Strona 1 z 2
Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 12:35 pm
autor: marcinpug
Kiedyś na forum doczytałem się ze przy robieniu mocnego silnika 8V Kaktus z Samerem wkładają płaskie tłoki z Mi16 . I moje pytanie jest następujące czy lepiej kupić nowe kute tłoki firmy Wossner :
http://www.woessner-kolben.com/ czy szukać używanych z Migacza ? Kute tłoki można kupić z pierścieniami i sworzniami za 2600zł ( czyli tanio) i w 3 różnych rozmiarach 83.00 83.50 i 84.00 . I teraz pojawia się kolejne pytanie : który rozmiar wybrać ? czy seryjną tuleję(nową oczywiście) o rozmiarze 83.00 można rozwiercić do 84.00 mm ? i czy kute tłoki mogą pracować na seryjnych korbowodach bez szkody dla silnika ?
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 1:27 pm
autor: stef
Wydaje mi sie, ze kaktus przeszedl na tloki i korby z mi16 ze wzgledu na ich wage i byc moze wytrzymalosc. W ich zastosowaniu nie chodzilo o zwiekszenie stopnia kompresji, poniewaz mozna ja zwiekszyc do duzego CR przez kombinacje z tlokami, glowicami z roznych wersji 8v.
Oczywiscie zrobisz jak zechcesz. Tloki z miga (zalezy jeszcze z ktorej wersji) mozna dostac za smieszne pieniadze do tego kupic nowe pierscienie i tuleje.
Natomiast kute beda jeszcze lzejsze a ich wykonanie o niebo lepsze, nie wspominajac o wytrzymalosci, aczkolwiek chyba na twoim miejscu wybralbym zbudowanie silnika na seryjnych gratach - spokojnie dadza rade.
Rozwaz jeszcze tloki JE Pistons - co do rozmiarow, wszelkich modyfikacji samego tloka - masz wolna reke poniewaz JE robi je na indywidualne zamowienie, wg. twoich potrzeb.
Co do tuleji to po co chesz kupowac nowa skoro i tak bedziesz ja rozwiercac? Znajdz jakis uzywany komplet (oryginalnych), moga byc nawet z wielkimi progami
Dasz do rozwiercenia i honowania - beda jak nowe. Mozesz nawet kupic za grosze z mi16 sa masywniejsze i lepiej odprowadzaja cieplo -
http://gti.peugeot205.pl/gallery/album04/DSC07931
Sam jezdze na tlokach mi16 JE 83,5mm i rozwierconych tulejach pod wymiar oraz seryjnych korbach. Teraz chyba bym zamowil wlasnie tloki 84mm ale w sumie z tej extra pojemnosci i tak jest nikly zysk, a na pewno 83,5 sa bezpieczniejszym rozwiazaniem.
Choc sa firmy, ktore robia tloki do mi16 o srednicy 85mm ale najwidoczniej daja jakies wzmacniane tuleje do tego, a moze nie? Poniewaz w najcienszym miescu taka tuleja miala by cos ok. 2mm !
Oczywiscie kute tloki jak najbardziej moga byc na seryjnych korbach.
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 2:22 pm
autor: marcinpug
Stef wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedz. Chyba jednak zdecyduję się na kute 83.00 bez rozwiercania i honowania . Nie wiem zresztą kto na na dolnym śląsku wykonuję taką usługę i ile to kosztuje. Z silnika ma być wyciągnięta moc 160-170KM . Wałki będą Pipercams kolektor wydechowy 4-2-1 Supersprint itd. Najprawdopodobniej silnik bedzie robił Kaktus lub Ari . Dylemat mam jeszcze co do dwóch tematów :
1. Jaki zastosować dolot ?
2. Przegroda w misce olejowej . Obecnie miałem przegrodę zrobioną w seryjnej misce ale i tak przy max. stanie oleju i prawych łukach na torze Poznań potrafiły zamigać kontrolki od ciśnienia oleju
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 2:45 pm
autor: stef
marcinpug pisze:... decyduję się na kute 83.00 bez rozwiercania i honowania . Nie wiem zresztą kto na na dolnym śląsku wykonuję taką usługę i ile to kosztuje...
Kazdy normalny zaklad zajmujacy sie obrobka silnikow zrobi ci rozwiercanie cylindrow i honowanie. Za taka usluge w AutoSzlifie wzieli 120zl (komplet cylindrow) - czyli bajecznie tanio w porownaniu z nowymi cylindrami np. do mi16
marcinpug pisze:1. Jaki zastosować dolot ?
Jezeli myslisz o mocach 160-170KM z 8v to tylko przepustnice na trabkach, a bylo o tym troche ...
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=6&t=13065
marcinpug pisze:2. Przegroda w misce olejowej . Obecnie miałem przegrodę zrobioną w seryjnej misce ale i tak przy max. stanie oleju i prawych łukach na torze Poznań potrafiły zamigać kontrolki od ciśnienia oleju
Zrob dokladnie to dla silnika mi16 ...
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?f=6&t=12729
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 3:58 pm
autor: xtrack
a witam Cie drogi Marcinie i witam cie Stef....
byłem niedawno u kaktusa i troche pobajerzylismy wlasnie o tłokach i głowicach.rzeczywiscie kaktus przeszedł na tłoki z miga natomiast jesli chodzi o głowice to według niego dobra by była od xsanti 2.0(inne kanały dolotowe i całkowicie inny przebieg spalania mieszanki [tak ma zrobiony motor MI z klubu)ale tesh dobrym rozwiazaniem jest lekko splanowana glowica od wesji 130hp.wałek??? mozna kombinowac ale najrozsadniejszym wyjsciem jest pojechanie do inz.Swiatka i tam zaostanie dobrany odpowiedni walek do danych potrzeb.koszt walka jakies 800-1000zł +strojenie wszystkiego drugie tyle.ogolnie koszty zrobienia takiego motoru z takimi parametrami sa dosyc spore,ale widzailem gdzies zrobiony motor do sprzdania na angielskim ebay'u i kosztowal o ile dobrze pamietam 5 albo 6 tys funtow.i mial wszystko zrobione wlasnie na kutych czesciach oraz trabki i tego typu sprawy.
jak cos to ja mam tloki z miga aluminiowa miske oraz orginalne tuleje cylindrow
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 4:15 pm
autor: marcinpug
Michał zaklep to dla mnie i nie sprzedawaj
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 4:22 pm
autor: xtrack
oki
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 4:26 pm
autor: marcinpug
No to tymi trąbkami to mnie zabiliście
i gdzie ja takie dostane teraz ? przeca to kupa kasy . A taki byłem przeciwny żeby Mi16 wkładać do Gti
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 5:50 pm
autor: kubas
walek swiatka to chyba niezbyt dobry pomysl przy takim projekcie...
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 6:17 pm
autor: xtrack
jesli chodzi o walki inz.Swiatka to pytaj Kaktusa .... sam nie stwierdzilem nic zlego po wloznieu takiego walka .ale moze sie nie znam.....????
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 6:50 pm
autor: kubas
nie chodzi czy stwierdziles cos zlego czy nie po zalozeniu tego walka. Chodzi o to ile ci taki walek wytrzyma. Krzywki w tym walka podobno sie duzo szybciej wycieraja. Po za trwaloscia nie mam nic do zarzucenia tym walka.
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 16 lis pt, 2007 8:29 pm
autor: Przecinak
Teraz ktos inny utwrdza walki swiatkowi i klopt z szybkim zuzywaniem sie znikl
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 17 lis sob, 2007 1:03 am
autor: Banita
Utwardzana jest tylko powierzchnia krzywek, a te walki lubia sobie po prostu peknac.
Sam nei mialem do czynienia z uslugami tej firmy, ale z wiadomosci, ktore do mnie docieraja, to mozna wysnuc tylko jeden wniosek -trzymac sie z dala(szczegolnie jesli chodzi o strojenie i skladanie silnika).
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 17 lis sob, 2007 2:18 pm
autor: xtrack
mozna sobie gadac i gadac.ale jakos ja nie mam zadnego problemu i z tego co wiem kolega Przecinak tesh nie ma .....a mamy wlasnie wlaki inz.Swiatka.zawsze najwiecej maja do powiedzenia wszyscy ci ktorzy nie maja stycznosci z danym tematem.sa tylko w stanie mowic ze słyszeli bo ktos im powiedzial.jesli sie cos stanie złego z moim walkiem osobiscie zadbam o to zeby o tym wspomniec
Re: Tłoki 1.9 GTI -Kute czy z MI16 ?
: 18 lis ndz, 2007 10:27 am
autor: Banita
Niektorzy umieja wyciagac wnioski z doswiadczen innych i nie pakowac wlasnych pieniedzy w niepewny towar
Jezeli nie macie z tym problemu, to tylko sie cieszyc, bo w gruncie rzeczy, to gdyby za kazdym razem odwalali kiche, to firma juz by nie istniala.
Jedna osoba z forum zamowila walek -dotarl pekniety (a kurierzy az tak silni to chyba nie sa
).
Moj kolega kupil walek gt do swojego auta -3 tys km i juz nie bylo krzywek, wiec reklamacja, z kolejnym juz nie ma problemow, z tym ze po wizycie odpadla obudowa filtra powietrza, bo niedokrecili srub.
Chcecie to w tygodniu podam wiecej konkretnych przykladow na partactwo.