a co ze skrzynią....
a co ze skrzynią....
Zauważyłem , że chyba w GTI sa różne skrzynie biegów - uważam że u mnie biegi sa zdecydowanie za krótkie, i tak zastanawiam się nad zmianą skrzyni, tylko zastanawiam się od jakiego modelu. A jak jest u was? I jakie macie spostrzeżenia w tej sprawie?
- Para
- Peugeot 205 Master
- Posty: 10182
- Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
- Posiadany PUG: najlepszy
- Numer Gadu-gadu: 1559591
- Lokalizacja: Baile Átha Cliath
- Kontakt:
Zależy od roku http://perso.wanadoo.fr/fred.brossaud/2 ... esimes.htm
szybkość - zdedcydowanie szybkość, jak się z kimś drapne, za dużo czasu poświęcam na zmiany biegów, są krótkie, a wiem ze silniczek sobie smiało poradzi przy dłuższych biegach - przy 160 km/h obrotomiesz jest przy czerwonej strefie, ale tak na przykład przy 150 samochód przy przyciśnięciu jeszcze bardzo mocno przyspiesz tylko że sie skrzynia kończy. Tak sobie myśle czy by nie pasowała od 405 SRI, w sumie to ten sam silnik ( a kiedys miałem takiego ) i tam go podciagnełem do 220 km/h i kopyto aoto tez miało, mimo ze większ masa. wydaje mi się że specjalnie wkładali krótkie biegi by nie fruwać za nisko
No wszystko fajnie tylko że w tym 405 SRi to jednak prawdopodobnie nie jest ten sam silniczek, mimo że może tak samo wyglądać. Pisałem już w którymś poście tutaj że 405 SRi/205 GTi ma 120-122 km podczas gdy Twoje 1,9 CTi ma jak sądzę 102-105 konie = mniejszy V max.
Po drugie w te 220 km/h w 405 z tym silnikiem też nie bardzo wierzę. Tzn nie zarzucam Ci że to nieprawda tylko że mój samochód z trochę lepszym Cx od 405tki i duuuuużo mniejszą masą po wycięciu kata i obróbce głowicy ma naprawdę duże problemy z przekroczeniem 200 km/h.
Po trzecie: czy w tej chwili jesteś w stanie na 5tym biegu dokręcić do odcięcia? Jeżeli nie to raczej sobie odpuść wymianę skrzyni, bo szkoda tylko kasy, no chyba że poza V max chcesz też trochę kasy oszczędzić w trasie (mniejsze obroty na piątce).
Po drugie w te 220 km/h w 405 z tym silnikiem też nie bardzo wierzę. Tzn nie zarzucam Ci że to nieprawda tylko że mój samochód z trochę lepszym Cx od 405tki i duuuuużo mniejszą masą po wycięciu kata i obróbce głowicy ma naprawdę duże problemy z przekroczeniem 200 km/h.
Po trzecie: czy w tej chwili jesteś w stanie na 5tym biegu dokręcić do odcięcia? Jeżeli nie to raczej sobie odpuść wymianę skrzyni, bo szkoda tylko kasy, no chyba że poza V max chcesz też trochę kasy oszczędzić w trasie (mniejsze obroty na piątce).
Ex 205 GTi...
wiesz, specem nie jestem - ale 1 jak sie okazało - mocowanie skrzyni jest takie same, - drugie moc, a długość biegów to też są dwa różne tematy, na którymi można debatować, czyli silnik o większej mocy a krótkich biegach będzie leprzy przy starcie, ale już przy dystansie - odpadnie. 220 km/h to był V-max w tej 405 gdzie nie było odcięcia obrotów. Co do mojej 205 - to chyba też tego nie ma. Sri miałem z 88 roku, cti mam z 86 roku - móże w tych latach nie stosowano? Ale może tez ktoś usunoł. Miałem kiedys BMW z 81 i było odcięcie - wobec tego nie wie, jak naprawde jest. Miałem też audi 90 coupe - tak go rozbujałem do 235 (mój zyciowy V/max) i tez mi nic nie odcinało silniczka. Dlugo mozna polemizować na ten temat.
Dziku: to w takim razie inaczej, powiedz do jakich obrotów dokręca Ci się teraz na piątce i jaką ma wtedy prędkość. Chodzi o to, że jeśli w tej chwili kręci Ci się spokojnie na czerwonym polu nawet na piątce to możesz wydłużać skrzynię. W to że nie masz odcięcia to mi się trochę nie chce wierzyć - nawet w '86 już to ładowali żeby nie przekręcać silnika. U mnie odcianało gdzieś tak przy 6600, a po obróbce głowicy wzrosło do ok. 6700-6800 .
Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem . Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym na liczniku.
P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza
Winkiel: Po co robić pomiary niszcząc silniczek i paląc dużo wachy Wystarczy dane skrzyni wrzucić do Cartesta i mamy dla 6500 obr.: 1. 66km/h, 2. 105 km/h, 3. 143 km/h, 4. 183 km/h i 5. ok. 230 ale to raczej ciężko osiągnąć z seryjnym silnikiem . Co ciekawe odpowiada to mniej więcej wartościom rzeczywiście odnotowanym na liczniku.
P.S. Przyszło mi jeszcze do głowy że tak naprawdę wystarczy wydłużyć przełożenie główne bo poza tym skrzynie w 1,6GTi/CTi i 1,9 GTi różnią się tylko jedynką, która akurat u mnie mogłaby być krótsza
Ex 205 GTi...