Strona 1 z 2
stozek w dieslu
: 09 gru czw, 2004 9:31 pm
autor: cheatoss
ostatnio zmienialem filtr powietrza (tzn 10.000km temu) i od razu jakos autko lepiej zaczelo jezdzic... minelo kolejne 10.000 i zastanawiam sie czy po zalozeniu stozka (o ile w dieslu ma to sens) nie bedzie jeszcze lepiej... nie chodzi mi tu o przyrost 10KM
po prostu zastanawiam sie nad dzialaniem stozka... lepiej filtruje? silnik dostaje lepsze powietrze? jest sens czy nie ma?
drugi quest... tlumik sportowy to jedna rzecz... ale jest masa autek z seryjnymi tlumikami ale z dospawanymi koncowkami... dzwiek wydaje inny... czy znaczy to ze byl powiekszany otwor wylotowy z tlumika? czy moze sam ksztalt koncowki powoduje... powiedzmy dudnienie.. :>
z gory thx
: 20 gru pn, 2004 12:43 am
autor: cheatoss
dzieki za zainteresowanie =], moglby ktos to przeniesc na forum techniczne? =P
: 20 gru pn, 2004 11:51 am
autor: iveras
o stożku do diesla nic nie wiem :/ ale co się tyczy końcówki to są 2 typy ozdobnych końcówek, basowe i zwykłe. Można je zainstalować na 2 sposoby:
1) przykręcić do rurki wychodzącej z tłumika (ja tak mam, dźwięk zmienia się tylko przy basówkach, ale nieznacznie)
2) uciąć rurkę, powiększyć otwór w tłumiku i dospawać końcówkę (dźwięk się zmienia przy obu rodzajach bo otwór większy, z tym że basowe dają lepszy efekt. Trzeba mieć dobrego spawacza żeby nie spieprzył końcówki)
: 20 gru pn, 2004 4:04 pm
autor: cheatoss
thx =] ja mam przycieta koncowke u siebie (tak zeby bylo rowno) i przykrecona ozdobna...
: 20 gru pn, 2004 10:02 pm
autor: iveras
ja nawet nie obcinałem tej rurki i końcówkę nałożyłem jak szło ... i o dziwo weszła!
: 21 gru wt, 2004 1:10 am
autor: stef
Stozek w dieslu to ZLY pomysl !
1. Sportowy filtr przesuwa max. moment w wyzszy zakres obrotow - jak wiadomo diesla (bez turbo) nie bedziesz krecil na wysokie obroty! i nic ci to nie da
2. Bardzo prawdopodobne ze pogorszylby Ci osiagi! (do niektorych silnikow sie sprawdza do innych seryjny jest najlepszy)
3. W ruchu miejskim (korki) sportowy lyka cieple powietrze co jest zgubne dla silnika - dlatego trzeba doprowadzic nawiew zimnego powietrza
4. Drgania silnika moga powodowac ze przez filtr bedzie dostawal sie kurz do silnika - co nie jest mile:)
Podaruj to sobie bo wylozysz kase, pogorszysz osiagi a tylko mozesz narobic sobie klopotu!
pozdr
: 23 gru czw, 2004 9:13 pm
autor: cheatoss
dzieki za konkretna odpowiedz, podaruje sobie skoro wiem czym to grozi =]
pozdrawiam chelm =]
: 24 gru pt, 2004 12:16 am
autor: Ninja
Stef ma racje.
Do diesla z turbo mozna zalozyc stozek, i nawet niektore firmy maja w ofercie takie filtry do puga 205 TD, ale do wolnossacych diesli stozka sie nie stosuje.
Re: stozek w dieslu
: 17 sty czw, 2008 11:10 pm
autor: tukens
a oznaczenie 205 GRD 1.8 to jakie jest
Re: stozek w dieslu
: 18 sty pt, 2008 12:19 am
autor: d_ARC
Ewentualnie możesz poeksperymentować ze sportową wkładką (np. K&N jesli są do diesla) w seryjną puszkę. To dużo mniejsza ingerencja w układ dolotowy (ta sama izolacja termiczna, długość dolotu itp.), ale lepszy przepływ. Co do wpływu na diesla nie mam wiedzy w tym zakresie. Natomiast może mieć wpływ na brzmienie wydechu - w GTI na seryjnym wydechu lekki basik przy dużym obciążeniu motoru, na przelotowym z końcowym Remusem to już W(arcy)R(ycy)C(escy)
Re: stozek w dieslu
: 19 sty sob, 2008 5:52 pm
autor: TO-MI
tukens pisze:a oznaczenie 205 GRD 1.8 to jakie jest
o czym ty tutaj do nas rozmawiasz
Re: stozek w dieslu
: 19 sty sob, 2008 8:03 pm
autor: PAWLACZYSKIS
Re: stozek w dieslu
: 19 sty sob, 2008 9:26 pm
autor: cejot
tukens pisze:a oznaczenie 205 GRD 1.8 to jakie jest
Ja bym powiedział, że francuskie...
Re: stozek w dieslu
: 19 sty sob, 2008 9:28 pm
autor: DJPreZes
tukens pisze:a oznaczenie 205 GRD 1.8 to jakie jest
trzyliterowe z okreslona pojemnoscia.
Re: stozek w dieslu
: 20 sty ndz, 2008 4:13 pm
autor: deejay
i modelem