Dziwnie zachowujący się Pug
- 205XS
- Nowicjusz
- Posty: 18
- Rejestracja: 22 lis śr, 2006 4:05 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Dziwnie zachowujący się Pug
Witam wszystkich
To mój pierwszy post za wszystkie niedociągnięcia sorki
A więc mój Pug zaczął świrować obroty z 900 skoczyły na 2000 i nie spadają (linka gazu jest lużna),pedał sprzęgła zrobił się jeszcze twardszy i auto kiepsko przyspiesza,dodam jeśli to ważne że tankowałem go na stacji Orlen paliwem Verva.
Pomocy
To mój pierwszy post za wszystkie niedociągnięcia sorki
A więc mój Pug zaczął świrować obroty z 900 skoczyły na 2000 i nie spadają (linka gazu jest lużna),pedał sprzęgła zrobił się jeszcze twardszy i auto kiepsko przyspiesza,dodam jeśli to ważne że tankowałem go na stacji Orlen paliwem Verva.
Pomocy
Kaktus pisze: Lepiej jest lac PB95 (o ile mozna do swojego silnka!!!) poniwaz spala sie ona gwaltowniej i szybciej niz PB98, dzieki czemy silnik co prawda pracuje ciut glosniej ale jest mocniejszy!! Zostalo to udokumentowane na hamowni!
Silniki bardziej wyzylowane natomiast musza jezdzic na PB98, poniewaz tam jest wiekszy stopien sprezania, i PB95 moze powodowac spalanie stukowe ktore jest destrukcyjne dla tlokow i zaworow. Tak wiec wtedy lejemy 98.
Ogolnie im wiecej oktanow tym mniej mocy mozna osiagnac z danego paliwa! Jedynym wyjatkiem sa paliwa wlasnie typu Vpower czy BP Ultimatum. Sa to paliwa ktore same w sobie maja bardzo malo oktanow, jednak dodawane sa do nich dodatki zawierajace czasteczki tlenu, i tak sia sklada ze te dodatku w efekcie ubocznym podnosza takze oktanowosc benzyny. Dzieki czemu dostajemy mieszanke ktora dosc spokojnie sie spala i powoli, ale za to dostarcza dodatkowego tlenu, dzieki czemu silniki w ktroch na wysokich obrotach brakuje tlenu - mieszanka jest zbyt bogata... moze przybyc mocy! Co zreszta takze jest udowodnione na hamowni!
PS ciezko w polsce o 'niepolskie' paliwoja ;) pisze: ilosc oktanow swiadczy o tym jak trudno zachodzi reakcja spalania -im wiecej wiazan weglowych tym trudniej. czyli im wiecej oktanow to paliwo trudniej zapalic -mniej gwaltownie wybucha.
Z nowymi furami to jest tak ze na 98 jest po prostu szybszy zaplon -dlatego w testach na hamowaniach samochody na 98 maja lepsze wyniki. W tych paliwach typu ulimate i v-power jest po prostu rozpuszczony tlen(?) co ulatwia spalanie -(mniej zanieczysczen, wieksza dokladnosc i gwaltownosc). To chyba tyle
PS2 jakos nie zauwazylem, zeby np w Niemczech bylo lepsze paliwo
- Damian1p
- Uzalezniony
- Posty: 703
- Rejestracja: 12 kwie wt, 2005 12:31 am
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Poznań
ciekawe... zawsze sadzilem ze lepiej jedzie auto na 98, a twierdzenia ze na 98 mniej pali sa sluszne?
hmmm zawsze sadzilem ze 98 lepiej sie spala w moim silniczku bo jest efekt ze po przygazowaniu (ale naprawde delikatnie) i szybkim ujeciu gazu auto jakby lekko przygasalo i silnik w wibracje lekkie wpadal a na 98 nie bylo tego efektu
hmmm zawsze sadzilem ze 98 lepiej sie spala w moim silniczku bo jest efekt ze po przygazowaniu (ale naprawde delikatnie) i szybkim ujeciu gazu auto jakby lekko przygasalo i silnik w wibracje lekkie wpadal a na 98 nie bylo tego efektu
Nie drażnij Lwa, bo Lew to Ja
http://damian1p.peugeot205.pl/
http://damian1p.peugeot205.pl/