Etapy lakierowania
- Rychu
- Uzalezniony
- Posty: 609
- Rejestracja: 21 paź wt, 2003 9:56 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No na szczęście nie jest przeżarte na wylot, tylko po prostu trochę wyłazi spod lakieru! Widać że ktoś już to robił kiedyś ale chyba nie stosował sie do Waszych rad Może mnie się uda
Jeszcze raz wielkie dzięki za porady!
Jeszcze raz wielkie dzięki za porady!
Peugeot 205 1.4GT LPG
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
Jeśli bardzo chcesz zobaczyć moje autko to zapraszam na: http://www.Rychu.205.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 lut śr, 2006 11:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Radom, Kraków
odswieze temat, powiedzcie mi gdzie kupic ten papier ścierny wodny 1000/2000, to moze dziwne ale w praktikerze gościu spojzal na mnie jak na kretyna jak o to zapytalem!? Jesli ktoś były chetny zaoferowac mi wsparcie informacjami na temat malowania, chodzi o takie podstawowe sprawy, chcialbym pomalowac pare elementow, niech da swoje gg:))
dzieki z gory
chcialem kupic paste tempo to mi wyskoczyli z jakimis rodzajami, a to na nowy a to na stary lakier a to na chromy a to na costam co polecacie w jakiej sytuacji )
dzieki z gory
chcialem kupic paste tempo to mi wyskoczyli z jakimis rodzajami, a to na nowy a to na stary lakier a to na chromy a to na costam co polecacie w jakiej sytuacji )
+ Peugeot 205 Junior 1.0 + http://www.Buben.205.pl + MooonnSSta!? :O
- majkelus205
- Junior
- Posty: 118
- Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Tychy-Pawłowice
Ja jestem z zawodu lakiernikiem i są różne techniki malowania, jeżeli malujecie plastiki, ale wcześniej nie malowane, czyli czarne to tak;
-1. Papier 100 lub 200 na mokro cały element
-2. Pomalować specjalnym płynem do plastików, aby potem lakier z podkładem nie odłaził
-3. Pomalować podkładem,zmatowaci papierem 600 na mokro, wysuszyć
-4. Jeżeli gdzieś przetarty został podkład do plastiku należy ponownie pomalować preparatem do plstików miejsca przetarte.
-5. Następnie malujemy element, ale raczej pistoletem niż sprayem.
>Jak mamy pomalowany wcześniej element i chcemy zmienić kolor to są dwa sposoby
1. Zmatowaci papierem 1000 na mokro, jeżeli element nie jest uszkodzony
2. Jak w punkcie(4)
3. Jak w punkcie (5) to jest technika oszczędna?
Ten drugi typowy lakierniczy
1.Matowaćpapierem 600 na mokro
2.Jak w punkcie(4)
3.Punkt (3)
4.Punkt (4)
5.Punkt (5)
Elementy metalowe robimy podobnie
1.Matowanie 600 na mokro lub, 1000 ale to póziniej
2.Malowanie podkładem, jeżeli element nie był uszkodzony, jeżeli tak to miejsce uszkodzenia jedziemy papierem 80 na sucho szpachlujemy kitem po wyschnięciu szlifujemy 100 na sucho miejsce kitowania malujemy szpachlówką natryskową i to sporo żeby można było, z czego materiał zdzierać do idealnej równości.
3.Punkt (3)
4.Punkt (5)
Co do papieru 1000 to jest mniej roboty matujemy lakier 1000 na mokro, ale delikatnie i dokładnie, suszymy i malujemy Lakierem bez uprzedniego malowania podkładem.A)papierem 1000 żeby były mniejsze rysy i nie było ich tak widać pod lakierem jest jedno, ale nie polecam tej techniki na lakiery metaliczne. Opiłki metaliczne będą odznaczać rysy przez inne odcienie, technika dobra na akryle jedno lub dwu składnikowe. Co do niektórych materiałów można je kupić np.: Obi albo w chemicznych gdzie są farby sicienne do mieszkań papiery też są tam do dostania, lakiery to już raczej w sklepach lakierniczy? Morze komuś to się przyda.
-1. Papier 100 lub 200 na mokro cały element
-2. Pomalować specjalnym płynem do plastików, aby potem lakier z podkładem nie odłaził
-3. Pomalować podkładem,zmatowaci papierem 600 na mokro, wysuszyć
-4. Jeżeli gdzieś przetarty został podkład do plastiku należy ponownie pomalować preparatem do plstików miejsca przetarte.
-5. Następnie malujemy element, ale raczej pistoletem niż sprayem.
>Jak mamy pomalowany wcześniej element i chcemy zmienić kolor to są dwa sposoby
1. Zmatowaci papierem 1000 na mokro, jeżeli element nie jest uszkodzony
2. Jak w punkcie(4)
3. Jak w punkcie (5) to jest technika oszczędna?
Ten drugi typowy lakierniczy
1.Matowaćpapierem 600 na mokro
2.Jak w punkcie(4)
3.Punkt (3)
4.Punkt (4)
5.Punkt (5)
Elementy metalowe robimy podobnie
1.Matowanie 600 na mokro lub, 1000 ale to póziniej
2.Malowanie podkładem, jeżeli element nie był uszkodzony, jeżeli tak to miejsce uszkodzenia jedziemy papierem 80 na sucho szpachlujemy kitem po wyschnięciu szlifujemy 100 na sucho miejsce kitowania malujemy szpachlówką natryskową i to sporo żeby można było, z czego materiał zdzierać do idealnej równości.
3.Punkt (3)
4.Punkt (5)
Co do papieru 1000 to jest mniej roboty matujemy lakier 1000 na mokro, ale delikatnie i dokładnie, suszymy i malujemy Lakierem bez uprzedniego malowania podkładem.A)papierem 1000 żeby były mniejsze rysy i nie było ich tak widać pod lakierem jest jedno, ale nie polecam tej techniki na lakiery metaliczne. Opiłki metaliczne będą odznaczać rysy przez inne odcienie, technika dobra na akryle jedno lub dwu składnikowe. Co do niektórych materiałów można je kupić np.: Obi albo w chemicznych gdzie są farby sicienne do mieszkań papiery też są tam do dostania, lakiery to już raczej w sklepach lakierniczy? Morze komuś to się przyda.
- majkelus205
- Junior
- Posty: 118
- Rejestracja: 09 gru pt, 2005 12:53 am
- Posiadany PUG: 205 GTI
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Tychy-Pawłowice
Ja też walczyłem trochę z rdzą. Najgorzej było z progiem lewym i błotnikiem i to niestety od środka.
Wcześniej trochę zdarłem rdzy, ale tylko ręcznie (przydałoby sie wiertarką, albo szlifierka). Jak juz przytarłem, to pomalowałem brunoxem (zobaczymy czy taki rewalacyjny - pioerwszy raz stosowałem) Pokładłem od środka po 2-3 warstwy maty szklanej z żywicą poliestrową. Pozapełniałem żywicą z włóknem i pomalowałem podkładem.
Na zewnątrz w tych najsłabszych miejscach też połozyłem matę i połozyłem szpachlę dla wyrównania (marnie wyszło)
Wiem, że to nie fachowo póg tak ratować, ale na blacharza nie ma, a próg od wenątrz do słupka jest dobry, resztę wzmocniłem i zopbaczymy.
Martwię się tylko, że szpachlówka, której nie polakierowałem na progu i w bagażniku (tam też poprawiałem trochę blachy) naciągnie mi teraz wody
zapytam, może ktoś wykonywał podobną robotę.
Ile może kosztować wymiana progu, tych wzmocnień z tyłu, bo niezabogato tam, błotnika do wys. szyb i pogłogi bagażnika?
Może na wiosnę zrobiłbym to jak należy.
Wcześniej trochę zdarłem rdzy, ale tylko ręcznie (przydałoby sie wiertarką, albo szlifierka). Jak juz przytarłem, to pomalowałem brunoxem (zobaczymy czy taki rewalacyjny - pioerwszy raz stosowałem) Pokładłem od środka po 2-3 warstwy maty szklanej z żywicą poliestrową. Pozapełniałem żywicą z włóknem i pomalowałem podkładem.
Na zewnątrz w tych najsłabszych miejscach też połozyłem matę i połozyłem szpachlę dla wyrównania (marnie wyszło)
Wiem, że to nie fachowo póg tak ratować, ale na blacharza nie ma, a próg od wenątrz do słupka jest dobry, resztę wzmocniłem i zopbaczymy.
Martwię się tylko, że szpachlówka, której nie polakierowałem na progu i w bagażniku (tam też poprawiałem trochę blachy) naciągnie mi teraz wody
zapytam, może ktoś wykonywał podobną robotę.
Ile może kosztować wymiana progu, tych wzmocnień z tyłu, bo niezabogato tam, błotnika do wys. szyb i pogłogi bagażnika?
Może na wiosnę zrobiłbym to jak należy.
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
jaki kupić / jak się nazywa podkład do plastików
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl