Co o tym sądzicie??
Co o tym sądzicie??
No więc chciałbym w niedalekiej przyszłości wpakować do mojego puga turbine i nieco przerobic chip (na przyklad http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=23763604 ). Chcialbym sie dowiedziec mniej wiecej co bym musial jeszcze pod to przerabiac no i ewentualnie czy macie jakies inne rozwiazania?? (tylko blagam nie piszcie "wiekszy silnik").
Ostatnio zmieniony 12 kwie pn, 2004 1:32 pm przez BubuPN, łącznie zmieniany 1 raz.
Po pierwsze - takie czipy nie daja prawie nic w zwykłych silnikach benzynowych... proponuję najpierw wjechać na hamownię i zobaczyć, co Ci spod maski uciekło przez lata... później zajmij się doprowadzeniem (ale nie czipami!!!) silnika do stanu "normatywnego"...
Po drugie - firma, która czipuje brykę przed doprowadzeniem jej do stanu fabrycznego to lipa a nie firma! W końcu my chcemy mieć więcej niż daje fabryka.
Po trzecie - dobre zaturbienie (turbina, kolektor, IC, coś sterującego układem) z montażem to min. 6-7 tys PLN. Ale...
- silnik 1,4 nie wytrzyma duzego doładowania - może się szybko rozpaść
- wątpię, żeby udało Ci się dostać kute wnętrze do silnika a jeśli już to licz się z cenami min. 1 tys USD za kute korny, tłoki, korbowody...
- założenie soft-turbo będzie bardziej dla efektu PSSSSS... niż dla zyskania jakiegoś odlotu w aucie.
Ja szukałem info o zaturbianiu GTi - zarówno 1,9 jak i 1,6.... według info, które znalazłem prościej jest z 1,6, łatwiej go odprężyć uszczelką stalową... ale i tak wyszło (po dobrych układach i sprej pracy własnej) ok. 5 tys PLN na uzyskanie mocy rzędu 170-180 KM (bezpiecznie) lub 200-210 (ryzykowna rozrywka...)...
Bubu - shamuj silnik, podaj na forum co wyszło... i niestety nie licz na szybkie i łatwe podniesienie mocy auta....
PS. Zapomniałem o najważnijszym! Najpierw przerabia się zawias i hamulce pod większą moc a później robi silnik
Po drugie - firma, która czipuje brykę przed doprowadzeniem jej do stanu fabrycznego to lipa a nie firma! W końcu my chcemy mieć więcej niż daje fabryka.
Po trzecie - dobre zaturbienie (turbina, kolektor, IC, coś sterującego układem) z montażem to min. 6-7 tys PLN. Ale...
- silnik 1,4 nie wytrzyma duzego doładowania - może się szybko rozpaść

- wątpię, żeby udało Ci się dostać kute wnętrze do silnika a jeśli już to licz się z cenami min. 1 tys USD za kute korny, tłoki, korbowody...
- założenie soft-turbo będzie bardziej dla efektu PSSSSS... niż dla zyskania jakiegoś odlotu w aucie.
Ja szukałem info o zaturbianiu GTi - zarówno 1,9 jak i 1,6.... według info, które znalazłem prościej jest z 1,6, łatwiej go odprężyć uszczelką stalową... ale i tak wyszło (po dobrych układach i sprej pracy własnej) ok. 5 tys PLN na uzyskanie mocy rzędu 170-180 KM (bezpiecznie) lub 200-210 (ryzykowna rozrywka...)...
Bubu - shamuj silnik, podaj na forum co wyszło... i niestety nie licz na szybkie i łatwe podniesienie mocy auta....
PS. Zapomniałem o najważnijszym! Najpierw przerabia się zawias i hamulce pod większą moc a później robi silnik

- samer
- Uzalezniony
- Posty: 741
- Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Zamiast turbo , to wsadz silnik z MI16 , czy chociaz 1.9GTI
taniej, prosciej, bezpieczniej.
Uniwersalne chipy nic nie daja a w wielu przypadkach pogarszaja moc auta ...
Chip ma sens tylko wtedy gdy tuner pisze mape specialnie dla twojego silnika , po wczesniejszym zhamowaniu go (zmierzeniu jego parametrow na hamowni podwoziwej).
Co do poprawy osiagow , doprowadzic swoj silnik do stanu nowego i robiac to splanowac glowice o 0.2mm. Szlify glowicy (poszerzyc komory dolotowe i wypolerowac je) zalozyc wieksze zawory. Zamiast seryjnego nowego walka kupic Swiatka (ta sama cena). Wszystko powinno sie zamknac w granicy 3-4tys zl
Opcja tansza, sama glowica ok 1-2 tys zl

Uniwersalne chipy nic nie daja a w wielu przypadkach pogarszaja moc auta ...
Chip ma sens tylko wtedy gdy tuner pisze mape specialnie dla twojego silnika , po wczesniejszym zhamowaniu go (zmierzeniu jego parametrow na hamowni podwoziwej).
Co do poprawy osiagow , doprowadzic swoj silnik do stanu nowego i robiac to splanowac glowice o 0.2mm. Szlify glowicy (poszerzyc komory dolotowe i wypolerowac je) zalozyc wieksze zawory. Zamiast seryjnego nowego walka kupic Swiatka (ta sama cena). Wszystko powinno sie zamknac w granicy 3-4tys zl

Opcja tansza, sama glowica ok 1-2 tys zl
hehe wiem ze to nie jest rajdowka, a co do pomyslu z wymiana silnika to nie jest to nawet takie zle zwlaszcza jak widze jakie sa koszty totalnej przerobki obecnego, tylko trzeba cos dorwac po dobrej cenie i jednoczesnie zeby nie byl to zdezelowany rzęch, tak na marginesie, to jakbym chciał robić swapa na 1,6 lub 1,9 (od 205 oczywiście) to (zapewne) poza komputerem co jeszcze musiałbym robić?Lars pisze:Myślę, że nie można... nie zrozum mnie źle, ale Twój silnik nie jest jakimś rasowym sportowcem. A każda rzecz - czy to będzie doprowadzenie silnika do stanu fabrycznego czy planowanie itd - to kosztowne imprezy. Niestety.
Poza tym bądzmy szczerzy - co Ci da 3 albo 5 KM?? Nic, zupełnie nic.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hej!!
Po 1 - silnikow w 205 sie nie CHIPUJE
Chyba ze masz kompa Motronica ale watpie. Le2 Jetronic i inne Jetroniki sa tak stare, ze jedyne co mozna zrobic to za 400zl zdjac odciecie!
Po 2 (to do Larsa) - masz 100% racje ale mylisz sie co do odperezenia silnika. Latwiej jest stalowa uszczelka odprezyc silnik w 1.9 gti!! W 1.6 GTi masz stopnie sprezania 10.5:1 (105KM) lub 9.8:1 (115KM) a w 1.9 masz 9.6:1 (130KM) lub 9.2 (122KM).
Po 3 - Najlepiej jest wasadzic silnik z GTI, ale wtedy musisz wszystko wsadzic z GTI! Skrzynia, polosie, piasty, wiazke, wszystkie czujniki itp. Do tego nie wiem ale w 1.4 chyba sa inne mocowanai silnika.
Po 4 - wsadz sobie 2 gazniki Webera z 1.3 Rallye, ustaw dobrze zawory, ewentualnie popraw glowice po fabryce, i powinno byc bardzo fajnie
, ewentualnie poszukaj pelnego wtrysku.
Po 5 - zobacz ile jest roboty z silnikiem 1.4 i turbina: http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS.html
Po 1 - silnikow w 205 sie nie CHIPUJE

Po 2 (to do Larsa) - masz 100% racje ale mylisz sie co do odperezenia silnika. Latwiej jest stalowa uszczelka odprezyc silnik w 1.9 gti!! W 1.6 GTi masz stopnie sprezania 10.5:1 (105KM) lub 9.8:1 (115KM) a w 1.9 masz 9.6:1 (130KM) lub 9.2 (122KM).
Po 3 - Najlepiej jest wasadzic silnik z GTI, ale wtedy musisz wszystko wsadzic z GTI! Skrzynia, polosie, piasty, wiazke, wszystkie czujniki itp. Do tego nie wiem ale w 1.4 chyba sa inne mocowanai silnika.
Po 4 - wsadz sobie 2 gazniki Webera z 1.3 Rallye, ustaw dobrze zawory, ewentualnie popraw glowice po fabryce, i powinno byc bardzo fajnie

Po 5 - zobacz ile jest roboty z silnikiem 1.4 i turbina: http://www.student.kun.nl/p.oonincx/205XS.html
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora