Co o tym sądzicie??

Tutaj możecie rozmawiać o wszystkim co jest związane z różnego rodzaju przeróbkami auta.
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

Kaktus pisze:
Po 3 - Najlepiej jest wasadzic silnik z GTI, ale wtedy musisz wszystko wsadzic z GTI! Skrzynia, polosie, piasty, wiazke, wszystkie czujniki itp. Do tego nie wiem ale w 1.4 chyba sa inne mocowanai silnika.
Na 100% silnik jest inaczej umocowany wiec nawet zmiana z 1.4 na gti to spora rzezba.
Ja przez jakis czas myslalem ze fajnie byloby wsadzic turbo do mojego dieselka ale jak wyslalem kilka maili do warsztatow w calej Polsce zajmujacych sie takimi rzeczami tak tylko zeby sie dowiedziec z czym to sie w ogole wiaze, do tego jak jeszcze przeczytalem sobie kilka postow na tym forum to ochota na to mi raz na zawsze przeszla!
Koszty i wklad pracy bylyby ogromne.
Jak Lars powiedzial, ten silnik 1.4 o ktorym mowa to marny sportowiec, a ja jeszcze dodam ze ma swoje lata, wiec uwazam ze tak kosztowna i skomplikowana przerobka jest dla niego ryzykowna i finansowo nieuzasadniona.
Lepiej wlasnie sprawdzic na hamowni ile przez lata konikow padlo i sprobowac najpierw je ozywic.
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

no wuasnie a jaki jest patent na ozywienie konikow co trzeba zrobic :?: :?:
peugeot 205 a zarazem audi B3
BubuPN

Post autor: BubuPN »

no jak za dużo?? to tylko jedno małe tłumaczenie ;)
madafaka

Post autor: madafaka »

no faktycznie małe!!! :D
BubuPN

Post autor: BubuPN »

no właśnie co z tym ożywianiem koników??
Lars

Post autor: Lars »

Powiem, jak ja to widzę (ostrzegam, nie jest to tanie!):

- rozbieramy silnik wymiana tłoków, tulei, korbowodów, wału, trzeci szlif na panewkach, trzeci na tłokach (chyba w pugach też mozna), przy okazi odchudzam koło zamachowe, poleruje kanały, lekkie planowanie głowicy, wymiana łożysk w osprzęcie (alternator), regeneracja pompy wodnej i oleju... przegląd elektryki, wymiana kabli WN... już na 100% uzyskujesz minimalny wzrost w stosunku do seryjnej, papierkowej mocy

- rozbieramy skrzynię, wymiana łożysk (zmniejszenie oporów)

- wymiana łożysk w kołach (zmniejszenie oporów)

Myślę, że taka praca powinna dać min. 5-8% więcej niż nominalnie.

Tylko ponawiam pytanie - czy gra jest warta świeczki???
BubuPN

Post autor: BubuPN »

ale z tym podnoszeniem koni to chodziło chyba raczej nie o przyrost o te 5 do 8% tylko o to zeby silnik odzyskal papierkowa moc, ktora stracil w trakcie eksploatacji
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

BubuPN pisze:to w takim razie skoro mówisz, że są takie koszty to w jaki inny sposób mogę jeszcze zwiększyć nieco (bo wiadomo, że prędkości ponaddźwiękowych nie uzyskam) osiągi i moc auta?
bubu, widze że Cie swierzbi po naszych małych wyścigach po miescie? :D :D :D
BubuPN

Post autor: BubuPN »

świerzbi to mnie ogólnie, chcę coś zrobić też z osiągami, bo w końcu liczy się też to co ma się pod maską
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

OK, teraz jestem już pewien co Ci powiedzieć - KUP GTI :D za 8-10 tysi dostaniesz fajnego, zaoszczedzisz troche czasu, nerwów, a przede wszystkim kasy zamiast zmieniac zawieche i silnik z GTI.. za chwile bedziiesz chcial miec wnetrze z GTI... skóre, czerwone dywaniki.. zegary... staaary, wiem że tak będzie, bo to STANDARD i stara bajka ;)
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Oki z moich doswiadczen:

Glowica:
Nowe zawory, nowe prowadnice, nowy walek, i nowe uszczelki wszystkie

Silnik:
Nowe tuleje, nowe pierscienie, nowe panewki glownie i korbowodowe, szlif walu, nowe wszystkie uszczelki

Dodatki:
Nowe filtry, olej, paski, lancuchy, oringi itp.

3500zl bez robocizny

Do tego oczywiscie dolozylem sporo wlasnej rzezby ;) Na dniach napisze jak to bedzie chodzilo, jak tylko wsadze silniczek i go dotre. I wrzuce na stronke troche fotek.. jak je wywolam, i jak zgram z aparatu cyfrowego (narazie 140 fotek... ale i tak tylko wybrane wsadze :D )
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

A co zrobi aby orzywic koniki?

Po pierwsze w glowicy:

Zadbac aby luzy na zaworach byly dobrze ustawione! Sprawdzic walek rozrzadu czy nie jest zuzyty. Sprawdzic uszczelniacze. Oraz sprawdzic czy zawory szczelnie trzymaja! Jezeli sa szczelne to ok, jak nie to szlif zaworow :) Lub wymiana na nowe.

W bloku, sprawdzic panewki, i czy nie ma luzow na wale korbowym, sprawdzic osiowosc walu czy jest prosty, sprawdzic gladz cylindrow, sprawdzic pierscienie czy trzymaja cisnienie, sprawdzic czy na cylindrach nie ma progow.

Powymieniac wszystkie stare lozyska itp. Zadbac o dobry pasek rozrzadu (bo stary moze byc naciagniety)

I powinno byc ok.

Aha, wyczyscic przepustnice itp, sprawdzic czy nie ssie gdzies silnik lewego powietrza.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: baberek »

Kiedys w Auto Swiecie byl przeprowadzony opis zalozenia Turbinki w C. Saxo z silnikiem 1.1 - jest to prawie taki sam silnik jak w 205-ce. Calkowity koszt wyniusl chyba okoo 8tys zl, a moc z seryjnych 60km podskoczyl do ~100.
Wiaze sie to jednak ze skroceniem zywotnosci silnika oraz ze znacznym wzrostem zuzycia paliwa
Awatar użytkownika
Ninja
Uzalezniony
Posty: 640
Rejestracja: 11 gru czw, 2003 6:42 pm
Posiadany PUG: '90 1.8 XLD (był)
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Ząbki k. W-wy

Post autor: Ninja »

No to koszt takiej cytrynki + koszt zalozenia trubo pezwyzsza koszt kupna fajnego 205 GTI.
A do tego jeszcze silnik jest mocno wyzylowany, wiec zywotnosc krotsza.

To za ta kase bym wolal kupic 205 GTI a za reszte co mi zostanie zrobilbym to co pisze Kaktus 2 posty wyzej.
Był - 1.8 D, 60 KM/4600 obr./min., 110 Nm/2600 obr./min. - masakrator :twisted:

Jest - VW ;)
Awatar użytkownika
baberek
Junior
Posty: 118
Rejestracja: 31 paź pt, 2003 1:50 pm
Posiadany PUG: 205 GTi XU9JAZ
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: baberek »

dokladnie :)
ODPOWIEDZ