[foto relacja] wygluszanie drzwi w p205
: 28 lis wt, 2006 1:18 am
witam!
korzystajac z wolnego dnia na uczelni postanowilem w koncu zabrac sie za wygluszenie drzwi. maty mialem gotowe, pozostalo tylko znalezc czas. postanowilem tez obstrykac calosc i podzielic sie z potomnymi =]
pomijam kwestie typu "odkrecam 5 srubek kieszeni bocznej, dwie srubki uchwytu, itp". jak ktos sie bierze za oklejanie matami to wydaje mi sie ze radzi sobie z takimi rzeczami =]
co potrzebne:
[edit] - opalarka lub sloneczny dzien [/edit]
- benzyna ekstrakcyjna i szmatka =]
- nozyczki, noz do tapet (wytrzymaly)
- maty =] ja zakupilem dwa arkusze 1mx1m w sklepie motoryzacyjnym. tzw. bitumik, ok. 2mm gruby i bardzo lamliwy. oprocz teog mialem 12 mat boll'a 25x50.
1. tanszymi matami, tymi z arkusza postanowilem okleic drzwi od wewnatrz, oczywiscie po uprzednim oczyszczeniu powierzchni.
2. jako ze mialem w sumie nadmiar mat, postanowilem przed zaklejeniem otworow od zewnatrz bollem zakleic je od wewnatrz tansza mata (o ile bylo to mozliwe) udalo sie zakleic trzy mniejsze.
3. przestrzen za glosnikiem postanowilem potraktowac 3 warstwami. dwie warstwy maty z arkusza i na to boll (widok przez otwor na klamke =])
4. na ciegno zamka zalozylem rurke termokurczliwa, aby zapobiec przyklejeniu go do maty (jesli przykleji sie rurka to ciegno wciaz bedzie moglo swobodnie sie poruszac)
5. no i krok docelowy, oklejanie matami boll'a zewnetrzenej czesci drzwi. widok po oklejeniu.
6. widok po montazu panela pod glosnik.
7. luke panel-blacha postanowilem rowniez zakleic matami aby uniknac 'dmuchania' pod tapicerke.
8. widok koncowy po zamontowaniu glosnika
moze komus sie przyda.
pzdr
Dodano po 30 minutach:
w sumie to calosc prac przebiegla bezproblemowo, najgorzej jest jednak z otworem na klamke. pozostaje nieoklejony, a dziura jest sporawa. nie mozna zrobic 'kopulki' z maty, aby choc troche go wygluszyc, gdyz mechanizm szyby podczas otwierania wedruje zaraz za ta klamka.
porownujac jednak anatomie drzwi innych aut, zle nie jest =]
korzystajac z wolnego dnia na uczelni postanowilem w koncu zabrac sie za wygluszenie drzwi. maty mialem gotowe, pozostalo tylko znalezc czas. postanowilem tez obstrykac calosc i podzielic sie z potomnymi =]
pomijam kwestie typu "odkrecam 5 srubek kieszeni bocznej, dwie srubki uchwytu, itp". jak ktos sie bierze za oklejanie matami to wydaje mi sie ze radzi sobie z takimi rzeczami =]
co potrzebne:
[edit] - opalarka lub sloneczny dzien [/edit]
- benzyna ekstrakcyjna i szmatka =]
- nozyczki, noz do tapet (wytrzymaly)
- maty =] ja zakupilem dwa arkusze 1mx1m w sklepie motoryzacyjnym. tzw. bitumik, ok. 2mm gruby i bardzo lamliwy. oprocz teog mialem 12 mat boll'a 25x50.
1. tanszymi matami, tymi z arkusza postanowilem okleic drzwi od wewnatrz, oczywiscie po uprzednim oczyszczeniu powierzchni.
2. jako ze mialem w sumie nadmiar mat, postanowilem przed zaklejeniem otworow od zewnatrz bollem zakleic je od wewnatrz tansza mata (o ile bylo to mozliwe) udalo sie zakleic trzy mniejsze.
3. przestrzen za glosnikiem postanowilem potraktowac 3 warstwami. dwie warstwy maty z arkusza i na to boll (widok przez otwor na klamke =])
4. na ciegno zamka zalozylem rurke termokurczliwa, aby zapobiec przyklejeniu go do maty (jesli przykleji sie rurka to ciegno wciaz bedzie moglo swobodnie sie poruszac)
5. no i krok docelowy, oklejanie matami boll'a zewnetrzenej czesci drzwi. widok po oklejeniu.
6. widok po montazu panela pod glosnik.
7. luke panel-blacha postanowilem rowniez zakleic matami aby uniknac 'dmuchania' pod tapicerke.
8. widok koncowy po zamontowaniu glosnika
moze komus sie przyda.
pzdr
Dodano po 30 minutach:
w sumie to calosc prac przebiegla bezproblemowo, najgorzej jest jednak z otworem na klamke. pozostaje nieoklejony, a dziura jest sporawa. nie mozna zrobic 'kopulki' z maty, aby choc troche go wygluszyc, gdyz mechanizm szyby podczas otwierania wedruje zaraz za ta klamka.
porownujac jednak anatomie drzwi innych aut, zle nie jest =]