Strona 1 z 1

SWAP silnika z 1,6 na 1,9 w CTI - Proszę o pomoc

: 12 maja pt, 2006 3:03 pm
autor: Michał72
Proszę o pomoc w kwestii j.w. Chcę zamienić w Peugeot 205 CTI (prod.03.1987) silnik 1,6 (105 KM, XU5J) na silnik 1,9 (128 KM, XU9J).
W związku z powyższym mam pytanie odnośnie kompatybilności wiązek elektrycznych i samych mocowań silnika. Czy wszsytko jest takie samo jak w 1,6 czy czekają mnie jakieś "niespodzianki" i utrudnienia ?
Oczywiście silnik 1,9 mam z całym osprzętem łącznie ze skrzynią biegów.
Drugie pytanie tyczy się zawieszenia przedniego ? Czy warto do tego silnika (1,9) wymienić zawieszenie seryjne CTI na zawieszenie z GTI ?
Czy do wymiany zawieszenia wystarczą mi (z GTI) sanki pod silnik, wahacze, stabilizator i drązki ? Czy trzeba wymienić jeszcze jakieś inne części zawieszenia ?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam :)

: 13 maja sob, 2006 7:46 am
autor: Przecinak
Wydaje mi sie ze w CTI jest zawias z GTI bo CTI to GTI Cabrio. Co do swapa to jedynie musisz kompa zmienic na tego z 1.9 a reszta pasuje. Skrzynie zostaw stara ;)

: 14 maja ndz, 2006 10:43 am
autor: Para
poszukaj na forum , ten temat sie powtarza

: 14 maja ndz, 2006 9:07 pm
autor: Michał72
Dzięki za odpowiedź Przecinak. Komputer mam, wiec nie będzie z niczym problemu. Dlaczego warto zostawić skrzynię z 1,6 ? Czy są lepesze przełożenia ? Planowałem zmianę skrzyni bo po pierwsze nie przepadam za wstecznym przed jedynką a po drugie lewarek w 1,6 jest chyba na linkach i jest to mocno u mnie już wysłużone.

: 02 cze pt, 2006 3:03 pm
autor: Lord Devil
Stop, stop, stop.
Po pierwsze zawieszeni GTi z zawiasem od CTi nie ma nic wspónego. W CTi jest prętowy wachacz a w GTi trójkątny. Taką operację przprowadzałem u siebie w CTi obecnie auto w profilu Lady Angel. Przód do tak jak pisałeś sanki, wachacze, stabilizator, łączniki stabilizatora, i amory (mocowanie łączników stabilizatora jest przy amorze), tylna jest na bębnach a nie na tarczach i jest miększy stabilizator-dwa, u siebie tył też zmieniłem. Nie zostawiaj skrzyni biegów z 1,6 do silnika 1,9. Skrzynia 1,6 ma krótsze przełożenia a ta z 1,9 i tak nie ma długiej piątki więc trasy już nie pojeździsz. Z powodu nieco cięższego silnika zawias seryjny będzie mocniej dostawał w dupę, poza tym nie wykorzystasz mocy silnika przy zawieszeniu z 1,6. W 1,9 jest różnica jeszcze na półośkach więc piasty też do wymiany. Zastanów się czy jest sens. Z doświadczenia podpowiem Ci, że nie. Cabrio to autko do przyjemnej powolnej jazdy, przerabiałem to na sobie założyłem do cabrio sportowe zawieszenie i bardzo mocny silnik, efekt po dwóch sezonach autko musiało być robione od nowa-buda :( nie wytrzymała naszych rodzimych dziur.