Tani sposób na tuning 205 1.0 Junior

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
krzycho

Tani sposób na tuning 205 1.0 Junior

Post autor: krzycho »

Witajcie

Znawcy tematu wiedzą pewnie że te silniki oprócz totalnego braku mocy nie mają jeszcze "dołu" A jest sposób szybki i w miare tani żeby sobie taki "dół" zafundować. A mianowicie w ramach ciecia kosztów tylko i wyłącznie w tym modelu rura wydechowa za kolektorem jest jednokomorowa i cały wydech ma konfiguracje 4 w 1. A w modelach 1.1 i 1.4 rura ta jest dwukomorowa i wydech pracuje w układzie 4 w 2 w 1. Teoretyczne obliczenia podają że w zakresie niskich obrotów moc może wzrosnąć nawet 10 % . I tak jest w rzeczywistości !!! Stara rura się przepaliła więc kupiłem od 1.4, włożyłem i niebo a ziemia !!! Jest "dół" ! I jeszcze żeby było lepiej to zdaje się że można teraz silniczek ciągnąć na wyższe obroty niż do tej pory - przykład: mam Juniora z 1994 roku ze skrzynią 4 ( oryginał z polskiego salonu) i potrafie teraz na 2 osiągnąć setkę...

I w takiej konfiguracji da się zrobić trasę Warszawa Gdańsk w 3:10. Sami sobie policzcie jaka średnia wychodzi...;-)

Pozdrawiam

Krzysiek G
Pug 1.0 Junior
Wa-wa
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

Witam,

Hmmm.....też mam Juniora 1.0 z 1991 roku i niedawno wywaliłem z niego przerdzewiałą rurę od kolektora, która jeździła w nim od nowości - była dwukomorowa. :roll:
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

a zzy to się da zobaczyć z zewnątrz jak ona zbudowana bo jakoś nie patrzyłem na to a nawet nei wiem czy mam teraz inną z Looka
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

JoT_JoT pisze:a zzy to się da zobaczyć z zewnątrz jak ona zbudowana bo jakoś nie patrzyłem na to a nawet nei wiem czy mam teraz inną z Looka
Odkręć trzy śruby od strony kolektora, ew poluzuj obejmę mocującą pod silnikiem.
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
krzycho

Post autor: krzycho »

Jitter pisze:Witam,

Hmmm.....też mam Juniora 1.0 z 1991 roku i niedawno wywaliłem z niego przerdzewiałą rurę od kolektora, która jeździła w nim od nowości - była dwukomorowa. :roll:
Pewnie masz racje...moje informacje opierają się na danych modeli sprowadzanych do Polski i taką informację uzyskałem od mechaniora u Zdzisława Białego skąd pochodzi mój samochodzik. Pewnie na inne rynki było inne wyposażenie. U mnie nie ma nawet przerywanej pracy wycieraczek ... :-(
krzycho

Post autor: krzycho »

Jitter pisze:
JoT_JoT pisze:a zzy to się da zobaczyć z zewnątrz jak ona zbudowana bo jakoś nie patrzyłem na to a nawet nei wiem czy mam teraz inną z Looka
Odkręć trzy śruby od strony kolektora, ew poluzuj obejmę mocującą pod silnikiem.
Można jeszcze łatwiej. Jeżeli na rurze symetrycznie z obu stron idzie szew zgrzewu to jest dwukomorowa. Jeżeli rura jest jednolita to jest jednokomorowa
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

W moim także nie ma timera od wycieraczek, a auto było ściągnięte z Francji w 4 miesiące po jego wyprodukowaniu (IX.91).
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

JoT_JoT pisze:Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy
Mój już będzie miał uchwyty na podsufitce - w końcu dorwałem oryginalne kołki mocujące :mrgreen:
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
krzycho

Post autor: krzycho »

Jitter pisze:
JoT_JoT pisze:Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy
Mój już będzie miał uchwyty na podsufitce - w końcu dorwałem oryginalne kołki mocujące :mrgreen:
fajnie wiedzieć że nie tylko ja jestem taki "ubogi".No ale z drugie strony ile to sie na masie zaoszczędziło ;-) te setne sekundy znów do przodu...
Awatar użytkownika
Jitter
Junior
Posty: 304
Rejestracja: 19 lut sob, 2005 9:23 am
Posiadany PUG: był: 205 Junior (restyled)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Jitter »

krzycho pisze:
fajnie wiedzieć że nie tylko ja jestem taki "ubogi".No ale z drugie strony ile to sie na masie zaoszczędziło ;-) te setne sekundy znów do przodu...
Teraz tylko włożyć silnik Mi16 i mamy nazrywniejszy bolid świata :lol:
...:: Postrach Zielonogórskich Ulic ::...
............Przerażająca Moc 45KM.............

Był: Peugeot 205 "Junior" '91, biały, 5d, TU9/K 954ccm
Jest: Ford Fusion "Trend Gold-X" '09, niebieski, 5d, FXJA 1488ccm
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

taaa ja postanowiłem zrezygnować z mi 16 za to kompletuje środek mam już troche ;) Zegary z XSa tunel środkowy uchwyty na podsufitke zamykany schowek uchylne tylne szyby trójrqamienna kiera bezwładnościowe pasy z tyłu popielniczki z tylu ładniejsza tapicere na drzwiach :):):) mogłem o czymś zapomnieć :mrgreen:
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
PIT_R
Uzalezniony
Posty: 933
Rejestracja: 10 cze czw, 2004 12:34 am
Posiadany PUG: Peugeot 306 1.6 90KM :)
Numer Gadu-gadu: 3914690
Login tlen: infernal_lord_hellboy
Lokalizacja: Wrocław i Ostrów Wlkp
Kontakt:

Post autor: PIT_R »

O braku sruby pod siedzeniami z tylu, bo siem ukrecila :mrgreen: :mrgreen:
Obrazek
Bylo [url=http://www.pit_r.205.pl]Peugeot 205 1.0 HellStyle[/url]
Jest teraz [url=http://www.pit_r2.205.pl]Peugeot 306 1.6 90 KM[/url]
Awatar użytkownika
JoT_JoT
Moderator
Posty: 2910
Rejestracja: 05 lip pn, 2004 9:55 pm
Posiadany PUG: był 205 Junior Exlusive Obecnie Saxo
Numer Gadu-gadu: 3288286
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JoT_JoT »

:P:P:P:P:P:P To już nie wina fabryczna chociaz nhmmm mogla by być mocniejsza
Kiedyś mówili na niego Junior, zmieniło sie jednak wiele ...

[url=http://JoT_JoT.205.pl/]www.JoT_JoT.205.pl[/url]
Awatar użytkownika
Darek
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 13 mar ndz, 2005 6:14 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Darek »

JoT_JoT pisze:Przerywana praca wycieraczek to już zbytni luksus jak na Juniora który nawet nie ma uchwytów nad głową zamykanego schowka itd itd więcej tu wymieniania czego brak niz co jest.

U mnie tez nie ma przerywanej pracy
A mój juniorek ma przerywaną prace wycieraczek i uchwyty nad glową... dziwny jakis czy co?? :D nie ma za to zamykanego schowka :( a z tego co pamietam tez na 2 biegu kiedys setke lecialem z problemami ale zawsze:) bylem młody i glupi zeby tak ten "wspanialy silniczek" piłowac :lol:
ODPOWIEDZ