Pare problemów z silnikiem (spalanie, gaśniecie itp)
Pare problemów z silnikiem (spalanie, gaśniecie itp)
Mam peugeota 205 XS na silniku TU3M (1.4) i mam z nim parę problemów
1. Ile powinien tego typu sinik spalać na trasie i na mieście, oraz o ile więcej od sinika 1,1i (TU1M o ile się nie mylę, bo może bym przełożył siniki jak będzie duża różnica):?: (mi na trasie brał 7litrów, a po mieście blisko 10l i jak można było by to zmniejszyć)
2. Co może być przyczyna gaśnięcia sinika gdy z 2000 lub 3000 wrzucę mu na luz:?: I po odjęciu gazu na ile powinny spaść obroty (na luzie) Bo u mnie spada poniżej 1000 na sekundę (ale to nie zawsze tylko jak myśli zgasnąć) i wskazówka podnosi sie na 1500 i pomału opada. Podejrzewam że obrotomierz troszkę kłamie bo wskazówki ma powykrzywiane od temperatury w lecie i musze je po prostować i z czego najlepiej je zrobić .
3. Dlaczego przy obrotach 3000 i więcej słychach wewnątrz auta silnik, gdy przy układzie wydechowym nie widać żadnych dziur i nie czuć żeby coś wiało z okolic rury
Dodam dodatkowo że silnik bierze olej około 0,5l na 1000km ale przymierzam sie juz do wymiany pierścieni, oczywiście po sprawdzeniu ciśnienia w komorach spalania manometrem. Na razie jeszcze nie odczuwam spadku mocy. I jak pierścienie będą OK (w co szczerze wątpię niebieski dymek po zapaleniu zimnego) to gdzie szukać przyczyny ubywającego oleju
Wiem że było to przerabiane pewnie na forum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi na te tematy, chociaż parędziesiąt wątków przeczytałem.
Z góry dziękuje za odpowiedzi
1. Ile powinien tego typu sinik spalać na trasie i na mieście, oraz o ile więcej od sinika 1,1i (TU1M o ile się nie mylę, bo może bym przełożył siniki jak będzie duża różnica):?: (mi na trasie brał 7litrów, a po mieście blisko 10l i jak można było by to zmniejszyć)
2. Co może być przyczyna gaśnięcia sinika gdy z 2000 lub 3000 wrzucę mu na luz:?: I po odjęciu gazu na ile powinny spaść obroty (na luzie) Bo u mnie spada poniżej 1000 na sekundę (ale to nie zawsze tylko jak myśli zgasnąć) i wskazówka podnosi sie na 1500 i pomału opada. Podejrzewam że obrotomierz troszkę kłamie bo wskazówki ma powykrzywiane od temperatury w lecie i musze je po prostować i z czego najlepiej je zrobić .
3. Dlaczego przy obrotach 3000 i więcej słychach wewnątrz auta silnik, gdy przy układzie wydechowym nie widać żadnych dziur i nie czuć żeby coś wiało z okolic rury
Dodam dodatkowo że silnik bierze olej około 0,5l na 1000km ale przymierzam sie juz do wymiany pierścieni, oczywiście po sprawdzeniu ciśnienia w komorach spalania manometrem. Na razie jeszcze nie odczuwam spadku mocy. I jak pierścienie będą OK (w co szczerze wątpię niebieski dymek po zapaleniu zimnego) to gdzie szukać przyczyny ubywającego oleju
Wiem że było to przerabiane pewnie na forum ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi na te tematy, chociaż parędziesiąt wątków przeczytałem.
Z góry dziękuje za odpowiedzi
- Sebek
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4149
- Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
- Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
używaj opcji szukaj
spalanie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... e+spalanie
gaśnie http://forum.peugeot205.pl/search.php?mode=results
spalanie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... e+spalanie
gaśnie http://forum.peugeot205.pl/search.php?mode=results
Audi A4 Avant
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Honda CBF
Dostęp do części do wszystkich marek!!!
mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Szukałem i używałem. Ale nie ma tam nigdzie podanych danych odnosnie spalania tego sinika przy jezdzie spokojnej (na trasie i w miescie). A sugerowac sie danymi z ksiażki to niechce.Sebek pisze:używaj opcji szukaj
spalanie http://forum.peugeot205.pl/viewtopic.ph ... e+spalanie
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
Pozdstawowe sprawa..pytasz o spalanie LPG czy Pb?
1.
Jesli Pb - to miasto max 9...
- to trasa max 7
Jeśli LPG - to miasto max 10..
- to trasa max 8
Bynajmniej umnie tak jest... Srednie spalanie LPG mam 8,5, benzyny teraz nie mierzyłem..bo nie używam poza rozgrzaniem silnika..
2.
takie gaśniecie to typowe dla LPG..stąd moje pierwsze pytanie..
poszukaj w jednym z moich postów _ rura zimnego powietrza HELP !!!
3.
Nasze pugi są generalnie głośne..nic nie poradzisz...u mnie najgłośniej jest przy 3500.. Jedyna rada..dodatkowe maty wygłuszajace..
4.
Co do oleju..hmmm// mój ma przejechane 151 tys i bierze .. hmmm...od ostatniej wymiany ubyło 1/3 miarki przez jakieś 5 tyś km. O ile się nie mylę pełen zakres miarki to około 1 litra ( jesli się mylę to mnie poprawcie ).
5.
Przyczyny ubywajacego oleju...kilka...o tym też już było wałkowane...
1.
Jesli Pb - to miasto max 9...
- to trasa max 7
Jeśli LPG - to miasto max 10..
- to trasa max 8
Bynajmniej umnie tak jest... Srednie spalanie LPG mam 8,5, benzyny teraz nie mierzyłem..bo nie używam poza rozgrzaniem silnika..
2.
takie gaśniecie to typowe dla LPG..stąd moje pierwsze pytanie..
poszukaj w jednym z moich postów _ rura zimnego powietrza HELP !!!
3.
Nasze pugi są generalnie głośne..nic nie poradzisz...u mnie najgłośniej jest przy 3500.. Jedyna rada..dodatkowe maty wygłuszajace..
4.
Co do oleju..hmmm// mój ma przejechane 151 tys i bierze .. hmmm...od ostatniej wymiany ubyło 1/3 miarki przez jakieś 5 tyś km. O ile się nie mylę pełen zakres miarki to około 1 litra ( jesli się mylę to mnie poprawcie ).
5.
Przyczyny ubywajacego oleju...kilka...o tym też już było wałkowane...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
2 silnik chodzi na paliwie i ma tendencje że czasem zgaśnie ,Orfister pisze: 2.
takie gaśniecie to typowe dla LPG..stąd moje pierwsze pytanie..
poszukaj w jednym z moich postów _ rura zimnego powietrza HELP !!!
3.
Nasze pugi są generalnie głośne..nic nie poradzisz...u mnie najgłośniej jest przy 3500.. Jedyna rada..dodatkowe maty wygłuszajace..
3 to z tego co widze pojemność ma wpływ na to jak jest głośno wewnątąrz. Bo w innej 205 z sinikiem 1,1 to jeszcze przy tych obrotach cicho jest.
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
To dziwne...u mnie jak na Pb i LPG jest taki efekt, ze od 3000 spada do około 1800...chwilke sie utrzymuje na tym poziomie...i za chwilke powoli spada do 1000.
Głośno też jest od tylnego tłumika..w TU3M jest ytlko jeden tłumik..stad jest głośniej...a jeszcze jak ktoś nie ma kata to juz wogóle...
Głośno też jest od tylnego tłumika..w TU3M jest ytlko jeden tłumik..stad jest głośniej...a jeszcze jak ktoś nie ma kata to juz wogóle...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
czarne "pudełeczko" podpięte pod "kabelki" przy wtrysku...obok linki od gazu...
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl
tez tak kiedys myslalem, ale ja bylem glupib182 pisze:Ej no 0.5 l/1000 km to niedużo. Jesli dymek leci po zapaleniu i potem ustępuje to wina uszczelniaczy zaworowych a nie pierscieni. Ale kompresje warto sprawdzic.
Sa 3 pierscienie i branie oleju ma raczej nikly zwiazek z cisnieniem na cylindrach -jego sprawdzanie niewiele da (poza ogolnym pojeciem co i jak)
Z tymi uszczelniaczami sie bardzo mylisz... jesli to by byly uszczelniacze, to na cieplym silniku puszczalby niebieskie baki podczas ruszania ze swiatel
To ze slychac silnik powyzej 3k... ja bym sie zaczal martwic, gdyby bylo odwrotnie
- Orfister
- Moderator
- Posty: 5717
- Rejestracja: 06 wrz śr, 2006 8:36 am
- Posiadany PUG: Peugeot 205 CTI
- Numer Gadu-gadu: 2690638
- Lokalizacja: Gostynin
- Kontakt:
A jaka jest pojemnośc oleju odpowiadajaca zakresowi miarki ? Pomiedzy max a min..
CTI , TSA ... i ja
http://www.Orfister.peugeot205.pl
http://www.Orfister.peugeot205.pl