Jetronic>>> MOTRONIC przejście
- HDi
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Pruszków
Jetronic>>> MOTRONIC przejście
Wiec musze przejść na motronika
wybrałem prostszy sposób >> dwu rzędowy motronik z 160KM mi16
- czujnik połozenia wału mam
- koło zamachowe z wieńcem będzie
- aparat zapłonowy z motronica
teraz pytania:
czy ten motronik z 160KM mi16 ma sonde?
czy przepływka z jetronica da rade z tym czy szukać motronica?
coś jeszcze?
wybrałem prostszy sposób >> dwu rzędowy motronik z 160KM mi16
- czujnik połozenia wału mam
- koło zamachowe z wieńcem będzie
- aparat zapłonowy z motronica
teraz pytania:
czy ten motronik z 160KM mi16 ma sonde?
czy przepływka z jetronica da rade z tym czy szukać motronica?
coś jeszcze?
205 Rallye Ex.. peryment
1. Nie
2. Szukac z koncowka 202
Jesli to wsadzasz do 8V to bedziesz musial zrobic chip bo pomiedzy 8v a 16v sa roznice w katach zaplonu bo wikesza dawka paliwa akurat nie bedzie miala wiekszego wplywu. Jest tez inaczej rozwiazana sprawa zaworu powietrza dodtakowego (w 16V silnik krokowy a 8v bimetal). Mozesz zostawic zwykly aparat wtedy bedziesz mial mozliwosc prostej regulacji co chyba jest lepszym rozwiazaniem.
2. Szukac z koncowka 202
Jesli to wsadzasz do 8V to bedziesz musial zrobic chip bo pomiedzy 8v a 16v sa roznice w katach zaplonu bo wikesza dawka paliwa akurat nie bedzie miala wiekszego wplywu. Jest tez inaczej rozwiazana sprawa zaworu powietrza dodtakowego (w 16V silnik krokowy a 8v bimetal). Mozesz zostawic zwykly aparat wtedy bedziesz mial mozliwosc prostej regulacji co chyba jest lepszym rozwiazaniem.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
a w oponie jest powietrzeBanita pisze:Srednio, bo w aparacie masz uklad odsrodkowy, ktory przyspiesza zaplonPrzecinak pisze: Mozesz zostawic zwykly aparat wtedy bedziesz mial mozliwosc prostej regulacji co chyba jest lepszym rozwiazaniem.
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
A ty pomysl zanim cos napiszesz...
Skoro chcesz regulowac zaplon prosta metoda' -aparatem, to trzeba by znalezc aparat, ktory mialby taki wzrost/spadek przyspieszenia, jakiego globus potrzebuje, bo zwykly od gita sie nie nada. Jesli sie przechodzi na motronic'a, zeby regulowac zaplon z mapy, to bezsensem jest bawienie sie w zwykly aparat.
Skoro chcesz regulowac zaplon prosta metoda' -aparatem, to trzeba by znalezc aparat, ktory mialby taki wzrost/spadek przyspieszenia, jakiego globus potrzebuje, bo zwykly od gita sie nie nada. Jesli sie przechodzi na motronic'a, zeby regulowac zaplon z mapy, to bezsensem jest bawienie sie w zwykly aparat.
A skad mam wiedziec jaki zakres jest potrzebny??Banita pisze:to trzeba by znalezc aparat, ktory mialby taki wzrost/spadek przyspieszenia, jakiego globus potrzebuje
Skoro wiesz co jest potrzebne i co chce zrobic Globus to bylo napisac a nie daweac tekst typu "swieca daje iskre".Jesli sie przechodzi na motronic'a, zeby regulowac zaplon z mapy, to bezsensem jest bawienie sie w zwykly aparat.
Moja rada wynikla z doswiadczenia ze duzo trudniej jest edytowac, wgrywac, przekladac chip - mapy itp. niz pokrecic aparatem w domowych warunkach.
Inna sprawa ze przy duzych modach glowicy (bardzo mocno podniesiony st. sprez., mocne walek moze tego zwyklego aparatu braknac.
.... bede uczyl sie od mistrzaBanita pisze:A ty pomysl zanim cos napiszesz...
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Napisales, zeby zostawic aparat, bo bedzie latwiej regulowac, czyli sugerujesz, ze standardowy aparat wystarczyPrzecinak pisze: A skad mam wiedziec jaki zakres jest potrzebny??
Swoja droga nie chodzi mi tylko o zakres, ale tez zaleznosc 'zmiana kata->obroty'
Tak czy siak mapa musi byc zmieniona -przeciez nie bedzie sobie dawki regulowal potencjometrem na czujniku temp silnikaMoja rada wynikla z doswiadczenia ze duzo trudniej jest edytowac, wgrywac, przekladac chip - mapy itp. niz pokrecic aparatem w domowych warunkach.
No to super -przeciez napisal, ze bierze glowice od kaktusa i walek pipera/catcamsa...Inna sprawa ze przy duzych modach glowicy (bardzo mocno podniesiony st. sprez., mocne walek moze tego zwyklego aparatu braknac.
Ten komp tym silniczkiem tez steruje wolne obroty ale bedziesz mial 8V wiec i przepustnice z 8V na ktorej da sie to wyregulowac. Mysle ze mozesz zostawic stary zawor i olac sprawe. Najwyzej komp bedzie swiecil ze niema silniczkaHDi pisze:ja chce info a nie kłótnie ładnie mi się tu przeprosić
tak jak banita pisze potrzebne mi duże zmiany w zapłonie bo głowica będzie mocna
co z tym zaworem pow dodatkowego ?
Globus a moze by tak wywalic ta elektronike i zrobic na gaznikach ??
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
No wlasnie to napisalem na poczatku ->ze jest pusty...samer pisze:Ale przeciez Motronic nie ma aparatu zaplonowego, tylko rozdzielacz... zaplon jest przyspieszany i opozniany z kompa, a komp bierze obroty silnika z czujnika predkosci walu krobowego.
niestety nie wiem jak jest z obsluga tego ustrojstwa -jezeli generuje bledy, to przy kompie z mi16 wypadaloby, zeby bylo. Jesli nie generuje, to ja bym sobie odpuscil.