Strona 1 z 1

ALTERNATOR

: 26 sie ndz, 2012 7:11 pm
autor: PE-dB
chciałbym rozeznać się czy ktoś wymieniał alternator na większy i od czego spasuje, interesowało by mnie czy np. od audi a6 albo jakiś inny 180A lub wiekszy wejdzie oraz czy dużo jest roboty aby podmienić jak już się odpowiednio przerobi mocowanie i czy silnik dużo będzie tracić na mocy jak zamiast seryjnego będzie musiał ciągnąc ponad 3 krotnie mocniejszy.

Re: ALTERNATOR

: 26 sie ndz, 2012 8:15 pm
autor: Lord Devil
Mialem dawno temu w 1998 roku zamontowy do diesla 1,8 NA alternator z mercedasa diesla e klasy trzy litrowego pod duze car audio.

Re: ALTERNATOR

: 26 sie ndz, 2012 10:50 pm
autor: marcpol
Obciążenie silnika będzie zależało od tego ile prądu będą pobierać odbiorniki.

Policzmy dla obciążenia 180A

Moc alternatora 180A*14V=2,5kW

Sprawność alternatora 80%

Sprawność przekładni pasowej 95%

Moc oddawana przez silnik około 3,3 kW, czyli około 4,5 KM.

Jest to bardzo duża część mocy silnika na niskich obrotach.


Są jeszcze inne kwestie:

Pamiętaj, że alternatory o większej mocy mają cięższe wirniki, czyli o większej bezwładności.

Zwróć uwagę na obroty alternatora - powinien kręcić się w zakresie przewidzianych przez producenta prędkości obrotowych. Aby wytworzyć moc znamionową alternator potrzebuje obrotów około 3000. Czyli potrzebujesz przełożenia 1:3 aby na wolnych obrotach silnika alternator wytworzył 180A. Zakładam, że car audio używa się na postoju. Alternatory o większej mocy zwykle posiadają inny rodzaj przekładni pasowej.

Kolejną sprawą są przewody elektryczne - do wymiany przewody z alternatora do akumulatora i do odbiorników pobierających duży prąd (car audio), dla 180 A przewody możesz dobrać np. tutaj http://www.jeanmueller.pl/jmp/strony/pl/info/jm/6

Re: ALTERNATOR

: 27 sie pn, 2012 1:10 am
autor: PE-dB
dzięki za informacje.
alternator od mercedesa to chyba 115A wiec trochę za mało.
a co do alternatora to tak naprawdę będę potrzebować tego prądu przez max 2sekundy bo tyle czasu mi starczy aby miernik złapał pomiar a na codzienne słuchanie to nie będzie maksymalnie rozkręcane , no chyba ze na zgaszonym aucie a jedynie do podładowanie akumulatora podczas jazdy autem to sobie da rade bo z doświadczenia wiem ze jazda z niemal 150dB jest raczej mało możliwa.
wiec pozostaje znalezienie odpowiedniego zastępce alternatora jak i zrobienie dosyć małego koła pasowego

Re: ALTERNATOR

: 27 sie pn, 2012 10:53 am
autor: marcpol
Jak dobrze rozumiem to będziesz potrzebował prądu o natężeniu 180A przez 2s? Tyle spokojnie pobierzesz z akumulatora, nawet 35Ah.

Pamiętaj, aby przy przełożeniu 1:3 alternator nie kręcił się dużo szybciej niż fabrycznie.

Re: ALTERNATOR

: 27 sie pn, 2012 11:09 am
autor: PE-dB
marcpol pisze:Jak dobrze rozumiem to będziesz potrzebował prądu o natężeniu 180A przez 2s? Tyle spokojnie pobierzesz z akumulatora, nawet 35Ah.

Pamiętaj, aby przy przełożeniu 1:3 alternator nie kręcił się dużo szybciej niż fabrycznie.
tylko wolałbym te conajmniej 180A przy napięciu 14V

Re: ALTERNATOR

: 03 paź śr, 2012 11:23 pm
autor: PE-dB
alternator podmieniony z samochodu RENAULT LAGUNA III 1.5 DCI 110KM 210 A, kilka małych przeróbek trzeba było zastosować,lecz zdało by sie jeszcze mniejsze koło pasowe
orginalne
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
obecnie
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us