny wydech , wyważenie układu korbowo-tłokowego itp. Największy dylemat mam z zawieszeniem Puga . Obecnie startowałem w PPAiK na niskich spreżynach i regulowanych amortyzatorach Kayaba AGX . Wiem ze na tym zestawie nie utrzymam się na drodze przy wiekszych prędkościach . Moje pytanie jest następujace : co wybrać ? Bilsteina ? jakie sprężyny , żeby nie było totalnego betonu tak jak teraz ? a może jakiś gwint ?. Interesują mnie opinie jeżdzących zawodników pugami 205 , wiem ze nie ma ich wielu . Ostatnio zastanawiałem się też na gwintem D2RACING . Słyszał ktoś może jak to się sprawuję w 205 ? D2RACING ma 19 mozliwości ustawienia . Głównie jest popularna ta firma wśród japońskich i amerykańskich drifterów , ludzie używający zawieszeń D2RACING w subarkach generalnie nie polecają tego . Dodam ze ten gwint ma mozliwość ustawiania kąta pochylenia koła co jest dla mnie dość istotne . Oto link :
http://www.d2racing.com/content/products/RS_coilovers
Pozdrawiam Marcin
Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna
: 08 lis czw, 2007 1:51 am
autor: d_ARC
Ha gratuluję projektu, widzę, że kolejne fajne autko się buduje.
Jeśli chodzi o zawias to keidyś kolega wyszperał dla mnie coś takiego
http://www.forum.peugeot205.pl/viewtopi ... t&start=15, może gdzieś uda się jeszcze trafić... Popytaj też chłopaków którzy jeżdżą 206 co polecą, bo zawias spokojnie podejdzie do 205. Mam u siebie H&R -30mm do 205 i siakieś sportowe amorki z 206 i w KJS jeździ się nieźle. Tyle, że wysokość jak w serii GTI (wyżej jest talerz na którym opiera się sprężyna). Kolega w KJS jeździł na gwincie z 206 z amorkami Koni i tu problem wysokości znika
Może to jest rozwiązanie.
W kolejnym poście piszesz o wałkach - nie wiem czy rozważasz typu fast road, ja zastanawiałem się nad piperem 270st., ale z tego co wyczytałem charakterystyka podobna do serii więc odpuściłem.
Tak OT: czy może śmigałeś w PPAiK czarnym 205GTI? Mam wrażenie, że spotkaliśmy się na wiosnę w Lesznie. Byłem pilotem w 106Rallye
Czasy kręciliśmy całkiem całkiem tyle, że po kilku próbach wy**** się skrzynia i 500km wracaliśmy na sznurku za czarną Astrą Jacka Węcławskiego
Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna
: 08 lis czw, 2007 2:01 pm
autor: stef
Z zaslyszanych opinii Bilstein B6 + jakies sprezyny -25 -30mm. Z tymi amorami Zarkopol moze zrobic ponoc "wszystko".
Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna
: 08 lis czw, 2007 6:57 pm
autor: Michal gti
Zawias też polecano mi B6, D2 mowili, że nie nadaje się na dziury
B6 podobno najlepiej nagwintować i dać sprężyne od 206, tak doradził mi Kuba Iwanek.
Co do wałka, to taki "ostry" przydało by się czymś konkretnym wystroić, tylko każdy mowi co innego
Wolny wydech, masz na myśli brak tłumików? Ja bym przynajmniej jeden zostawił
Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna
: 08 lis czw, 2007 7:51 pm
autor: xtrack
d_ARC linka widziałem i temat drążyłem . Taka zawiecha nie jest już do kupienia w Peugeot Sport
Natomiast co do samych wahaczy to nówki z wymiennymi sworzniami są dostępne w Anglii koszt coś ok. 550-600 funciaków za 2 sztuki . Co do chłopaków z Pucharu 206 to przez kilka lat zaopatrywałem Pelikańskiego i Witasa w części do 206 . Generalnie nie chcę się bawić w Adama Słodowego bo róznica w zawieszeniu miedzy 205 a 206 jest znaczna . Zawias pracuję dla całkowicie innych obciążeń i mas . Porównajcie ile waży goła 205 a ile 206. Raczej skłaniałbym się w kierunku Bilsteina B6 i sprężyn o dobrej charakterystyce . i tu pojawia się ogromny problem : jaką sprężynę wybrać ? H&R KONI ? Najlepszy byłby gwint i to jeszcze ustawialny .
W PPAiK niestety miałem trochę przygód z pugiem i tylko połowę cyklu udało mi się skończyć . Moje fotki są na stronie
http://www.kamikaze-team.pl Tak to taki czarno-żółty pug.
Michał gti : Obecnie mam kolektor wydechowy Supersprinta 4-2-1 i tylko seryjny końcowy tłumik . Działa wysmienicie i na dodatek nie jest głośno wieć zdecydowanie polecam taki układ
Re: Rajdówka 205 Góry i PZM-ot docelowo RSMP klasa historyczna
: 08 lis czw, 2007 7:58 pm
autor: Michal gti
xtrack, mam identyczną kombinacje, supersprinta i końcowy seria
a kombinuje żeby coś zmienić za tym supersprintem
U mnie to było cicho jakiś czas temu, dopoki nie wydmuchało końcowego, teraz chodzi jak polonez
sprostowanie
: 09 lis pt, 2007 7:09 pm
autor: xtrack
witam szanownych kolegów...
chcialbym sprostowac pewna informacje...a mianowicie,projekt 170km gti 8v nie jest moim projektem.jest to projekt brata mojej dziewczyny,ktory przez omyłke skorzystal z mojego konta klubowego.ja sam nie planuje zadnych projektow ani tym podobnych rzeczy,gdyz swiezo odbudowalem silnik w moim pugu(srebrnym)i nie zamierzam nic ulepszac ani kombinowac z jego parametrami.chciałbym rowniez prosic o wyrozumiałośc i z gory przeprosic za powstałe zamieszanie.pozdrawiam
xtarck-michał