problem z kołami tylnej osi

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Archenar

problem z kołami tylnej osi

Post autor: Archenar »

dziś założylem sobie opony 185/60 R14 lecz moja radość trwała krótko..po najechaniu na wiekszą hopkę słyszę wyrażne tarcie opon o nadwozie .. felgi maję ET18 i opony są równo z linią nadwozia (mam XS-a, czyli inny wykrój tylnego nadkola niż GTi) ..co w takim razie mam zrobić? .. nie mogę zmieniać juz kół gdyż szkoda mi inwestycji.. myślałem nad utwardzeniem zawieszenia poprzez włożenie gazowego amora..czy to coś da?
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

zmienic opony na 175 i bedzie ok mialem 185 i bylo to samo zmiana pomogla bynajmiej u mnie
Awatar użytkownika
TOMBIKE
Uzalezniony
Posty: 644
Rejestracja: 12 wrz pt, 2003 6:10 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: TOMBIKE »

podnies tylna belke
Montes

Post autor: Montes »

Faktycznie, podnieś belkę o 2 ząbki.
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

kurcze ja chcialem opuscic mojgo na belce ale moj kumpel mechanik mowi ze moze sie to wiazac z wymiana łozysk (tuleji ) w belce :arrow: bo jak ja wybije a okazą sie wyrąbane to będzie problem :?: czy ma racje :?: :?:
peugeot 205 a zarazem audi B3
Dan

Post autor: Dan »

adidj co do obniżania puga to na stronie kaktusa zdaje sie jest opis a jak nie to poszukaj w poprzednich forach nie trzeba sciągać wachaczy z tuleji wybijasz tylko drązki skrętne przy okazji jak to będziesz robił to se je sprawdz bo to jest klątwa peugota a koszt wymiany jest bardzo drogi i czasami opłaca się kupic od kogoś używkę w dobrym stanie
Awatar użytkownika
HERO
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 10 gru śr, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: HERO »

własnie cena i wymiana łozysk w belce to spory wydatek ,a jak sa już zuzyte bieznie na belce to przejeb... Dla pocieszenia dodam ze poduszki mocujace belke tez maja tendecje do demolki i warto przy okazji sprawdzić
Peugot 205 Lacoste
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

ha a jednak cos w tym jest dlatego kumpel mi powiedzial'' adam jak jest dobrze to nie dotykaj'' zeby sobie kosztow nie narobic
peugeot 205 a zarazem audi B3
Archenar

Post autor: Archenar »

trochę doszedłem do ładu z tymi oponami (okazało się że obcierało o źle założony zderzak) ale po wyprostowaniu i tak jeszcze nie jest rewelacyjnie - max 2 osoby z tyłu .. ale gdy jeżdżę sam to na zakrętach poprostu bajka - trzyma jak przyspawane :D
madafaka

Post autor: madafaka »

to pomyśl jak nasz sie będzie trzymał na 185/55/15 :D
WINKiel
Uzalezniony
Posty: 513
Rejestracja: 08 cze ndz, 2003 2:51 am
Posiadany PUG: 205GTI -> 306S16 -> 406coupeV6
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań

Post autor: WINKiel »

Archenar pisze:trochę doszedłem do ładu z tymi oponami (okazało się że obcierało o źle założony zderzak) ale po wyprostowaniu i tak jeszcze nie jest rewelacyjnie - max 2 osoby z tyłu .. ale gdy jeżdżę sam to na zakrętach poprostu bajka - trzyma jak przyspawane :D
Ja w swoim pugu przesunąłem tylni zderzak o jakieś 3cm i przestało trzeć. Zmianiałem opony ze 185 na 195.
Archenar

Post autor: Archenar »

Twój pomysł WInkiel jest wart przemyślenia :!: ..w przyszłym tygodniu będę miał garaż do dyspozycji więc pobawię się tym zderzakiem
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Jezeli chodzi o trzymanie w zakrecie :) To przypomina mi sie pewna sytuacja :-)

Polska.... gdzies na poludniu polski... gora swanny.... pazdziernik ..... wyscig gorski
;)

Jakis maniak..... niespelna rozumu.... postanawia wystartowac na zdemolowanych przednich amortyzatorach... bo innych na zamiane nie ma, a te siadly tuz przed wyscigiem....

pomimo wielkiego zdegustowania zaistniala sytuacja....ow maniak.... postanawia zalozyc opony wyczynowe tzw. slicki o rozmiarowce 18x53x15 :)

dnia nastepnego... ow maniak dowiedzial sie co jest przyczyna straty mocy w jego samochodzie, i zalal rowno pol baku benzynki... teraz juz silniczek mocy nie tracil.

Trasa wiodla kretya droga, a konczyla sie dlugim szybkim lewym zaciesniajacym sie zakretem. Gdy owy maniak startowal, to na dole wskaznik stanu wachy w baku wskazywal dokladnie polowe stanu.... gdy pokonywal ostatni zakret, 3,4km wyzej, owa wskasowka nagle pokazala rezerwe! Owy maniak doznal :shock: szoku, jednak na mecie owa wskazowka powrocila do pozycji 1/2 stanu 8)

Jak sie pozniej ow maniak domyslil droga dedukcji, opony (nawet na zwalonym zawieszeniu) tak mocno tzymaly, ze pozwalaly na powstanie tak duzej sily odsrodkowej (przy 120km/h) ze polowa baku benzyny, poprostu sobie odplynela na bok....

a dzialo sie to rok temu, w dobrze mi znanym ;) peugeocie 205 GTI z zarznietym silnikiem.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
ODPOWIEDZ