205 Mi32 - 2x Mi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
DJPreZes
Moderator
Posty: 4593
Rejestracja: 01 sie ndz, 2004 6:40 pm
Posiadany PUG: Roland Garros/307
Numer Gadu-gadu: 2516096
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DJPreZes »

first a little bit of background - the car started life as a 1987 205 1.6 GTI ;] No i masz odpowiedz Para ;]
Peugeot 205 Roland Garros Cabrio
Obrazek
Awatar użytkownika
cybernck
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis pt, 2006 2:44 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Banja Luka, Bosnia
Kontakt:

Post autor: cybernck »

ok, added you to my msn now!


as it says in the intro post on my forum, the car is from 1987.

the XS engine bay is from... 1989 or 1990 i think :).


not sure about the colour yet... still debating.

however it won't be black for sure (i'm sick of black, my other 205 GTI is black too).

maybe pure white with some graphics (rally style)... or red... or blue? 8)7
Awatar użytkownika
cybernck
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis pt, 2006 2:44 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Banja Luka, Bosnia
Kontakt:

Post autor: cybernck »

Phase 2: Rear Engine Installation


after transporting the car to another workshop, it was time to get our Mi16 engine out of
the garage to put it where it belongs and matters the most - in the back of the 205 Mi32 :lol:.

Obrazek

you can find the complete story (with 46 pics) on THIS PAGE.

it covers another 3 weeks of work - much longer than we had planned, but it wasn't our fault...


thanks.
Awatar użytkownika
cybernck
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis pt, 2006 2:44 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Banja Luka, Bosnia
Kontakt:

Post autor: cybernck »

ah bugger, just figured out i'd forgotten to upload an important pic:

Obrazek

the clutch plate :).
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

:shock:

respect.... _O_
Awatar użytkownika
afro
Maniak
Posty: 1057
Rejestracja: 15 wrz pn, 2003 2:40 pm
Posiadany PUG: Green 92
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: afro »

cybernck, are you Jesse James from Monster Garage? :shock:
keep up the good work!
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ad 1. Problemem jest dobre pospawanie tego, ale to juz ich dzialka, zeby to poprawnei zrobic. Geometrie da sie ustawic -przeciez sa drazki kierowcznicze, mozna dac krotsze/dluzsze wahacze itp...

ad 2. Sterowanie biegami to naprawde nie jest wielki problem. Tylko sprzegla musza byc dobrze ustawione, zeby braly w tym samym momencie, bo inaczej bedzie smiesznie :)
Awatar użytkownika
Dżon Dobra Nadzieja
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 11 paź pn, 2004 1:15 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Dżon Dobra Nadzieja »

wątpie żeby pomysleli "a wrzucimy drugi silnik do bagażnika i zamkniemy klape... będzie fajnie"...

na bank nie jest łatwą(że tak powiem) rzeczą zestrojenie dwóch silników... ale podejrzewam że są odpowiednio przygotowani na te boje ;)

Dodano po 24 sekundach:

...chociażby psychicznie :):)::)
Obrazek  Obrazek


Jestem fanem! Szukalem klubu p205 i go znalazlem 8)7
Awatar użytkownika
cybernck
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis pt, 2006 2:44 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Banja Luka, Bosnia
Kontakt:

Post autor: cybernck »

time for another update :D.


Phase 3: Dual Controls & Brakes

this is where proper engineering (and problems!) begin and what most of you have been waiting for! :)


in this chapter we tackle the dual clutch and dual throttle operation unit:

Obrazek


as well as sort out the brakes to get a potentially usable car:

Obrazek


you can find the first part of the story (with 34 pics) on THIS PAGE.


thanks.
Awatar użytkownika
cybernck
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis pt, 2006 2:44 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Banja Luka, Bosnia
Kontakt:

Post autor: cybernck »

sorry for the delay, caused by web-access problems.


in this update, to conclude the Phase 3 story, we make the dual-gearshift system.

Obrazek


you can find the 2nd/last part of the story (with 34 pics again) on THIS PAGE.


after nearly 2 weeks of engineering, hard work and a lot of sweat... Phase 3 is complete! :D

stayed tuned for Phase 4 of the 205 Mi32 Project!


p.s. if anyone's got an old style 205 GE-quickshift L-lever for sale, please let me know!


thanks.
Awatar użytkownika
Sebek
Peugeot 205 Master
Posty: 4149
Rejestracja: 14 lip śr, 2004 9:14 am
Posiadany PUG: 1.4 Xsi ; A4 Avant ; Honda CBF
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sebek »

amazing car
it look's tasty- good job
:Y
Audi A4 Avant
Honda CBF


Dostęp do części do wszystkich marek!!!

mail: sebastian.andrzejewski@szewczykvw.pl
Awatar użytkownika
koval
Junior
Posty: 234
Rejestracja: 12 kwie śr, 2006 2:06 pm
Posiadany PUG: PUG 205 Forever, 1,9 D
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Starcza k. Częstochowy

Post autor: koval »

a ja sie tak zastanawiam gdzie bedzie zbiornik paliwa :?: ale ja ciemny jestem w tych sprawach wiec pewnie odpowiedz jest oczywista 8)7
Awatar użytkownika
cybernck
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis pt, 2006 2:44 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Banja Luka, Bosnia
Kontakt:

Post autor: cybernck »

sorry for the long delay, due to a computer crash, data loss and recovery and
system reinstallation on top of having a lot of commercial design work to do!


Phase 4: Coolant Radiator & Exhaust System

Phase 4 story is all about fitting a large customised radiator:

Obrazek

and constructing both front and rear engine exhaust systems:

Obrazek

so we could start the front engine next.


you can find the story (with 40 pics) on THIS PAGE.

this time it only took three full days of intensive work to complete the phase :).


stay tuned for a short video and then Phase 5 of the 205 Mi32 Project!


thanks.
Awatar użytkownika
Para
Peugeot 205 Master
Posty: 10182
Rejestracja: 30 cze pn, 2003 6:31 pm
Posiadany PUG: najlepszy
Numer Gadu-gadu: 1559591
Lokalizacja: Baile Átha Cliath
Kontakt:

Post autor: Para »

Thanks for all updates ! We watching each of them ... some ppl wonder how you will manage to adjust gearbox and suspension ...What will be the hardest part of work ??
Peugeot 205 GTI S16 - Galeria
Peugeot 205 GTI GTI6 2.0 - Galeria
Megane Coupe 1.4
Obrazek
NIE PYTAJ CO KLUB MOŻE ZROBIĆ DLA CIEBIE, TYLKO CO TY MOŻESZ ZROBIĆ DLA KLUBU
Awatar użytkownika
cybernck
Nowicjusz
Posty: 92
Rejestracja: 10 lis pt, 2006 2:44 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Banja Luka, Bosnia
Kontakt:

Post autor: cybernck »

you may have seen the twin-controls already... they just need to be adjusted :).

they don't have to be perfectly synchronised to run ok either.
ODPOWIEDZ