Strona 1 z 1

turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 8:44 pm
autor: PrezesBednarz
Szybka akcja.

Uturbiać XUD9 czy swapować na XUD11?

Akcja się dzieje w 309. Od lipca mam wolniejsze weekendy zacznę grzebać, ale chce się przygotować.
Auto ma służyć do jeżdżenia po mieście, tak, żeby nie targać dużego kombi co chwila.

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 9:06 pm
autor: Slavko
Nie jestem znawcą tematu, jednak z rozważań jakie kiedys poczynaliśmy z kolegą Tomkiem (bananowcem) zawsze wychodziło, że jednak lepiej swapować. Jesli xud11 jest z intercoolerem to pamietaj, że musisz go gdzieś wcisnąć.

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 9:20 pm
autor: rallye
swap :)

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 9:26 pm
autor: PrezesBednarz
Dobra to swapować na 11 czy na 9 z turbo intakula z 306 td 90 koni?

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 9:32 pm
autor: Slavko
1.9 z 306 ma ten nieszczęsny intercooler nad silnikiem. Nie wiem jak w 309 ale taki numer nie przechodzi w 205. Poza tym przy swapie xud9te nie ma wiekszych komplikacji. Nie wiem jak sprawa się ma z xud11.

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 9:37 pm
autor: PrezesBednarz
Ic wrzuci się jakieś chińskie z przodu, chyba, że nie ma możliwości bez większych rzeźbień. Nigdy nie miałem w ręku tego motoru...

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 9:45 pm
autor: grzesiek309
Z tym ic z przodu będzie spora rzeźba. Rozmyślałem nad tym ostatnio i chyba będę chłodnicę obniżał. Zależy jeszcze jaką masz chłodnicę. Taką jak w GTI czy zwykłą. Przy zwykłej da się coś upchnąć obok :wink:

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 9:50 pm
autor: Slavko
Ogólnie rzecz biorąc wygląda to tak (zdjęcie ze zdjętym IC) http://images.forum-auto.com/mesimages/ ... p85694.jpg.
Musisz znaleść miejsce na przewody i ICka i wpiąć to w kolektor

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 10:00 pm
autor: PrezesBednarz
Z tego co wiem to GTIkowa dwa wentylatory

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 10:09 pm
autor: grzesiek309
No to jest problem. Pomiędzy zderzakiem a wentylatorami nie wejdzie, pod atrapę też nic nie upchniesz. Albo obniżanie chłodnicy albo cieńsze wentylatory.

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 10:17 pm
autor: Slavko
Zawsze jest jakaś opcja ;) Pytanie czy chcesz ingerować w wygląd frontu auta? Jeśli nie masz halogenów to możesz pomysleć o umiejscowieniu IC pod zderzakiem i wycięcia wlotu.

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 10:47 pm
autor: PrezesBednarz
To to już szczegóły. Walka będzie o to by wyglądał seryjnie.

Re: turbo w dyzlu

: 13 cze czw, 2013 11:12 pm
autor: bananowiec
Chłodnica musi pozostać duża na dwa wentylatory gdyż każdy TD Peugeot Citroen czy to xud9t czy xud11t wyposażony jest w wymiennik ciepła pomiędzy układem smarowania i chłodzenia. Im większa chłodnica tym lepsze chłodzenie płynu, który nagrzewany jest także przez rozgrzany olej.
Najlepszym rozwiązaniem jest:
- zamontowanie IC nad silnik tak jak oryginalnie było to zrobione w 306, 406 lub 405 i doprowadzenie do niego nawiewu świeżego powietrza tunelem pod maską, lub wycięcię wlotu w masce.
- obniżenie mocowań chłodnicy i zamontowanie nad nią wąskiego długiego IC np.ze starej BMW 5 tds, w tym wypadku kolektor z Xantii rozwiąże problem połączenia IC z dolotem.