Witam
Zainstalowałem (nareszcie znalazłem trochę wolnego czasu:)) centralny i alarm
Centralny(3D):
1. siłowniki zamontowałem w miejscach do tego przeznaczonych tzn. po zdjęciu tapicerki (ładnie zaszła:)) szukamy 2 białych zaślepek z plastiku zaraz pod zamkiem. Zaślepki te usuwamy i montujemy siłownik (idealnie pasuje:))
2. docinamy na odp. długość popychacze 2 szt. które montujemy od siłownika do dźwigienki (orczyka) w zamku (taki trójkąt z blachy z 3 otworami z czego jeden jest przeznaczony właśnie do centralnego:))
3. kable ciągniemy najlepiej pod tapicerką pod deske rozdzielczą i tam motamy centralkę
4. kable do siłownika w klapie ciągniemy po lewej stronie autka (oczywiście pod tapicerką i za plastikiem na tylnim słupku) Jeżeli instalujemy alarm to jeszcze siągniemy razem z kablami 2szt. do siłownika jeszcze jeden kabel (wyłącznik krańcowy klapy tylniej) oczywiście przeciągmy kable do siłownika przez gumową przelotkę do klapy. W klapie kable są poprowadzone w gumowej rurce więc bardzo łatwo je przepchać obok szyby na dolną częszć klapy do siłownika:)
5. siłownik klapy montujemy po lewej stronie zamka (patrząc od wewnątrz) jeden otwór fabryczny ale drugi niestety musimy sami wywiercić (bo inaczej nie będzie w osi z zamkiem) w osi pracy popychacza który to dopasowujemy do siłownika i takiego białego, obracającego się podczas otwierania plastikowego uchwytu na popychacz (to też fabryczne mocowanie jak i w drzwiach)
6. podłączamy wszystko do centralki i zasilania i.... DZIAŁA
Przy dopasowywaniu długości popychaczy nie zapomnijcie że jak zamek jest otwarty (knopka w górze) to siłownik jest wyciągnięty !!
Alarm:
1. kable tak jak mówi schemat + wyłączniki krańcowe do klapy (kabelek przeciągneliśmy wraz z kablami do siłownika w klapie tylniej) i pod, maskę
2. Wyłącznik do klapy tylniej zamontowałem w plastikowym elemencie który zasłania błotnik od wewnątrz i mase przeciagnełem z błotnika poniżej Pod maskę wwiercamy wyłącznik gdzie nam pasuje
3. Ciągniemy czujniki infradźwiękowe w słupkach z przodu (łatwizna nawet nie trzeba ściągać plastików - wystarczy odciągnąć uszczelkę dzrzwi
)
4. centralkę od czujnika (jeżeli to dualnu to mocno i sztywno) mocujemy do wspornika kolumny kierownicy
5. syrenkę zamontowałem w komorze silnika tuż obok serwa hamulca
6. centralkę "gdzieś tam" montujemy i podłączamy wszystko do kupy i....DZIAŁA
Pozdro
P.S. szkoda że nie robiłem zdjęć podczas pracy montażu