zakładamy CENTRALNY ZAMEK + ALARM ....... kto pomoże ?
- fly2b3
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 sie pn, 2004 8:47 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
zakładamy CENTRALNY ZAMEK + ALARM ....... kto pomoże ?
Witam !
Tak jak w temacie. Nabyłem zestaw: Centralny TESOR 2+2 oraz alarm FRODO z czujnikiem dualnym (ruch+uderzenie).
Teraz będę się zabierał za montaż tego wszystkiego
Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia co do montażu alarmu i centralnego (np. bezszkodliwe zdejmowanie tapicerki, itd.) to:
BARDZO PROSZĘ O WSZELKIE INFO I PORADY !!
P.S. wskazane fotki i skany
Tak jak w temacie. Nabyłem zestaw: Centralny TESOR 2+2 oraz alarm FRODO z czujnikiem dualnym (ruch+uderzenie).
Teraz będę się zabierał za montaż tego wszystkiego
Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia co do montażu alarmu i centralnego (np. bezszkodliwe zdejmowanie tapicerki, itd.) to:
BARDZO PROSZĘ O WSZELKIE INFO I PORADY !!
P.S. wskazane fotki i skany
-
- Uzalezniony
- Posty: 710
- Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
a w czym masz problem z ta tapicerka?
Ja wielokrotnie demontowalem boczki, slupki i takie tam, nie mialem zadnych problemow...
no chyba ze chcecie dokladny opis co gdzie i jak podwazyc i gdzie puknac...to na mnie nie licz...kto by to spamietal... ?
Jedno jest pewne: z wyczuciem, delikatnie nic na sile, z glowa...a napewno sie uda!
Ja wielokrotnie demontowalem boczki, slupki i takie tam, nie mialem zadnych problemow...
no chyba ze chcecie dokladny opis co gdzie i jak podwazyc i gdzie puknac...to na mnie nie licz...kto by to spamietal... ?
Jedno jest pewne: z wyczuciem, delikatnie nic na sile, z glowa...a napewno sie uda!
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
tutaj sie przewineły takie tematy:
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ight=alarm
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=1660&start=0
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... ight=alarm
http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.php?t=1660&start=0
- robakkk
- Junior
- Posty: 262
- Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kalisz
z centralka jest tak- montujesz wedle uznania. Wg mnie najlepiej nad skrzynka bezpiecznikow albo w sasiedztwie kompa(w schowku).
Syrena- proponowalbym np. za akumulatorem...sam tak mam
Silowniki ustawiasz tak,zeby skok silownika odpowiadal skokowi zamka,czyli zeby nie bylo przesuniecia,bo albo przy otwieraniu,albo przy zamykaniu bedzie tlukl po zamku.
Syrena- proponowalbym np. za akumulatorem...sam tak mam
Silowniki ustawiasz tak,zeby skok silownika odpowiadal skokowi zamka,czyli zeby nie bylo przesuniecia,bo albo przy otwieraniu,albo przy zamykaniu bedzie tlukl po zamku.
Pozdrawiam,
Robakkk
Robakkk
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jest troche dlubaniny bo, trudno sie dostac do miejsc zamontowania silownikow, ale do zrobienia.
Generalnie musisz znalesc miejsca gdzie zalozyc silowniki. Nie wiem jak wyglada sprawa w 3-drzwiowym pugu, ale ja w swoim 5-cio w przednich drzwiach zalozylem silowniki tuz pod zamkiem a drut przukrecilem do druta polaczonego z tym bolcem plokujacym otwarcie drzwi. I na tym to polega, aby silownik chowal i wyciagal ten wlasnie bolec, przez co blokuje zamek. Pozniej kwestia podlaczenia kabelkow i tyle.
Pamietaj, ze zilowniki musza pociagac za bolec lekko i swobodnie, zeby to wszystko porzadnie dzialalo. Mi jak narazie od jakiegos miesiaca dziala
Jak cos to moge pomoc, ale raczej ciezko bedzie tak teoretycznie...
Generalnie musisz znalesc miejsca gdzie zalozyc silowniki. Nie wiem jak wyglada sprawa w 3-drzwiowym pugu, ale ja w swoim 5-cio w przednich drzwiach zalozylem silowniki tuz pod zamkiem a drut przukrecilem do druta polaczonego z tym bolcem plokujacym otwarcie drzwi. I na tym to polega, aby silownik chowal i wyciagal ten wlasnie bolec, przez co blokuje zamek. Pozniej kwestia podlaczenia kabelkow i tyle.
Pamietaj, ze zilowniki musza pociagac za bolec lekko i swobodnie, zeby to wszystko porzadnie dzialalo. Mi jak narazie od jakiegos miesiaca dziala
Jak cos to moge pomoc, ale raczej ciezko bedzie tak teoretycznie...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
-
- Junior
- Posty: 186
- Rejestracja: 18 mar czw, 2004 9:58 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: skwierzyna
swego czasu ja tyz z zamkiem walczylem ale bylem o tyle w dobrej sytuacji ze ja mialem oryginalnie zainstalowany centralny w pugu i tylko troszku rozbudowalem co do inst. elektrycznej to chyba zaden problem jak kupisz zamek to wszysko jest ladnie rozrysowane i opisane wiec luzik co do montzu mechanicznego to hmmm nie wiem jak jest w pugach bez centralnego ale ja w swoim nic nie musialem przerabiac nowy zamek ( jeden z tanszych na allegro) idelanie pasowal do mocowan w drzwiach (chodzi mi o silowniki) mozesz miec problem jedynie w tylnej klapie bo tam jest jakis inny silownik i ja go zostawilem w spokoju bo byl dobry ja mowie powodzenia prosta robota a rzecz bardzo przydatna a jeszcze jak jest na pilota to miodzio
- fly2b3
- Junior
- Posty: 127
- Rejestracja: 16 sie pn, 2004 8:47 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Witam
Zainstalowałem (nareszcie znalazłem trochę wolnego czasu:)) centralny i alarm
Centralny(3D):
1. siłowniki zamontowałem w miejscach do tego przeznaczonych tzn. po zdjęciu tapicerki (ładnie zaszła:)) szukamy 2 białych zaślepek z plastiku zaraz pod zamkiem. Zaślepki te usuwamy i montujemy siłownik (idealnie pasuje:))
2. docinamy na odp. długość popychacze 2 szt. które montujemy od siłownika do dźwigienki (orczyka) w zamku (taki trójkąt z blachy z 3 otworami z czego jeden jest przeznaczony właśnie do centralnego:))
3. kable ciągniemy najlepiej pod tapicerką pod deske rozdzielczą i tam motamy centralkę
4. kable do siłownika w klapie ciągniemy po lewej stronie autka (oczywiście pod tapicerką i za plastikiem na tylnim słupku) Jeżeli instalujemy alarm to jeszcze siągniemy razem z kablami 2szt. do siłownika jeszcze jeden kabel (wyłącznik krańcowy klapy tylniej) oczywiście przeciągmy kable do siłownika przez gumową przelotkę do klapy. W klapie kable są poprowadzone w gumowej rurce więc bardzo łatwo je przepchać obok szyby na dolną częszć klapy do siłownika:)
5. siłownik klapy montujemy po lewej stronie zamka (patrząc od wewnątrz) jeden otwór fabryczny ale drugi niestety musimy sami wywiercić (bo inaczej nie będzie w osi z zamkiem) w osi pracy popychacza który to dopasowujemy do siłownika i takiego białego, obracającego się podczas otwierania plastikowego uchwytu na popychacz (to też fabryczne mocowanie jak i w drzwiach)
6. podłączamy wszystko do centralki i zasilania i.... DZIAŁA Przy dopasowywaniu długości popychaczy nie zapomnijcie że jak zamek jest otwarty (knopka w górze) to siłownik jest wyciągnięty !!
Alarm:
1. kable tak jak mówi schemat + wyłączniki krańcowe do klapy (kabelek przeciągneliśmy wraz z kablami do siłownika w klapie tylniej) i pod, maskę
2. Wyłącznik do klapy tylniej zamontowałem w plastikowym elemencie który zasłania błotnik od wewnątrz i mase przeciagnełem z błotnika poniżej Pod maskę wwiercamy wyłącznik gdzie nam pasuje
3. Ciągniemy czujniki infradźwiękowe w słupkach z przodu (łatwizna nawet nie trzeba ściągać plastików - wystarczy odciągnąć uszczelkę dzrzwi )
4. centralkę od czujnika (jeżeli to dualnu to mocno i sztywno) mocujemy do wspornika kolumny kierownicy
5. syrenkę zamontowałem w komorze silnika tuż obok serwa hamulca
6. centralkę "gdzieś tam" montujemy i podłączamy wszystko do kupy i....DZIAŁA
Pozdro
P.S. szkoda że nie robiłem zdjęć podczas pracy montażu
Zainstalowałem (nareszcie znalazłem trochę wolnego czasu:)) centralny i alarm
Centralny(3D):
1. siłowniki zamontowałem w miejscach do tego przeznaczonych tzn. po zdjęciu tapicerki (ładnie zaszła:)) szukamy 2 białych zaślepek z plastiku zaraz pod zamkiem. Zaślepki te usuwamy i montujemy siłownik (idealnie pasuje:))
2. docinamy na odp. długość popychacze 2 szt. które montujemy od siłownika do dźwigienki (orczyka) w zamku (taki trójkąt z blachy z 3 otworami z czego jeden jest przeznaczony właśnie do centralnego:))
3. kable ciągniemy najlepiej pod tapicerką pod deske rozdzielczą i tam motamy centralkę
4. kable do siłownika w klapie ciągniemy po lewej stronie autka (oczywiście pod tapicerką i za plastikiem na tylnim słupku) Jeżeli instalujemy alarm to jeszcze siągniemy razem z kablami 2szt. do siłownika jeszcze jeden kabel (wyłącznik krańcowy klapy tylniej) oczywiście przeciągmy kable do siłownika przez gumową przelotkę do klapy. W klapie kable są poprowadzone w gumowej rurce więc bardzo łatwo je przepchać obok szyby na dolną częszć klapy do siłownika:)
5. siłownik klapy montujemy po lewej stronie zamka (patrząc od wewnątrz) jeden otwór fabryczny ale drugi niestety musimy sami wywiercić (bo inaczej nie będzie w osi z zamkiem) w osi pracy popychacza który to dopasowujemy do siłownika i takiego białego, obracającego się podczas otwierania plastikowego uchwytu na popychacz (to też fabryczne mocowanie jak i w drzwiach)
6. podłączamy wszystko do centralki i zasilania i.... DZIAŁA Przy dopasowywaniu długości popychaczy nie zapomnijcie że jak zamek jest otwarty (knopka w górze) to siłownik jest wyciągnięty !!
Alarm:
1. kable tak jak mówi schemat + wyłączniki krańcowe do klapy (kabelek przeciągneliśmy wraz z kablami do siłownika w klapie tylniej) i pod, maskę
2. Wyłącznik do klapy tylniej zamontowałem w plastikowym elemencie który zasłania błotnik od wewnątrz i mase przeciagnełem z błotnika poniżej Pod maskę wwiercamy wyłącznik gdzie nam pasuje
3. Ciągniemy czujniki infradźwiękowe w słupkach z przodu (łatwizna nawet nie trzeba ściągać plastików - wystarczy odciągnąć uszczelkę dzrzwi )
4. centralkę od czujnika (jeżeli to dualnu to mocno i sztywno) mocujemy do wspornika kolumny kierownicy
5. syrenkę zamontowałem w komorze silnika tuż obok serwa hamulca
6. centralkę "gdzieś tam" montujemy i podłączamy wszystko do kupy i....DZIAŁA
Pozdro
P.S. szkoda że nie robiłem zdjęć podczas pracy montażu
- painmaker
- Junior
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 kwie śr, 2008 6:42 pm
- Posiadany PUG: 1.1 kat 1993r New Look, 1.4 RG, 1.4 XR
- Numer Gadu-gadu: 7796949
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: zakładamy CENTRALNY ZAMEK + ALARM ....... kto pomoże ?
Właśnie dzisiaj zacząłem walkę z centralnym... porażka