podgrzewanie płynu do spryskiwaczy...
- woocash
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4588
- Rejestracja: 10 lut czw, 2005 1:56 pm
- Posiadany PUG: 205 ph1 1984 GR
- Numer Gadu-gadu: 9752783
- Lokalizacja: Katowice
podgrzewanie płynu do spryskiwaczy...
witam... właśnie jestem w fazie testowania mojego systema podgrzewania płynu do spryskiwaczy...
tak w skrócie
[aha... po co to wszystko? zeszłej zimy każdy jakotako tani płyn do szyb zamarzał mi na szybie podczas jazdy..]
wężyk z pompki idzie do okolic rury wydechowej.. (robi sie groźnie:P) częściowo po chłodnicy (ma to jakby co zapobiegać zamarzaniu wody/płynu)
następnie wężyk łączy się z 50 cm rurką miedzianą fi 5 chyba (przewód hamulcowy) okręconym 2-krotnie wokół rury (a nie kolektora, bo po pierwsze, tam zaaa gorąco, no i chyba przy nagłym schłodzniu grubego żeliwa cosik może popękać) poniżej sondy (z dotychczasowego testowania wynika, że tam nic jak na razie złego sie nie dzieje
potem inny wężyk (który musze zmienić na ociupinkę grubszy i odporniejszy na temperaturę) idzie w okolice termostatu, gdzie jest okręcony kilka razy wokół "gorącej" rury z chłodnicy
potem biegnie sobie wężyk na okrętkę wokół przewodu gorącego do nagrzenicy, zaizolowane pianką taką izolacyjną do rur nakładaną
potem już tylko spryskiwacze...
dotychczas poza rozpięciem sie dwu przewodów i wyplultaniu wody na zol nie widze żadnych efektów ubocznych..
woda na wyjściu ma... nei wiem dokładnie ile, ale ze względu na budowe (najpierw bardzo gorąca rura wydechowa a potem ogrzewanie od płunu chłodniczego) idzie około 4 sekundy bardzo ciepłej, a potem sekunda wrzątku.. znaczy tak pi razy kciuk 70-80st.
no i pytanie.. może mi walnąć szyba w zimę od takiej różnicy temperatur?
w środku zazwyczaj jest też ogrzewana non stop dmuchawą..
tak w skrócie
[aha... po co to wszystko? zeszłej zimy każdy jakotako tani płyn do szyb zamarzał mi na szybie podczas jazdy..]
wężyk z pompki idzie do okolic rury wydechowej.. (robi sie groźnie:P) częściowo po chłodnicy (ma to jakby co zapobiegać zamarzaniu wody/płynu)
następnie wężyk łączy się z 50 cm rurką miedzianą fi 5 chyba (przewód hamulcowy) okręconym 2-krotnie wokół rury (a nie kolektora, bo po pierwsze, tam zaaa gorąco, no i chyba przy nagłym schłodzniu grubego żeliwa cosik może popękać) poniżej sondy (z dotychczasowego testowania wynika, że tam nic jak na razie złego sie nie dzieje
potem inny wężyk (który musze zmienić na ociupinkę grubszy i odporniejszy na temperaturę) idzie w okolice termostatu, gdzie jest okręcony kilka razy wokół "gorącej" rury z chłodnicy
potem biegnie sobie wężyk na okrętkę wokół przewodu gorącego do nagrzenicy, zaizolowane pianką taką izolacyjną do rur nakładaną
potem już tylko spryskiwacze...
dotychczas poza rozpięciem sie dwu przewodów i wyplultaniu wody na zol nie widze żadnych efektów ubocznych..
woda na wyjściu ma... nei wiem dokładnie ile, ale ze względu na budowe (najpierw bardzo gorąca rura wydechowa a potem ogrzewanie od płunu chłodniczego) idzie około 4 sekundy bardzo ciepłej, a potem sekunda wrzątku.. znaczy tak pi razy kciuk 70-80st.
no i pytanie.. może mi walnąć szyba w zimę od takiej różnicy temperatur?
w środku zazwyczaj jest też ogrzewana non stop dmuchawą..
Najaktywniejszy w dziale: Stare forum techniczne
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
[ Posty: 1090 / 34.03% Twoich postów ]
- MistrzuGT
- Junior
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Walbrzych City
na 99,9%nie pojdzie
ja odkad jezdze (jakies 6lat) i ojciec jakies niecale 40lat tak robimy zima,ze zamiast drapac szyby skrobaczka oblewamy goraca woda z butelki.
Raz ze szyba jest jak nowka a dwa duzo szybciej.
No raz tylko ojcu w krazie sie szyba posypala w latach chyba 70tych
Dlatego zostawilem te 0,01% poprostu na zwyklego pecha
ja odkad jezdze (jakies 6lat) i ojciec jakies niecale 40lat tak robimy zima,ze zamiast drapac szyby skrobaczka oblewamy goraca woda z butelki.
Raz ze szyba jest jak nowka a dwa duzo szybciej.
No raz tylko ojcu w krazie sie szyba posypala w latach chyba 70tych
Dlatego zostawilem te 0,01% poprostu na zwyklego pecha
Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
woocash to Ty chyba ze 3metry różnych przewodów zużyłeś
nie lepiej było to jakoś prościej zrobić
nie lepiej było to jakoś prościej zrobić
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- rado83
- Junior
- Posty: 191
- Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Będzin
- Kontakt:
albo kupic plyn zimowy
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com
kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com
kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to normalnie siąde w przyszłym tygodniu i zrobię a wykorzystam reduktor do tego celu
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no wiadomo że dobry płyn to dobry płyn ale tak podgrzewanie płynu jest super sprawą bo jednak ciepłą wodą to nawet w lecie robale lepiej schodzą niz zimną, był ktoś taki co miał fabrycznie w pugu podgrzewany
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ta i jeździsz z gotującym się płynem
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a skąd mam wiedzieć jaka tak jest grzałka pewnie masz racje bo to kubek to trzymania ciepła niż do gotowania jest
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
grzałka o mocy w kilowatach to by to zagotowała wszystko tak szybko że wrzątkiem byś sobie szybę polewał
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl