Silnik gaśnie...
Silnik gaśnie...
Witam.
W moim "nowym" pugu zaobserwowałem nastąpujący i wkurzający defekt.
W momęcie zatrzymania samochodu np: na swiatłach notorycznie gaśnie mi silnik. Mogę go bez problemu odpalić ale przecież nie można tak jeżdzić. Zdaża się też że w czasie jazdy silnik przestaje na chwilkę pracować lub traci moc - autem rzuca. Trwa to 2-3 sekundy i dalej wszystko jest już w porzątku. Macie może jakieś sugestje? A może znacie jakiegoś znającego sie na pugach mechanika w Łodzi do którego mógłbym podjechac.
W moim "nowym" pugu zaobserwowałem nastąpujący i wkurzający defekt.
W momęcie zatrzymania samochodu np: na swiatłach notorycznie gaśnie mi silnik. Mogę go bez problemu odpalić ale przecież nie można tak jeżdzić. Zdaża się też że w czasie jazdy silnik przestaje na chwilkę pracować lub traci moc - autem rzuca. Trwa to 2-3 sekundy i dalej wszystko jest już w porzątku. Macie może jakieś sugestje? A może znacie jakiegoś znającego sie na pugach mechanika w Łodzi do którego mógłbym podjechac.
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
czy ma gaz?
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- grzechuuu205
- Maniak
- Posty: 1417
- Rejestracja: 03 lis czw, 2005 4:09 pm
- Posiadany PUG: 1.9 GTI XU9JAZ
- Numer Gadu-gadu: 2800082
- Lokalizacja: Bojanowo (WLKP)
hm... miałem podobny problem, tylko ze nie mogłem go odpalic dzisiaj...
Stało sie tak:
od trzech dni cois słaby aku miałem wiec go wymieniłem na uzwany od kolegi (tak na pare dni zeby kupic se nowy) akumulator ma dobre napiecie i pali bardzo dobrze bez problemu... wyjechałem na tym akumulatorze jakies 3 km , włączyłem 4 bieg i nagle auto przestało ciągnąc, wcisnąłem sprzęgło i zgasł... próbowałem go odpalic ale nie zaskoczył (ale aku kręcił bez problemu)... poczekalem jakies 20 minut i spróbowałem jeszcze raz i odziwo odpalił ... to chyba nie wina akumulatora a raczej jakis zbieg okolicznosci... ale co to mogło byc?
(dodam ze nieraz mi tak sie dzialo wczesniej ze jechałem i czyłem ze przez 0.5 - 1sek auto jakby tak przymulało i potem znowu dobrze)
prosze o pomoc - moze to filtr? hm..??
Dodano po 32 sekundach:
aha i silnik mam 1.1 wersja LOOK
Dodano po 29 sekundach:
monowtrysk
Stało sie tak:
od trzech dni cois słaby aku miałem wiec go wymieniłem na uzwany od kolegi (tak na pare dni zeby kupic se nowy) akumulator ma dobre napiecie i pali bardzo dobrze bez problemu... wyjechałem na tym akumulatorze jakies 3 km , włączyłem 4 bieg i nagle auto przestało ciągnąc, wcisnąłem sprzęgło i zgasł... próbowałem go odpalic ale nie zaskoczył (ale aku kręcił bez problemu)... poczekalem jakies 20 minut i spróbowałem jeszcze raz i odziwo odpalił ... to chyba nie wina akumulatora a raczej jakis zbieg okolicznosci... ale co to mogło byc?
(dodam ze nieraz mi tak sie dzialo wczesniej ze jechałem i czyłem ze przez 0.5 - 1sek auto jakby tak przymulało i potem znowu dobrze)
prosze o pomoc - moze to filtr? hm..??
Dodano po 32 sekundach:
aha i silnik mam 1.1 wersja LOOK
Dodano po 29 sekundach:
monowtrysk
ja mam podobny problem gasnie na wolnych obroty szaleja....... silniczek krokowy wymieniony przewody swiece sonda tez i nic nie pomoglo :/ cholercia jak ktos zna odp na to pytanko to prosilbym tez na strusiu@poczta.onet.pl
grzechuuu205 pisze:hm... miałem podobny problem, tylko ze nie mogłem go odpalic dzisiaj...
to się jeszcze nie zdażyło
(dodam ze nieraz mi tak sie dzialo wczesniej ze jechałem i czyłem ze przez 0.5 - 1sek auto jakby tak przymulało i potem znowu dobrze)
też tak ostatnio mi robi drań, ale może gdy jest jeszcze zimny. Zupełnie jaby nie dostał paliwa, efekt dziury, heh. Ale to tak w ciągu 5 minut od uruchomienia zimnego silnika. Później się nie powtarza.
prosze o pomoc - moze to filtr? hm..??
filtr paliwa? filtr powietrza zmieniłem
aha i silnik mam 1.1 wersja LOOK
ten sam przypadek
Dodano po 29 sekundach:
monowtrysk
126p, fav, 126p... 205 ...postęp?
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
moze modul padagrzechuuu205 pisze:wyjechałem na tym akumulatorze jakies 3 km , włączyłem 4 bieg i nagle auto przestało ciągnąc, wcisnąłem sprzęgło i zgasł... próbowałem go odpalic ale nie zaskoczył (ale aku kręcił bez problemu)... poczekalem jakies 20 minut i spróbowałem jeszcze raz i odziwo odpalił ... to chyba nie wina akumulatora a raczej jakis zbieg okolicznosci... ale co to mogło byc?
-
- Nowicjusz
- Posty: 76
- Rejestracja: 07 cze śr, 2006 2:50 pm
- Posiadany PUG: obecnie żaden (kiedyś Look 1,1 3d)
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Jędrzejów
I tu może być pies pogrzebany
Moduł wymieniałem w tej wersji silnikowej 3 krotnie, objawy były jw oraz:
1) po szybkim odcinku drogi, po zatrzymaniu silnik zgasł i nie zapalił przez miesiąc- sprawdzałem wszystko co wskazywały kody usterek a to był właśnie MODUŁ
2) mroźnym wieczorem 1 stycznia któregoś roku- silnik zaskoczył i zgasł a potem już ani mru mru- wykręciłem MODUŁ, położyłem na kaloryfer na godzinę i zapalił "od ręki"
3) duża wilgotość, mgła 0 stopni- silnik zapala i po zmniejszeniu obrotów gaśnie, pracuje tylko na wysokich obrotach- wymiana MODUŁU i jak ręką odjoł
Dopiero jeden mądry elektryk poradził żeby w tej sytuacji- 3 razy nowy MODUŁ wymienić cewkę bo mimo że spoczynkowo była ok to czasem odbijała zwiększonym prądem.
Na początek poradziłbym jednak sprawdzenie takich przerw w zasilaniu metodą:
-odłączyć akumulator na kilka minut albo dłużej i przy okazji go doładować
-podłączyć akumulator
-uruchomić silnik i pozostawić go na wolnych obrotach aż do włączenia się wentylatora (może to potrwać)
W moim przypadku czasami takie "dziwne" zjawiska ustępowały.
Moduł wymieniałem w tej wersji silnikowej 3 krotnie, objawy były jw oraz:
1) po szybkim odcinku drogi, po zatrzymaniu silnik zgasł i nie zapalił przez miesiąc- sprawdzałem wszystko co wskazywały kody usterek a to był właśnie MODUŁ
2) mroźnym wieczorem 1 stycznia któregoś roku- silnik zaskoczył i zgasł a potem już ani mru mru- wykręciłem MODUŁ, położyłem na kaloryfer na godzinę i zapalił "od ręki"
3) duża wilgotość, mgła 0 stopni- silnik zapala i po zmniejszeniu obrotów gaśnie, pracuje tylko na wysokich obrotach- wymiana MODUŁU i jak ręką odjoł
Dopiero jeden mądry elektryk poradził żeby w tej sytuacji- 3 razy nowy MODUŁ wymienić cewkę bo mimo że spoczynkowo była ok to czasem odbijała zwiększonym prądem.
Na początek poradziłbym jednak sprawdzenie takich przerw w zasilaniu metodą:
-odłączyć akumulator na kilka minut albo dłużej i przy okazji go doładować
-podłączyć akumulator
-uruchomić silnik i pozostawić go na wolnych obrotach aż do włączenia się wentylatora (może to potrwać)
W moim przypadku czasami takie "dziwne" zjawiska ustępowały.
taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.....
-
- Nowicjusz
- Posty: 63
- Rejestracja: 24 wrz ndz, 2006 7:01 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a tak w ogóle to prosze używać opcji szukaj i przeglądać tematy a dopiero potem zakładac nowy
prosze
http://forum.peugeot205.pl/search.php?mode=results
prosze
http://forum.peugeot205.pl/search.php?mode=results
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
- Fox
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2053
- Rejestracja: 25 lis pt, 2005 5:09 pm
- Posiadany PUG: 205gti, 504 coupe, 406 kombi
- Numer Gadu-gadu: 6433729
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja już nie wiem gdzie winy szukać niedomagań mojego puga. Ostatnio się nasiliły objawy. Teraz jestem już prawie pewny że to coś z elektryką bo jak jest bardziej wilgotna pogoda to jest gorzej. W miare suchy dzień osiąga bez problemu 6,5tys obrotów. W mokry dusi się już przy 5. Na dodatek gasnie i nie chce zapalić. Tzn głównie nie zapala jak sam go zgaszę. Np dzisiaj na stacji. zatankowałem i już nie ruszyłem. Po przekręceniu kluczyka było coś jakby miał zapalić ale nie dał rady, a za drugim razem już nic. Nie zapala. Odczekałem 10min - odpalił na dotyk. Już pare razy mi się tak dzieje. Po ostygnięciu zapala bez problemu. Na dodatek wolnych obrotów nie trzyma...Kable mam nowe, świece wymieniłem, nowa kopułka i palec...Z tego co czytam w tym temacie to pozostaje cewka i moduł...Drogie są te części? Warto zaryzykować wymianę?
-
- Uzalezniony
- Posty: 689
- Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
- Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
- Numer Gadu-gadu: 6262732
- Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
- Kontakt:
u mnie sie tez czasem to dzieje. I tez zostaje cewka lub moduł. Chociaż ciul wie czy moze cos do tego ma jeszcze czujnik temp. dla kompa. Skoro po jego odłaczeniu nie da sie autka zapalic to moze przy bardzo duzej tem wody daje tez jakis szalony sygnał dla kompa i jest problem. sam niewiem
Pug sprzedany