Pytanie o zawor upustowy
- marian205
- Junior
- Posty: 165
- Rejestracja: 04 sie pt, 2006 3:11 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Tychy, Katowice
Pytanie o zawor upustowy
Mam pytanie d znawcow. Posiadam silnik 1.9 TD z intercoolerem. Czy zalozenie zaworu blow off ma jakis sens w dieslu czy to tylko w benzynie?? Jesli to zda egzamin w dieslu to gdzie sie podpina takie cus??
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Lord Devil: z tego co mi wiadomo to w benzynie BOV ma znaczenie gdyż zapobiega zachłyśnięciu się turbiny, a z kolei w dieslu nie ma przepustnicy więc tym samym BOV się nie sprawdza chociaż ponoć wymyślono jakiś wynalazek dla turbodupków zwany elektrycznym BOV'em, ale jest to zdaje się rzecz równie użyteczna co elektryczna turbina Turbodiesla z BOV'em obojętnie czy seryjnego czy mocno dłubanego nie widziałem. No i jeszcze dla potwierdzenia moich słów: http://www.tdi.pl/index.php?name=PNphpB ... opic&p=850
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
no cóż.. pewnie to sposób bubu na zyskiwanie przyjaciół na forum
no i te wolnossące turbodoładowane silniki... mjut malina
a jak zobaczyłem głośniczek z dźwiękiem "pssss" to aż monitor oplułem ze śmiechu... możecie sobie zapodac tam sampla, jak to brzmi
no i te wolnossące turbodoładowane silniki... mjut malina
a jak zobaczyłem głośniczek z dźwiękiem "pssss" to aż monitor oplułem ze śmiechu... możecie sobie zapodac tam sampla, jak to brzmi
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- Lord Devil
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2609
- Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
- Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
- Numer Gadu-gadu: 6446898
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Może dla wyjaśnienia. BOV montuje się dla bezpieczeństwa turbiny przede wszystkim a efekt uboczny baaaaaaaaaaaardzo pożądany psssss. Zasadniczo BOV jest montowany w 90% autach z silnikami turbo już fabrycznie, z tym że, nadmiar ciśnienia jest wpuszczany do układu wydechowego i nie słychać "psss". BOV sportowe, tuningowe czy jak je zwał wypuszczają nadmiar ciśnienia na zewnątrz stąd głośne "psssssss". Ma to sens szczególnie przy wysokim ciśnieniu doładowania, będzie słyszalny, przy małym to takie naciągane psss. Nie ma BOV'a w jednostkach wolnossących.
Car Valeting, Car Detailing.