To tak jak byś chciał kupić coś za półdarmo, niby się opłaca ale wiążą się z tym jakieś ale. Jasne że można zastosować metody by Allegro, Ale.. no właśnie ale, mogą pomóc a i nie koniecznie.
Pewnie myślisz o jakimś chip-tuningu, co odradzam - Dobry chip kosztuje sporo (
a nie 9,99zł tak jak tu, te z allegro niby niemieckie świetne technologie to są chińskie czy japońskie taniochy, podróbki czy jak tam chcesz to to nazwij, możesz mieć przez to tylko problemy, i wcale nie dają 47KM, nawet 15 nie uzyskasz przy mocy bazowej ~60KM)
Powiedział bym że na własnej skórze, ale bym skłamał - przyjaciel kupił do swojego Kadett`a taki chip (nie za 9,99 tylko za ponad 100 zł) i na początku było ok, po kilku miesiącach zaczęły się dziać dziwne rzeczy, silnik przerywał, nierówno pracował itp itd. Po ciężkich bojach, dużej ilości czasu spędzonego doszliśmy iż jakiś czas temu tego chipa wymieniał, i po podmiance na oryginalny wszystko wróciło do normy.
Jak chcesz jakiś konkretny odczuwalny wzrost mocy w diesel`u to pewnie turbina (odczuwalny przyrost mocy), albo zmiana z 1.8 na 1.9 (tu już słabiej ze wzrostem mocy).
Albo można pomyśleć i jakiś większy silnik tam zmieścić, albo nowszy. Ale to są koszta które cię pewnie nie interesują.
Ja z nudów patrzyłem na nowsze silniki Diesel`a ale to już są kwoty powyżej tysiąca złotych, do tego swap, jak by się zmieściło, to pewnie jakieś przeróbki i wiele więcej.
Ale czego się nie robi aby PUG był wyjątkowy i jak by się zmieścił silniczek jakiś 2,2TD u..... ciepło by było.
A takie coś wrzucić to bajka już się robi. Dodam iż jest to 2,7 HDI V6 Diesel ~200KM i pewnie na silniku się nie skończy, bo skrzynie, półosie i 3/4 samochodu