Pytanie o zawor upustowy

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Pytanie o zawor upustowy

Post autor: marian205 »

Mam pytanie d znawcow. Posiadam silnik 1.9 TD z intercoolerem. Czy zalozenie zaworu blow off ma jakis sens w dieslu czy to tylko w benzynie?? Jesli to zda egzamin w dieslu to gdzie sie podpina takie cus?? :?:
Awatar użytkownika
HDi
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HDi »

ma sens przy większych modach w silniku

przy serii tylko dźwięk silnika zmienisz na świstaka
205 Rallye Ex.. peryment
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

hmmmmm a gdzie sie takie cus montuje?? na ktore przewody??
Awatar użytkownika
205MI16
Uzalezniony
Posty: 601
Rejestracja: 27 wrz wt, 2005 3:28 pm
Posiadany PUG: 205 XS
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków

Post autor: 205MI16 »

Najlepiej na przewód od intercoolera do kolektora (ssącego oczywiście :D )
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

dzieki za odpowiedz :W pomysle i zobacze ale .....kto wie.
BubuPN

Post autor: BubuPN »

w dieslu montowanie bov w ogóle nie ma sensu... jeśli już to sprawdza się w wolnossących
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

BOV w wolnossących? rozwiń wypowiedź.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
mi
Maniak
Posty: 1017
Rejestracja: 28 lut pn, 2005 6:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: bytom

Post autor: mi »

nurtujące to było, niewątpliwie :)
bov ma sens zawsze, niezależnie czy da jakikolwiek progres z mocą czy nie - dla pięknego parsknięcia przy każdym ujęciu gazu dałbym dużo, oj dużo :W
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

nio sporo takie cos kosztuje ale....moze sie skusze. zobaczymy jak sie sprawy poukladaja.
BubuPN

Post autor: BubuPN »

Lord Devil: z tego co mi wiadomo to w benzynie BOV ma znaczenie gdyż zapobiega zachłyśnięciu się turbiny, a z kolei w dieslu nie ma przepustnicy więc tym samym BOV się nie sprawdza chociaż ponoć wymyślono jakiś wynalazek dla turbodupków zwany elektrycznym BOV'em, ale jest to zdaje się rzecz równie użyteczna co elektryczna turbina ;) Turbodiesla z BOV'em obojętnie czy seryjnego czy mocno dłubanego nie widziałem. No i jeszcze dla potwierdzenia moich słów: http://www.tdi.pl/index.php?name=PNphpB ... opic&p=850
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

BubuPN o co ci chodzilo DOKLADNIE z tym TURBODUPKIEM :?: :?:
mozesz to rozwinac :?:
Awatar użytkownika
woocash
Peugeot 205 Master
Posty: 4588
Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
Numer Gadu-gadu: 9752783
Lokalizacja: Katowice

Post autor: woocash »

no cóż.. pewnie to sposób bubu na zyskiwanie przyjaciół na forum :D
no i te wolnossące turbodoładowane silniki... mjut malina :)

a jak zobaczyłem głośniczek z dźwiękiem "pssss" to aż monitor oplułem ze śmiechu... możecie sobie zapodac tam sampla, jak to brzmi :D
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Może dla wyjaśnienia. BOV montuje się dla bezpieczeństwa turbiny przede wszystkim a efekt uboczny baaaaaaaaaaaardzo pożądany psssss. Zasadniczo BOV jest montowany w 90% autach z silnikami turbo już fabrycznie, z tym że, nadmiar ciśnienia jest wpuszczany do układu wydechowego i nie słychać "psss". BOV sportowe, tuningowe czy jak je zwał wypuszczają nadmiar ciśnienia na zewnątrz stąd głośne "psssssss". Ma to sens szczególnie przy wysokim ciśnieniu doładowania, będzie słyszalny, przy małym to takie naciągane psss. Nie ma BOV'a w jednostkach wolnossących. :P
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
marian205
Junior
Posty: 165
Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Tychy, Katowice

Post autor: marian205 »

Lord to logiczne ze takie cus montuje w silnikach turbo. tylko ja nie wiedzial i sie pytal czy w Turbo dieslach tez to zdaje egzamin. wiec raczej u mnie bylo by takie male "pss". to szkoda :(
BubuPN

Post autor: BubuPN »

Lord: ale w turbodoładowanych powolnych ssakach jest :mrgreen:
ODPOWIEDZ