Ciekawostka na temat tlokow!!
ten silnik o którym pisze kaktus był w ostatnich wersjach 405 (phase I) i bx. Miał kolektor bardzo podobny do tego z mi16 włączając w to podwójną przepustnicę i wchodził do głowicy mocno od góry, wtrysk Motronic MP 3.2 na MAP (nie było przepływki) i zapłon bezrozdzielaczowy. Miał moc 125 km z katem, mało palił i dawał sie samym czipem podnieść do 135-140 km. Miałem ten silnik przez chwile i naprawde neizła zabawka.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tak Krzychoo dobrze pisze!!
Kolektor bardzo podobny do tego z Mi16, okragle a nie kwadratowe gniazda w glowicy, i zawory bodajrze 42,6 ssace.
MichalGTi - nie polecam zakladania tych tlokow i planowanej glowicy!! Zaloz tloki wklesle. Dla 1.9 nie przekraczalbym granicy 11,0:1 dla seryjnego paliwa. Z takim stopniem sprezania te auto bedzie najmocniejsze. Przy wiekszym stopniu sprezania bedzie trzeba drastycznie cofac zaplon, a to moze wplynac na obnizenie szczytowego cisninia w cylindrze, przez co po spaleniu mieszanki nie uzyskamy powiedzmy 80 bar, tylko 65bar, przez co silnik straci na sprawnosci. Lepiej zostawic 11.0:1 i dobrze zestroic komputer, uzyska sie wiecej.
HDi: owszem, ale jak sam mowiles "graly zawory"
Dodano po 5 minutach:
Krzychoo: jezeli masz w 405 wklesle tloki, to przy glowicy -2mm uzyskasz 11,8:1 - czyli troszke mniej niz przez zastosowanie tlokow z 1.6
Wolalbym tloki z 1.6 - dlaczego?!
Chodzi o ksztalt komory spalania - ona po splanowaniu ulega zmianie, przez cos mieszanka ktora dostaje sie przez zawor ssacy nie jest tak zawirowywana jak powinna, i przy wysokich obrotach silnika, gdy mamy malo czasu na 1 cykl pracy silnika, moze byc problem z nie dopalaniem sie paliwa. Pozatym teraz nie bardzo mozesz zalozyc mocny walek rozrzadu, bo jak sam pisales - kolizja.
Kolektor bardzo podobny do tego z Mi16, okragle a nie kwadratowe gniazda w glowicy, i zawory bodajrze 42,6 ssace.
MichalGTi - nie polecam zakladania tych tlokow i planowanej glowicy!! Zaloz tloki wklesle. Dla 1.9 nie przekraczalbym granicy 11,0:1 dla seryjnego paliwa. Z takim stopniem sprezania te auto bedzie najmocniejsze. Przy wiekszym stopniu sprezania bedzie trzeba drastycznie cofac zaplon, a to moze wplynac na obnizenie szczytowego cisninia w cylindrze, przez co po spaleniu mieszanki nie uzyskamy powiedzmy 80 bar, tylko 65bar, przez co silnik straci na sprawnosci. Lepiej zostawic 11.0:1 i dobrze zestroic komputer, uzyska sie wiecej.
HDi: owszem, ale jak sam mowiles "graly zawory"
Dodano po 5 minutach:
Krzychoo: jezeli masz w 405 wklesle tloki, to przy glowicy -2mm uzyskasz 11,8:1 - czyli troszke mniej niz przez zastosowanie tlokow z 1.6
Wolalbym tloki z 1.6 - dlaczego?!
Chodzi o ksztalt komory spalania - ona po splanowaniu ulega zmianie, przez cos mieszanka ktora dostaje sie przez zawor ssacy nie jest tak zawirowywana jak powinna, i przy wysokich obrotach silnika, gdy mamy malo czasu na 1 cykl pracy silnika, moze byc problem z nie dopalaniem sie paliwa. Pozatym teraz nie bardzo mozesz zalozyc mocny walek rozrzadu, bo jak sam pisales - kolizja.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
Co do przesadnego stopnia speżania zgodzę sie z KAKTUSEM. Miałem malca rajdowego i coraz to bardziej splanowana głowicę W końcu osiągnałem sprężanie ok 12:1 i niestety autko miało chęć jechać ale jak tylko złapał temperatury zaczynał dzwonic na tym naszym polskim paliwie. Po cofnięciu zapłonu okazało się, ze chyba lepiej chodził na wczesniejszym zapłonie przy stopniu 10:1
Swoją droga jesli chodzi o tłoki z 1,6 do 1,9 moznaby je troche podebrać i odelżyć.
Nie wiem jak one wyglądaja ale gdyby dało sie zebrac z nich troche materaiłu potem wyważyc między sobą to moglibysmy uzyskac idealny stopień sprezania
Duzo mniej problemów wtedy niż przy splanowaniu głowicy kiedy wszystko później nie pasuje.
PZDR
Swoją droga jesli chodzi o tłoki z 1,6 do 1,9 moznaby je troche podebrać i odelżyć.
Nie wiem jak one wyglądaja ale gdyby dało sie zebrac z nich troche materaiłu potem wyważyc między sobą to moglibysmy uzyskac idealny stopień sprezania
Duzo mniej problemów wtedy niż przy splanowaniu głowicy kiedy wszystko później nie pasuje.
PZDR
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Dokladnie!
Dlatego w 1.6 niektorzy planuja cylindry, blok i tloki, aby uzyskac najlepszy stopien sprezania i nie ruszac glowicy.
Dlatego w 1.6 niektorzy planuja cylindry, blok i tloki, aby uzyskac najlepszy stopien sprezania i nie ruszac glowicy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
Rozebrałem dzis silnik 1,9 GTI 128 hp - tłoki były wklęsłe
Zakładam tłoki od 1,6 GTI ale wybiore trochę materiału z komory.
Tam są takie ''półki'' w komorze od strony wydechu, wybiorę troche materiału co powinno poprawic kształt komory spalania (wybuch mieszanki nastapi na całej powierzchni a nie na jej części, a druga rzecz nie bedzie sie tam osadzał nagar, przez co uniknąć mozna bedzie ognisk spalania stukowego , trzecia pozytwywną rzeczą będzie łatwiejsze opróżnienie spalin z komory, bo ta ''pólka'' blokuje z jednej strony dojście do zaworu wydechowego).
Wracajac do tematu powinienem uzyskać stopien spręzania ok. 11,5:1 - 11:1
Powinno byc ok
PZDR
Zakładam tłoki od 1,6 GTI ale wybiore trochę materiału z komory.
Tam są takie ''półki'' w komorze od strony wydechu, wybiorę troche materiału co powinno poprawic kształt komory spalania (wybuch mieszanki nastapi na całej powierzchni a nie na jej części, a druga rzecz nie bedzie sie tam osadzał nagar, przez co uniknąć mozna bedzie ognisk spalania stukowego , trzecia pozytwywną rzeczą będzie łatwiejsze opróżnienie spalin z komory, bo ta ''pólka'' blokuje z jednej strony dojście do zaworu wydechowego).
Wracajac do tematu powinienem uzyskać stopien spręzania ok. 11,5:1 - 11:1
Powinno byc ok
PZDR
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Tlok najlepiej jest splanowac do rownej powierzchni, i pozniej splanowac blok i tuleje tak aby byl stopien sprezania jaki zakladamy aby byl.
Tanszym rozwiazaniem jest splanowanie tloka do rownego, i pozniej lekkie planwanie glowicy.
Najlepszy stopien sprezania do wyczynowego silnika 1.9 8v to 11.0:1 - zapewnia on najlepsze osiagi.
Glowica jest tak zaprojektowana ze przy wyzszych stopniach sprezania moze byc nie za ciekawie ze spalaniem stukowym.
Inaczej ma sie rzecz w 16v gdzie swieca jest centralnie, i sa lzejsze zawory co pozwala je otwierac szybciej i szybciej zamykac (mowie o kacie wzniosu krzywki).
Pozatym w 8v przy stopniu sprezania 11.0:1 konieczna jest korekta wyprzedzenia zaplonu - przedewszystkim w zakresie 2000-3500 obrotow z liniowej na nie liniowa, bo inaczej lubi zastukac przy tych obrotach i duzym obciazeniu.
Tanszym rozwiazaniem jest splanowanie tloka do rownego, i pozniej lekkie planwanie glowicy.
Najlepszy stopien sprezania do wyczynowego silnika 1.9 8v to 11.0:1 - zapewnia on najlepsze osiagi.
Glowica jest tak zaprojektowana ze przy wyzszych stopniach sprezania moze byc nie za ciekawie ze spalaniem stukowym.
Inaczej ma sie rzecz w 16v gdzie swieca jest centralnie, i sa lzejsze zawory co pozwala je otwierac szybciej i szybciej zamykac (mowie o kacie wzniosu krzywki).
Pozatym w 8v przy stopniu sprezania 11.0:1 konieczna jest korekta wyprzedzenia zaplonu - przedewszystkim w zakresie 2000-3500 obrotow z liniowej na nie liniowa, bo inaczej lubi zastukac przy tych obrotach i duzym obciazeniu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- JASIEK1
- Junior
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
KAKTUS .... troche nie zrozumiale napisałem - tłoków nie będę ruszał. Materiał wybiorę z komory w głowicy. Tam w komorze jest takie wypełnienie doprężające. Usune je, wtedy komora w głowicy na całej powierzchni bedzie miała okragły kształt a stopien sprężania powienien wynieść coś między 11:1 a 11,5:1.
Jak przestawic zaplon ??? - u mnie proscizna - JETRONIC=aparat zaplonowy=ręczna regulacja. Wystarczy kluczyk 10mm i kilka prób na ulicy.
Zawsze można zaingerować w aparat zapłonowy. W malcu rajdowym troche nauczyłem sie sterowac zaplonem - lżejsze sprężynki na odsrodkowym przyspieszaczu, kołki aby nie przyspieszał za duzo itp ...
Taka metoda prób i doswiadczen ale działa
Dodano po 1 minutach:
KAKTUS .... troche nie zrozumiale napisałem - tłoków nie będę ruszał. Materiał wybiorę z komory w głowicy. Tam w komorze jest takie wypełnienie doprężające. Usune je, wtedy komora w głowicy na całej powierzchni bedzie miała okragły kształt a stopien sprężania powienien wynieść coś między 11:1 a 11,5:1.
Jak przestawic zaplon ??? - u mnie proscizna - JETRONIC=aparat zaplonowy=ręczna regulacja. Wystarczy kluczyk 10mm i kilka prób na ulicy.
Zawsze można zaingerować w aparat zapłonowy. W malcu rajdowym troche nauczyłem sie sterowac zaplonem - lżejsze sprężynki na odsrodkowym przyspieszaczu, kołki aby nie przyspieszał za duzo itp ...
Taka metoda prób i doswiadczen ale działa
Jak przestawic zaplon ??? - u mnie proscizna - JETRONIC=aparat zaplonowy=ręczna regulacja. Wystarczy kluczyk 10mm i kilka prób na ulicy.
Zawsze można zaingerować w aparat zapłonowy. W malcu rajdowym troche nauczyłem sie sterowac zaplonem - lżejsze sprężynki na odsrodkowym przyspieszaczu, kołki aby nie przyspieszał za duzo itp ...
Taka metoda prób i doswiadczen ale działa
Dodano po 1 minutach:
KAKTUS .... troche nie zrozumiale napisałem - tłoków nie będę ruszał. Materiał wybiorę z komory w głowicy. Tam w komorze jest takie wypełnienie doprężające. Usune je, wtedy komora w głowicy na całej powierzchni bedzie miała okragły kształt a stopien sprężania powienien wynieść coś między 11:1 a 11,5:1.
Jak przestawic zaplon ??? - u mnie proscizna - JETRONIC=aparat zaplonowy=ręczna regulacja. Wystarczy kluczyk 10mm i kilka prób na ulicy.
Zawsze można zaingerować w aparat zapłonowy. W malcu rajdowym troche nauczyłem sie sterowac zaplonem - lżejsze sprężynki na odsrodkowym przyspieszaczu, kołki aby nie przyspieszał za duzo itp ...
Taka metoda prób i doswiadczen ale działa
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
To zrobisz najwiekszy blad jaki mozesz zrobic. Te "poleczka" ma za zadanie wprowadzic mieszanke w ruch wirowy w komorze spalania, dzieki czemu czolo plomienia sie szybciej rozprzestrzenia. Jak to usuniesz, mozesz pogorszyc sprawnosc silnika.
Lepiej jest splanowac tloki, aby byly idealnie plaskie.
A co do aparatu zaplonowego, to aby uzyskac taka charakterystyke zaplonu w Jetronicu, trzeba wymienic sprezynki z przyspieszaczu odsrodkowym, ale one kosztuja cos okolo 600zl, i ustawiaja charakterystyke wlasnie tak jak trzeba.
Lepiej jest splanowac tloki, aby byly idealnie plaskie.
A co do aparatu zaplonowego, to aby uzyskac taka charakterystyke zaplonu w Jetronicu, trzeba wymienic sprezynki z przyspieszaczu odsrodkowym, ale one kosztuja cos okolo 600zl, i ustawiaja charakterystyke wlasnie tak jak trzeba.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
- sekator
- Maniak
- Posty: 1269
- Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
- Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kaktus! napisz właśnie o takich różnych pierdołach jak te sprężynki, można by stworzyć taki temacik, zbiór informacji na temat drobnych modyfikacji motoru i osprzętu i zebrać je wszystkie do kupy.Kaktus pisze:To zrobisz najwiekszy blad jaki mozesz zrobic. Te "poleczka" ma za zadanie wprowadzic mieszanke w ruch wirowy w komorze spalania, dzieki czemu czolo plomienia sie szybciej rozprzestrzenia. Jak to usuniesz, mozesz pogorszyc sprawnosc silnika.
Lepiej jest splanowac tloki, aby byly idealnie plaskie.
A co do aparatu zaplonowego, to aby uzyskac taka charakterystyke zaplonu w Jetronicu, trzeba wymienic sprezynki z przyspieszaczu odsrodkowym, ale one kosztuja cos okolo 600zl, i ustawiaja charakterystyke wlasnie tak jak trzeba.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Pojawi sie taki spis "modyfikacji" niebawem u nas na stronie http://www.k-sport.eu tylko musze odzyskac haslo i login
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Re: Ciekawostka na temat tlokow!!
Witam,
silniki o stopniu spężania pomiędzy 9.2 a 9.6 różnią się wysokością tłoka ale oba są wklęsłe. Ten pierwszy ma od osi sworznia do górnej powierzchni około 36.2 głębokość komory w tłoku 7,7 a ten drugi - ten sam wymiar ma 37.5 i komora 9 mm. Stąd osiągneli różne stopnie sprężania. Jednego nie uzyskali poprzez przefrezowanie drugiego bo podstawa obrysu kształtu komory w tłoku jest taka sama.
Może to wam pomoże.
Tomek
silniki o stopniu spężania pomiędzy 9.2 a 9.6 różnią się wysokością tłoka ale oba są wklęsłe. Ten pierwszy ma od osi sworznia do górnej powierzchni około 36.2 głębokość komory w tłoku 7,7 a ten drugi - ten sam wymiar ma 37.5 i komora 9 mm. Stąd osiągneli różne stopnie sprężania. Jednego nie uzyskali poprzez przefrezowanie drugiego bo podstawa obrysu kształtu komory w tłoku jest taka sama.
Może to wam pomoże.
Tomek