Hey
Zostalem szczesliwym posiadaczem przetwornicy 200W do autka tzn podpinana do gniazda zapalniczki a z drugiej strony gniazdko 220V.
I mam kilka pytan w zwiazku z tym:
1) Na jakich kablach podlaczyc gniazdo zapalniczki zeby mi sie nic nie zjaralo przy max obciazeniu na przetwornicy
2) Na jak dlugo mi aku starczy przy wylaczonym silniku -tak na łocko (mam aku chyba 45Ah)
3) Co sie by salo,gdybym podlaczyl suszarke,ktora teoretycznie mam moc 700W??
Przetfornica - pytanko do znawcow elektryki/elektroniki
- Pagi
- Maniak
- Posty: 1027
- Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
- Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
- Numer Gadu-gadu: 35314
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
200W to po stronie instalacji w autku bedziesz mial 200W/12V = 16,7A, takze standardowe kable ktore sa w aucie powinny wystarczyc, zapalniczka zabezpieczona jest bezpiecznikiem 30A.
Na ile starczy aku, to nie tak latwo powiedziec... mysle ze sprawdzisz to doswiadczalnie Dla porownania swiatla... przód 2x55W + tył 4x5W + podswietlenie tablicy 2 x 5W + jakies postojowki z przodu tez 2 x 5W to jest jakies 150W, czyli dosc blisko mocy przetwornicy.
Gdy podlaczysz odbiornik o wiekszej mocy niz mozliwosci przetwornicy, to ta powinna sie wylaczyc, bonajmniej tak robia przetwornice w UPSach, kwestia jak ona zabezpieczona.
Na ile starczy aku, to nie tak latwo powiedziec... mysle ze sprawdzisz to doswiadczalnie Dla porownania swiatla... przód 2x55W + tył 4x5W + podswietlenie tablicy 2 x 5W + jakies postojowki z przodu tez 2 x 5W to jest jakies 150W, czyli dosc blisko mocy przetwornicy.
Gdy podlaczysz odbiornik o wiekszej mocy niz mozliwosci przetwornicy, to ta powinna sie wylaczyc, bonajmniej tak robia przetwornice w UPSach, kwestia jak ona zabezpieczona.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...