Radio i zakłucenia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 lut ndz, 2008 10:22 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 look
- Numer Gadu-gadu: 3433827
Radio i zakłucenia.
Problem polega natym że jak włącze radio to gra bardzo ładnie, a jak tylko odpale puga to powstają zakłucenia i nic nie gra. Gdy jestem blisko nadajnika radiowego to radio gra bez zarzutów. Słyszałem że jak są wyeksplaatowane przewody zapłonowe to mogą powodowac zakłucenia w odbiorze radia. Za wszelkie cenne rady i porady z góry dziękuję.
- palpio
- Junior
- Posty: 479
- Rejestracja: 08 mar sob, 2008 10:09 am
- Posiadany PUG: PEUGEOT 309 Xs 1.6 105 KM juz go niema :( jest E36
- Numer Gadu-gadu: 587970
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: Radio i zakłucenia.
raczej alternator juz troche zużyty
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Radio i zakłucenia.
Witam ja mam ten sam problem jednak zaczyna sie on juz po przekreceniu na zapłon. Czego to moze byc przyczyna?
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 lut ndz, 2008 10:22 pm
- Posiadany PUG: Peugeot 205 look
- Numer Gadu-gadu: 3433827
Re: Radio i zakłucenia.
Zapomniałem dodać że umnie tak jak u kolegi odbiór pada po przekręceniu na zapłon.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Radio i zakłucenia.
Wymień kondensator przy alternatorze.Jeżeli odbiór się nie poprawi
to zamontuj drugi kondensator do cewki . Gotowy przewód wyprowadzony z cewki zakończony konektorem o nr.2R.
to zamontuj drugi kondensator do cewki . Gotowy przewód wyprowadzony z cewki zakończony konektorem o nr.2R.
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Radio i zakłucenia.
a co to te zakucenia ?
Bo o zakłóceniach już było.
Najlepiej dać jakieś jakieś filtry na wejściu radia lub/i na alternatorze.
W najprostszym rozwiązaniu może być parę małych kondensatorów równolegle w zasilaniu lub cewki szeregowo.
Bo o zakłóceniach już było.
Najlepiej dać jakieś jakieś filtry na wejściu radia lub/i na alternatorze.
W najprostszym rozwiązaniu może być parę małych kondensatorów równolegle w zasilaniu lub cewki szeregowo.
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Re: Radio i zakłucenia.
Dobry odbiór to także antena.To nie jest kawałek drutu ,to falowód.W zależności od regionu mamy różną propagację fal.
Pionową i poziomą.Aby nie regulować położenia anteny zmieniając region Polski ,kompromisem jest ustawienie jej pod kątem 45 st. do ziemi.Dla słabszych jakościowo odbiorników można dołożyć wzmacniacz antenowy -ok. 12 zł na Allegro.Należy także wymontować lampkę sufitową i zobaczyć w jakim stanie jest przyłącze anteny.Ekran wraz z zębatym pierścieniem powinien dotykać do masy(Zęby powinny przebić farbę). Żyła- powinna być przylutowana do punktu lutowniczego.
A i radio powinno mieć dobrą masę .
Pionową i poziomą.Aby nie regulować położenia anteny zmieniając region Polski ,kompromisem jest ustawienie jej pod kątem 45 st. do ziemi.Dla słabszych jakościowo odbiorników można dołożyć wzmacniacz antenowy -ok. 12 zł na Allegro.Należy także wymontować lampkę sufitową i zobaczyć w jakim stanie jest przyłącze anteny.Ekran wraz z zębatym pierścieniem powinien dotykać do masy(Zęby powinny przebić farbę). Żyła- powinna być przylutowana do punktu lutowniczego.
A i radio powinno mieć dobrą masę .
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
-
- Uzalezniony
- Posty: 505
- Rejestracja: 24 paź pn, 2005 9:13 pm
- Posiadany PUG: 1,8D 92r
- Numer Gadu-gadu: 0
Re: Radio i zakłucenia.
Antena i instalacja swoją drogą.
Obawiam się, że po prostu u kolegi jakieś urządzenie z auta typu alternator, przewody WN, cewka itp sieją ostro po zasilaniu. Tymi pikami napięcia jest zasilane radio i będzie to słychać.
Obawiam się, że po prostu u kolegi jakieś urządzenie z auta typu alternator, przewody WN, cewka itp sieją ostro po zasilaniu. Tymi pikami napięcia jest zasilane radio i będzie to słychać.
Re: Radio i zakłucenia.
domel pisze:Antena i instalacja swoją drogą.
Obawiam się, że po prostu u kolegi jakieś urządzenie z auta typu alternator, przewody WN, cewka itp sieją ostro po zasilaniu. Tymi pikami napięcia jest zasilane radio i będzie to słychać.
A u ciebie alternator zaczyna krecic po przekreceniu na zaplon?
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Radio i zakłucenia.
Antene i radio mam w pozadku bo bedac w suchej beskidzkiej na zgaszonym silniku to słucham rmfu krakowskiego a to ponad 70 km!a wystarczy ze przekrece na zapłon i cały odbior idzie w pi...
- daritex
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 15 sty pn, 2007 9:27 pm
- Posiadany PUG: look 1,1
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Re: Radio i zakłucenia.
w moim pugu było to samo wystarczyło poprawić styk anteny z masom dachu i wszystkie zakłócenia znikły.
PEUGEOT 205 LOOK 1.1 TU1M Magneti Marelli 1993r.
Re: Radio i zakłucenia.
ja mam dokladnie ten sam problem w moim garrosie ze ja tylko zapale silnik to odrazy przerywa lub wogole nie gra :/
- gad
- Uzalezniony
- Posty: 674
- Rejestracja: 03 mar pn, 2008 8:34 pm
- Posiadany PUG: 205 2.0 16v + 205 1.6 VTS
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Radio i zakłucenia.
A moglibyscie troche dokładniej opisac jak to pomontowac i co okładnie z tym zrobic? Antena jest ok bo puga kupiłem bez i musiałem ja dokupic wiec jak ja zakładałem to zadbałem o nalezyty styk z masa! Pozatym gdyby go nie było to na zgaszonym silniku tez nie było by rewelacji a tak sie składa ze jestdomel pisze:a co to te zakucenia ?
Bo o zakłóceniach już było.
Najlepiej dać jakieś jakieś filtry na wejściu radia lub/i na alternatorze.
W najprostszym rozwiązaniu może być parę małych kondensatorów równolegle w zasilaniu lub cewki szeregowo.