Z serii "Nie odpala"

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Z serii "Nie odpala"

Post autor: ZyŁy »

Jest iskra, dostaje paliwo, nowa kopułka i palec, dziwna rzecz to modul zaplonowy od poloneza ale na tej przerobce dzialal juz jakis czas. Bylem u mechanika, posprawdzal wszystko i sie poddal, stwierdzil ze jest za "mala iskra". Podejmie sie jak bedzie oryginalny modul. Wg mnie skoro dzialal w tej konfiguracji to winna lezy gdzies indziej, ale gdzie ?

Wczesniej odpalal z wielkim trudem (za ktoryms razem i trzebabylo go rozgrzac bo sie dusil i gasl) po przeczytaniu kilku postow wskazywalo na czujnik temp. co potwierdzil odczyt procesora diagnostycznego.

Potem samochod wziela siostra i nie rozgrzala go zbyt dobrze. Przejechala jakies 100 m zgasl jej i sie zbuntowal na dobre. Skonczylo sie rozladowaniem akumulatora i od tamtej pory nie odpala.
Awatar użytkownika
rado83
Junior
Posty: 191
Rejestracja: 05 lis pt, 2004 5:09 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: rado83 »

moze słaba kompresja
sprawdz to jesli silnik sie juz konczyl to sie skonczyl teraz ju zna amen.

Pozatym(jesli chodzi o iskre) sprawdz cewke moze miec przebicie i iskra bedzie ale bedzie licha.
Opony nowe oraz urzywane
Wulkanizacja 24 H
niedlugo inf na http://www.variantgum.com

kompleksowe wyposazenie warsztatow oraz wulkanizacij
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

trzebabylo go rozgrzac bo sie dusil i gasl
kompresja? <drapiesiepoglowie>
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy »

Z cewki jest porzadna iskra, natomiast z aparatu juz jest o wiele slabsza.

Napiszcie cos wiecej o tej kompresji, bo nie wiem o co chodzi.
Awatar użytkownika
aule
Uzalezniony
Posty: 611
Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
Posiadany PUG: 205 1,4
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: aule »

Jak masz iskre z aparatu to nie dobrze nie.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

palec o ile pamietam ma 980ohm, wiec nic dziwnego, ze iskra jest slabsza, ale tak czy siak powinna na wyjsciu z kopulki strzelac na 3-4cm.

wykrec wszystkie swiece, pozycz od kogos manometr do mierzenia kompresji, wcisnij w miejsce swiecy i trzymaj (mocno, zeby nic bokiem nie uciekalo) i niech ktos ci pomoze krecic rozrusznikiem powiedzmy 2s. odczytaj wskazanie -i tak wszystkie 4 -wyniki podaj tu
ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy »

Chodzilo mi o iskre nie bezposrednio z cewki tylko juz na swiecy
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

kable tez maja duzy opor, moze koncowki na kablach sa skorodowane.

czek kompreszyn
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

Jak jechalo i zgaslo i nie chcialo odpalic, to stawialbym na ta za slaba iskre, do wymiany cewka, ale ten modl z poloneza, hmm , nie dziwie sie mechanikowi ze nie chce diagnozowac auta z takim nie pewnym elementem jak ten FSOwki modol.

Pozdro
ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy »

Pytalem mechanika czy to nie aby cewka to powiedzial, ze nie, bo iskra z cewki jak pisalem juz wyzej jest dobra. Poki co to mam problem, poniewaz trudno o dobrego (elektro)mechanika. Pracuje do 16 wiec w tygodniu nie mam nawet czasu. Bralem specjlanie urlop i dupa. Wiem, ze kiedys bede sie z tego smial, ale poki co to jestem zalamany. Moze jutro sie cos ruszy, o ile znajde jakis holownik.

Kompresji nie jestem w stanie sprawdzic bo nie mam dostepu do manometru.
ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy »

Zaciaglem puga do innego mechaniora i co sie okazuje? Nie ma iskry. Z mechanikami do cholery, wyjdzie na to, ze na darmo kupowlame kopulke i palec , wiec jak cos to bede mial do sprzedania. Nie przerazil go modul z poloneza. Posprawdzal i znalazl padniety aparat zaplonowy. Mam juz "nowy" razem z oryginalnym modulem, pytanie tylko czy bedzie dzialac. Wyglada identycznie, rozni sie cyferkami i pochodzeniem (1.4 z 309, a nie 1.1 z 205) , silniki wygladaj bardzo podobnie, a wg mnie to nawet identycznie. Na dniach sie okaze.

c.d.n.
ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy »

Kolejny mechanior nie daje rady, przy pierwszych obrotach iskra jest i znika. Czy ktos ma modul zaplonu magneti marelli w swojej 205-ce ?
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

skoro masz MM to sprawdz czujnik walu -to pewnie jest winowajca, skoro po kilku obrotach zdycha
ZyŁy
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: 18 paź śr, 2006 9:45 pm
Numer Gadu-gadu: 2140681
Lokalizacja: Legnica

Post autor: ZyŁy »

Mowa tu o slynnej brazowej wtyczce swobodnie zwisajace w wiekszosci naszych aut? Z sasiedniego tematu wynika, ze jej nie ma gdzie podlaczyc. Jesli chodzi o modul to akurat taki mi sie trafil i nie mam pewnosci, ze jest odpowiedni.
Awatar użytkownika
moralez
Peugeot 205 Master
Posty: 4914
Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
Numer Gadu-gadu: 2955602
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: moralez »

ZyŁy pisze:Kolejny mechanior nie daje rady, przy pierwszych obrotach iskra jest i znika. Czy ktos ma modul zaplonu magneti marelli w swojej 205-ce ?
dvfilm ma
ZyŁy pisze:Mowa tu o slynnej brazowej wtyczce swobodnie zwisajace w wiekszosci naszych aut? Z sasiedniego tematu wynika, ze jej nie ma gdzie podlaczyc.
nie ma gdzie podlaczyc jesli silnik jest z wtryskiem mono-jetronic(boscha), do magneto marelli jest niezbedna
ODPOWIEDZ