Strona 1 z 1
Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 6:16 pm
autor: Małysz
Czy są dostępne do naszych Pugów sprężyny progresywne, ale obniżające o mniej niż 30mm? Albo takie co wcale nie obniżają, a są twardsze?
Re: Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 6:45 pm
autor: d_ARC
Seria GTI
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Re: Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 7:05 pm
autor: Małysz
Wydaje mi się, że te z GTI będą jednak za miękkie, a chodzi mi o zmniejszenie przechyłów nadwozia na "szybkich" zakrętach, bo mam wystające opony poza obrys błotnika.
Re: Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 7:45 pm
autor: d_ARC
Amorki sportowe z 206 i spreżyny -30mm. Siedzi jak seria, bo w 206 jest wyżej mocowany talerz na którym opiera się sprężyna. Ale ostrzegam będzie taczka
![Wink ;)](./images/smilies/wink.gif)
Re: Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 7:54 pm
autor: Małysz
d_ARC napisz mi jeszcze jakiego producenta te sprężyny i amorki?
Czyli mocowania górne i dolne tych amortyzatorów dedykowanych do 206 pasują do 205. A gumy i łożyska pasują od naszych, czy trzeba kupić dedykowane do 206?
Nie chcę, żeby było za twardo, więc do takich sprężyn można wsadzić zwykłe gazówki i powinno być ok.
Re: Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 9:36 pm
autor: d_ARC
Amorki to jakieś sportowe z 206 z czerwoną naklejką, firmy nie znam, ale baaaardzo twarde. Spreżyny H&R -30mm dedykowane do 205, też chyba jedne z najsztywniejszych dostępnych na rynku.
Średnica dolna P&P, podejdą pod górne poduchy i mocowanie z 205. Poza rzeczonym talerzem, różnica jedynie w mocowaniu łącznika stabilizatora w przypadku GTI - w 206 uchwyt skierowany w str. komory silnika, choć to w niczym nie przeszkadza przy monatażu stabilizatora.
PS. Co do przychyłów to masz u siebie stabilizator? Choć po prawdzie nawet seria zawias z GTI przy wyczynowej jeździe zamiata lustrkami po asfalcie
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)
Re: Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 9:59 pm
autor: Kamkiler
Amory GTi + Sprezyny -40 jest twardo jak na polskie drogi ,ale na seryjnych kapciach nie wybijemy sobie zębow
Re: Spręzyny progresywne?
: 20 sie śr, 2008 11:43 pm
autor: Małysz
Sprężyn -40 nie zamontuje, gdyż rant błotnika będzie za blisko opony.
Amortyzatory planuję zmienić na Bilstein B4 Gas lub KYB gazowe, a sportowych nie chce, gdyż razem z nimi powinno się obspawać newralgiczne punkty karoserii, a żadnych spawów to ja nie chce widzieć.
Pomyślę nad H&R, bo -30 to nie jest znowu tak dużo, a przy nowych gazówkach i sprężynach + dodatkowo rozpórce różnica będzie i tak spora.
PS. Stabilizatora u siebie nie mam (zwykły zawias), a z GTI nie będę przekładał.
Re: Spręzyny progresywne?
: 21 sie czw, 2008 7:53 am
autor: Orfister
Małysz pisze:PS. Stabilizatora u siebie nie mam (zwykły zawias), a z GTI nie będę przekładał.
Oczywiście, że masz...i to prawie 2 x grubszy niż w GTI
W zwykłym zawiasie drążek reakcyjny jest jednocześnie drążkiem skrętnym ( stabilizatorem ). W GTI rolę reakcji przejmują trójkątne wahacze, dlatego drążek stabilizacyjny jest o wiele cieńszy ( przenosi tylko obciążenia skrętne )
Re: Spręzyny progresywne?
: 21 sie czw, 2008 11:27 pm
autor: d_ARC
Możesz poszukac używanego gwintowanego zestawu do 206. Teraz ceny "tuningowych" kitów są już naprawde przystępne, a wysokość (lub nawet sztywność) ustawisz sobie wedle uznania
![Smile :)](./images/smilies/smile1.gif)