Strona 1 z 5
Jaki silnik najlepiej na SWAP?
: 28 mar wt, 2006 1:16 pm
autor: Marin205
No właśnie jak silnik najlepiej znależć na SWAP?
Czy standartowo szukać MI16 (szukać T16 raczej trudno)? /MI16 najtańsza baza do remontu/ Jaki motor najlepszy będzię na bazę pod turbinę (poza T16)? Jakie są wasze opinie i proszę o uzasadnienie. Co myślicie o 2,2l z 406 ze zmiennymi fazami rozrządu?
: 28 mar wt, 2006 1:19 pm
autor: Przecinak
xu10jt2ate oznaczenie silnika RGY lub RGX
: 28 mar wt, 2006 2:35 pm
autor: Banita
t16 to jest praktycznie uturbione 2.0 mi16
: 28 mar wt, 2006 2:46 pm
autor: Przecinak
to tak jak mi16 to uzaworowione 1.9 gti

: 28 mar wt, 2006 2:52 pm
autor: Banita
no bo tak jest -jeszcze dodatkowo dochadza dochodza rzygacze olejowe, jest lepiej wywarzony itp... konstrukcja jest bardzo podobna

: 28 mar wt, 2006 5:30 pm
autor: Marin205
Przecinak pisze:xu10jt2ate oznaczenie silnika RGY lub RGX
rozumiem że to oznaczenie z MI16 - czym różni się RGY od RGX?
Banita pisze:
t16 to jest praktycznie uturbione 2.0 mi16
a czy 2.0 MI16 ma też kuty wał i korbowody jak T16 , ja tego nie wiem ale chyba tak jest tylko w T16
następnym razem
posty
: 28 mar wt, 2006 7:08 pm
autor: Para
może z peugeota 306 S16 ?
: 28 mar wt, 2006 7:16 pm
autor: Przecinak
rgx i rgy to silniki seryjne 8V z turbo a chyba o taki pytales, sa dostepne w miare rozsadnej cenie i przy w sumie niewielkich nakladach mozna znacznie podniesc moc.
O silniku z T16 mozna raczej zapomniec albo miec gruby portwel.
Banita pisze:no bo tak jest -jeszcze dodatkowo dochadza dochodza rzygacze olejowe, jest lepiej wywarzony itp... konstrukcja jest bardzo podobna

no wlasnie jak wymiensz wszystkie itp. to zostaje blok
Wszystkie silniki benzynowe maja podobna konstrukcje a diabel tkwi w szczegolach
Podsumowyjac, silnik z 1.9 GTI to prawie Mi16 a Mi16 to prawie T16 ale prawie robi wielka roznice

: 28 mar wt, 2006 7:48 pm
autor: Banita
Co z tego, ze wal bedzie kuty?? Zwiekszy sie tylko odpornosc na zgniatanie -na scieranie raczej nie -liczy sie sam uzyty material a to czy jest kuty czy nie ma juz mniejsze znaczenie.
Swoja droga slyszalem plotki, ze wal w xu9 jest kuty... (nie wiem, nie znam sie nie orientuje sie -mowie, ze tak slyszalem)
Te silniki naprawde sie niewiele roznia -sa tylko udoskonalenia konstrukcyjne roznia sie natomiast znacznie np od TU... wiec mi tu z benzyniakami nie wyskakuj

: 28 mar wt, 2006 8:18 pm
autor: woocash
slyszalem plotki, ze wal w xu9 jest kuty
z tego co ja wiem to jest

: 28 mar wt, 2006 9:21 pm
autor: Para
o T16 chyba naprawde zapomnij

powstało ok 400egzemplarzy.. kilka siedzi w 205tkach kilka sie spaliło , kilka zostało

rarytas ....
ja proponuje standard z 405Mi16 lub Citroena BX... 1.9 16V -- to juz jest road killer.. jak masz wiecej pieniędzy to możesz spróbować coś z nowszysch konstrukcji ... z 206 lub 306 S16.. są też swapy z 2.1 Diesel Turbo z Intercoolerem lub z 605 3.0 V6 wiec jakoś sie to tam mieści

wybór jest dość duży.. w dół też możesz jechać.. np. 1.6 16V z Peugeota 106
http://gti.peugeot205.pl/mi16.htm
: 29 mar śr, 2006 1:25 pm
autor: Marin205
a czym się różni 2,0 mi16 od 1,9 mi16 poza pojemnością i jak ma się do tego np silnik z 306Gti6?
: 29 mar śr, 2006 5:42 pm
autor: Banita
jest troche roznic -bodajze inne kolo zamachowe, zmienna dlugosc dolotu w 2.0 troche roznic jest -2.0 to nowsza konstrukcja
: 30 mar czw, 2006 10:56 am
autor: Marin205
czy mógłby ktoś wrzucić tu parę linków skąd najlepiej (sprawdzone adresy) posiąść wiedzę niezbędną do podjęcia decyzji co wsadzić - chciałbym poszukać silnika który potem sobie uturbię - a nie montować to co wpadnie w ręce
: 30 mar czw, 2006 11:52 am
autor: Przecinak
http://forum.205gtidrivers.com/index.php to jest chyba najlepsze
w jezyku polskim to wlasnie juz jestes na najlepszym
