Strona 1 z 1

Silnik diesela?

: 06 mar ndz, 2005 2:53 pm
autor: zen
Od ponad miesiąca jestem posiadaczem 205 z silnikiem diesla. Chciałbym sie dowiedzieć czy można wprowadzać jakieś zminay w silniku by troche zwiększyć osiągi?

: 06 mar ndz, 2005 5:37 pm
autor: simonszop
"zwiekszyc osiagi" :?: :?: :?:
przeciez nasze dieselki zostawiaja wszystkich z tylu :twisted:
po co wiec zwiekszac jeszcze ich osiagi :?: :?:

: 06 mar ndz, 2005 8:51 pm
autor: zen
Może Twój jest żwawszy, bo mój z lekka móli i chciałbym to zmienić. Do trzeciego biegu idzie jak strzała :D , ale póżniej to raczej jak by miał pod górke :cry:

: 06 mar ndz, 2005 10:38 pm
autor: Rychu
Jak na diesla to 205 i tak są rewelacyjnie żwawe!!! Kiedyś silniki wysokoprężne montowało się tylko i wyłącznie po to żeby były oszczędne! A to zawsze odbywało się kosztem osiągów! 205 diesel stworzony jest po to zeby mało palił i koniec! Jak chcesz zwiększyć osiągi to musisz przesiąść się na benzynę albo popatrzeć na polo diesel w wyścigach na 1/4 mili :twisted:

: 06 mar ndz, 2005 10:42 pm
autor: cheatoss
lupo, nie polo
=]

: 06 mar ndz, 2005 10:54 pm
autor: JoT_JoT
dokładnie VW LUPO a co do diesla to są żwawe zwłąszcza jak mają Turbo 90KM w 205 zrobiło by swoje a 110 Konne diesle to też by pewnei weszły do 205tki :D:D zawsze wtedy mozna jeszcze zrobić mały chip tuning

: 07 mar pn, 2005 3:06 am
autor: tomek
Sprawdzić czy wszystko gra, doprowadzić do porządku, podregulować...
Fabryczne osiągi tych dieseli są naprawdę fajne!!!!
Ale (przypuszczam) po kilkunastu latach, czasem warto zajrzeć tu i ówdzie
Opary zawsze zawalają filtr powietrza (poszukaj na forum) jak stosujesz papierowy a nie piankowy to zrób cos z tym.
Często, gdy zaczyna troche dymić na na czarno niektórzy chętnie zmniejszają dawke w pompie wtryskowej: pomaga :) 5min roboty, ale niestety daję się to odczuć.... Sprawdź!! może ktoś przed sprzedażą tak zrobił...
Zdarza się, że po naprawach głowicy przykładowo kilkukrotnym planowaniu siłą rzeczy przestawi się faza rozrządu wdedy możliwe są zmiany: dynamika na wys obrotach<--> elastyczność na niskich i tylko w jednym kierunku!!! korygowanie jest problematyczne choć czasem celowo wprowadzane:)
Stan i ustawienie wyprzedzenia wtrysku pompy wtryskowej ma zasadnicze znczenie!!!
może masz zbyt późny wtrysk??
Stan wtryskiwaczy i ciśnienie otwarcia też mają dużo do powiedzenia.
Ogólnie wtrysk to serce diesela.
Ale zakładając, że masz dobrego diesela i Ci nie wystarcza to dużo mu nie pomożesz.
Nie myśl o przerobieniu silnika D na TD szkoda Twojego czasu :)

: 07 mar pn, 2005 5:40 pm
autor: Rychu
Tak oczywiście LUPO :oops: :lol:

: 07 mar pn, 2005 6:13 pm
autor: zen
Stan i ustawienie wyprzedzenia wtrysku pompy wtryskowej ma zasadnicze znczenie!!!
może masz zbyt późny wtrysk??

Jak to sprawdzić i poprawić? Czy zlecić to meczanikowi?

: 09 mar śr, 2005 10:32 pm
autor: Pagi
tomek ciut wyzej pisal o filtrze piankowym... co daje taki filtr? nie paskudzi sie tak jak papierowy? czy moze ktos podac symbol takiego filtra wlasnie do dieselka ? dozo jest drozszy ?

: 10 mar czw, 2005 4:14 am
autor: tomek
Jezeli pytasz jak się do tego zabrać to myśle że najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś fachowca... pogadaj, popytaj, to jeszcze nic nie kosztuje a można sie sporo dowiedzieć.

Co do filtru piankowego: napewno w tych najstarszych peugeot stosował i zalecał takie gąbkowe. Nie wiem jak to wyglądało w późniejszych latach, bo w najmłodszych zmieniło się odprowadzanie oparów. Wsadzając taki papierowy do obudowy w której chlapie olejem napewno nie pomagamy silnikowi zaczerpnąć oddechu :D

: 10 mar czw, 2005 12:45 pm
autor: Pagi
Wiec lepszy jest taki piankowy czy papierowy, zakladajac ze silnik nie paćka tam olejem?

: 16 mar śr, 2005 2:31 pm
autor: zen
[quote="tomek"]Jezeli pytasz jak się do tego zabrać to myśle że najlepiej jak podjedziesz do jakiegoś fachowca... pogadaj, popytaj, to jeszcze nic nie kosztuje a można sie sporo dowiedzieć.

No to sie dowiedziałem że fachowca w moim mieście nie łatwo znaleść :shock: Jedynej rzeczy jakiej sie dowiedziałem to że ustawienie wtrysku to nie problem. Zaproponowano mi wymiane końcówek wtrysku i pierścieni olejowych(bo troche oleju ubywa ok 2l-1000km z moich obserwacji)
Nie wiem co zrobić :?:

: 20 mar ndz, 2005 1:54 pm
autor: zen
Robie generalke silnika.

: 20 mar ndz, 2005 2:27 pm
autor: Felipe
czyli da sie cos zrobic oprocz zwiekszenia dawki paliwa,turbinki i interculera zeby nasze diselik mialy wieksza moc i lepsze przyspieszenie?? Czy moze ktos sie orientuje ile kosztowalo by przerobienie D na TD (czesci + robocizna) :>:>