Odpowietrzanie 1.0
-
- Nowicjusz
- Posty: 88
- Rejestracja: 01 lut śr, 2006 11:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Radom, Kraków
Odpowietrzanie 1.0
Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w juniorze?
Nie piszcie zebym szukal i nie dawajcie linkow bo szukalem i o 1.0 nie ma slowa. Napiszcie Gdzie odpowietrzniki i co i jak. dzieki z gory:))
Nie piszcie zebym szukal i nie dawajcie linkow bo szukalem i o 1.0 nie ma slowa. Napiszcie Gdzie odpowietrzniki i co i jak. dzieki z gory:))
+ Peugeot 205 Junior 1.0 + http://www.Buben.205.pl + MooonnSSta!? :O
- aule
- Uzalezniony
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 wrz wt, 2005 8:38 pm
- Posiadany PUG: 205 1,4
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam
Ostatnio wymieniałem pompe wody i ponownie rozbierałem ostatnio i musiałem cały płyn zlać a następnie uzupełnić.
Do samego odpowitrzenia możesz wykozystać taki mały zaworek co jest na powrocie z nagrzewnicy. Cetralnie za silikiem na przewodzie , który jest podwieszony na takiej blaszce a następnie schodzi pod kolektor dolotowy.
Jak to nie zadziała ( a może nie ) to odkrecasz sobie na szybko korek chłodnicy i patrzysz sie ile masz płynu. Z pojemnika wyrównawczego powinien wtedy płyn zpłynąć. Jak nie to dolewasz i grybym przewodem gumowym co jest z lewej strony obok alternatora troche pompujesz.
I tak wszystko na zmianę. Ja stosowałem dolewając płynu tak aby zaciągnęło do nagrzewnicy pompowanie tym grubym, przy zamkniętej chłodnicy i zatykaniem palcem na zmianę z tym pompowaniem, własnie odpowietrznika.
Dla kontroli na włączonym silniku poluzowujesz odpowietrznik tak aby sie zaczęło z niego cos wydobywać. Jak leci woda z bombelkami - ŻLE. jak sama woda to juz powinno być ok (chyba że się kontrolka nadal świeci to masz w chłodnicy bombla powietrza przy czujniku)
pozdro
Ostatnio wymieniałem pompe wody i ponownie rozbierałem ostatnio i musiałem cały płyn zlać a następnie uzupełnić.
Do samego odpowitrzenia możesz wykozystać taki mały zaworek co jest na powrocie z nagrzewnicy. Cetralnie za silikiem na przewodzie , który jest podwieszony na takiej blaszce a następnie schodzi pod kolektor dolotowy.
Jak to nie zadziała ( a może nie ) to odkrecasz sobie na szybko korek chłodnicy i patrzysz sie ile masz płynu. Z pojemnika wyrównawczego powinien wtedy płyn zpłynąć. Jak nie to dolewasz i grybym przewodem gumowym co jest z lewej strony obok alternatora troche pompujesz.
I tak wszystko na zmianę. Ja stosowałem dolewając płynu tak aby zaciągnęło do nagrzewnicy pompowanie tym grubym, przy zamkniętej chłodnicy i zatykaniem palcem na zmianę z tym pompowaniem, własnie odpowietrznika.
Dla kontroli na włączonym silniku poluzowujesz odpowietrznik tak aby sie zaczęło z niego cos wydobywać. Jak leci woda z bombelkami - ŻLE. jak sama woda to juz powinno być ok (chyba że się kontrolka nadal świeci to masz w chłodnicy bombla powietrza przy czujniku)
pozdro
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4914
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Re: Odpowietrzanie 1.0
zalozymy sie w ksiazce etzold'a jest opisane dla wszystkich silnikow, po prostu trzeba chciec,........no albo umiecBuben pisze:Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w juniorze?
Nie piszcie zebym szukal i nie dawajcie linkow bo szukalem i o 1.0 nie ma slowa. Napiszcie Gdzie odpowietrzniki i co i jak. dzieki z gory:))
- MistrzuGT
- Junior
- Posty: 460
- Rejestracja: 16 sty pn, 2006 3:16 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Walbrzych City
PS.Korek z chlodnicy tylko na letnim lub zimnym silniku...nigdy na nagrzanym!!!
Peugeot 205 Coupe ;]
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
http://mistrzu.gt.prv.pl
http://www.mistrzugt.205.pl
http://www.mistrzugt.peugeot205.pl
-
- Uzalezniony
- Posty: 844
- Rejestracja: 25 maja czw, 2006 10:01 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
I jeszcze jedna czynność !!!!
Wlej płyn do zbiornika wyrównawczego prawie pod oznaczenie MAX.
Nie zakręcaj zbiornika.Odkręć mały koreczek na przewodzie.Jeżeli płyn nie
leci, to zdejmij gumę i ponieś zbiornik. Słup cieczy usunie powietrze .Zamknij zbiornik ,odpal silnik na minutkę i powtórz czynność.Jak w książce.!!!!
Wlej płyn do zbiornika wyrównawczego prawie pod oznaczenie MAX.
Nie zakręcaj zbiornika.Odkręć mały koreczek na przewodzie.Jeżeli płyn nie
leci, to zdejmij gumę i ponieś zbiornik. Słup cieczy usunie powietrze .Zamknij zbiornik ,odpal silnik na minutkę i powtórz czynność.Jak w książce.!!!!
Trzeba isc przez życie twardo, nie żałować wszystkich sił...
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Dla gazowników....
Podzielę się swoimi doświadczeniami z dwóch z restą różnych samochodów..ale abydwa miały gaz...
Podczas opróżniania układu chłodzenia, zapowietrza się parownik...na nieszczęście u mnie w obu samochodach był to najwyższy punkt układu chłodzenia..
Efekt był taki, ze "książkowe" metody odpowietrzania nic nie dawały, bo robił sie czop powietrza w parowniku i blokował przepływ...
Dopiero po odkręceniu górnego przewodu wodnego przy parowniku..na pracujacym silniku oczywiscie..uszło pod ciśnieniem powietrze...i wtedy dopiero cały układ pracował poprawnie...trzeba po prostu poluzować mocno ten przewód...będzie syczało powietrze...jak zacznie lecieć płyn, odczekać jeszcze chwilke i dokręcić ...
Ktoś moze powie ze pisze o oczywistych sprawach..ale mozę komuś moje spostrzeżenia sie przydadzą...
Podzielę się swoimi doświadczeniami z dwóch z restą różnych samochodów..ale abydwa miały gaz...
Podczas opróżniania układu chłodzenia, zapowietrza się parownik...na nieszczęście u mnie w obu samochodach był to najwyższy punkt układu chłodzenia..
Efekt był taki, ze "książkowe" metody odpowietrzania nic nie dawały, bo robił sie czop powietrza w parowniku i blokował przepływ...
Dopiero po odkręceniu górnego przewodu wodnego przy parowniku..na pracujacym silniku oczywiscie..uszło pod ciśnieniem powietrze...i wtedy dopiero cały układ pracował poprawnie...trzeba po prostu poluzować mocno ten przewód...będzie syczało powietrze...jak zacznie lecieć płyn, odczekać jeszcze chwilke i dokręcić ...
Ktoś moze powie ze pisze o oczywistych sprawach..ale mozę komuś moje spostrzeżenia sie przydadzą...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl