diesel, gasnie na zimnym

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

diesel, gasnie na zimnym

Post autor: cheatoss »

witam!

mam pewien problem. od jakiegos czasu gdy auto postoi na zewnatrz (minimum 12h) to po odpaleniu obroty spadaja na 600-650 ob/min. silnik srednio reaguje na dodawanie gazu, lub reaguje z opoznieniem. ostatnio na przyklad dwa razy po prostu zgasl, pomimo dodawania gazu. gdy sie nagrzeje chodzi jak zegarek. odpala na dotyk i problem znika.

ktos spotkal sie z takim problemem w dieslu?

druga sprawa, rowniez gdy sobie postoi dluzej na zewnatrz, po przekreceniu kluczyka zamiast krecenia rozrusznika slysze tylko dziwny dzwiek. ciagly. ciezko mi go opisac. za drugim podejsciem zawsze kreci rozrusznik. i zdarzylo mi sie to tylko 2 razy poki co, a problem z niskimi obrotami jest zawsze gdy auto dlugo stoi na zewnatrz.

pzdr
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Wiesz co, mam cos podobnego chyba... teraz jak temeratury sa kolo zera, po nocce pali bez problemu, odpala na dotyk, ale sie dlawi i szarpie, proba dodania gazu powoduje spadanie obrotów i bardzo czesto zgaśniecie, przeerywaniom towarzyszy bialy dymek.

Wiem ze jest to spowodowane nie paleniem ktoregos cylindra, dlatego tez kopci bialym dymem, ale czemu tak sie dzieje... nie mam pojecia, moze juz silnik nienajlepszy, moze cos z zasilaniem paliwa... generalnie mam tak juz 2ga zime z rzedu, ale to olewam bo dlawienie znika tak po jakims pol minuty.

Ja swojego poprostu po odpaleniu nie ruszam przez te pol minuty, chodzi na wolnych, pozniej juz jest OK.
Nie wystempowalo to jak bylo troche cieplej.

Co jeszcze mozesz sprawdzic to czy nie lapie Ci powietrza przed pompą i napisz czy tez kopci.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

kopci ale standardowo jak zawsze z rana =] nie na bialo.
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Poszukaj moze jakis nieszczelnosci na odcinku miedzy filtrem a pompą, moze gdzies lapie powietrze...

A co u mnie jeszcze ciekawe... jak np. jade do roboty i tam stoi jakies 8h, to moze byc i -20 a on i tak chodzi rowno po odpaleniu... a przeciez przez te 8h wystygnie doszczetnie... wniosek taki, ze moj ewidentnie boi sie nocy ;)
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

dzisiaj przyjrzalem sie wezykowi od filtra do silnika idacemu. jest przezroczysty, idzie zdecydowanie wiecej powietrza niz zwykle. tylko gdzie to lapie? nie mam pojecia. bede szukal.

sa moze jakies miejsca w ktorych to sie zwykle dzieje? =]

Dodano po 1 minutach:

tylko... dlaczego przestaje lapac powietrze po rozgrzaniu? =/
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

Nie przestaje, tylko jak juz ciagnie to idzie paliwo, jak go zostawisz to paliwo moze sie cofac, a na jego miejsce wchodzi powietrze... (taka moja teoria)

Albo jeszcze tak ze robi sie gdzies na pompie nieszczelnosc pod wplywem kurczenia sie materiałow w niskiej temperaturze, jak jest cieplej nieszczelnosci nie wystepuja (kolejna moja teoria :) )

Kiedys ktos pisał, ze lubią sie rozszczelniac pompki na filtrze paliwa, obejrzyj wszelkie wezyki czy gdzies nie jest wilgotno od paliwa. Albo sama pompa troche przepuszcza... w koncu nasze auta maja juz pare latek...

Sprobuj usunąć powietrze z wezyka przed pompą, zobaczysz czy po jakimś czasie pojawi sie znowu...
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Ósmy

Post autor: Ósmy »

Jeśli diesel gaśnie po dodaniu gazu to w pierwszej kolejności trzeba sobie przypomnieć kiedy ostatnio był wymieniamy filtr paliwa. To właśnie filtr paliwa jest tym elementem który potrafi przytkać dostawę jedzonka do silnika. To właśnie na filtrze paliwa (nawet nowym) może wytrącić się w czasie mrozów parafina z nieprzygotowanego paliwa i potrafi go zatkać zupełnie - nawet w czasie jazdy.
Teraz jeszcze trzeba wiedzieć że w niektórych 205-tkach były podgrzewane filtry paliwa.
Jeśli filtr jest na 200 % o.k. wtedy szukamy dalej.
Awatar użytkownika
Pagi
Maniak
Posty: 1027
Rejestracja: 04 lis czw, 2004 1:02 am
Posiadany PUG: był 205 1.9D '92
Numer Gadu-gadu: 35314
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Pagi »

kolego, wiemy takie rzeczy, filtr napewno nie, gdyz paliwa brakowaloby przy przegazowaniu na wyzszych obrotach, jak i podczas jazdy po pewnych obrotach, poprostu nie szedlby dalej, tylko sie dławił.

Tutaj chodzi o sytuacje tylko przy zimnym silniku po dluzszym postoju... Filtr jakby sie zatkał to raz na amen...

Podgrzewane filtry raczej u nas zadko wystepuja, u nas sa te przykrecone z boku do kielicha McPersona z pompką. Te podgrzewane umieszczone sa na obudowie termostatu, obok wlewu oleju.
Peugeot 205 1,9D '92 - pierwsza miłość...
Awatar użytkownika
skola
Uzalezniony
Posty: 867
Rejestracja: 27 lip czw, 2006 10:03 pm
Posiadany PUG: 205 Roland 1,4 TUS3 84KM
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin/pogodno

Post autor: skola »

mama podobny problem, tez wlasnie z rana jak jest zimny, dlawi sie jak sie dodaje gaz to obroty spadaja, musi pochodzic ze 4 min jak zlapie temperature 80S to juz jest normalnie , tylko ze ja mam benzyne .... moze to kolejna przypadlosc
http://peugeot205.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2619

PRZÓD: Wzmak Rockford P450.4, Hertz HSK 165, radio JVC KD-BT1 ,TYŁ: Wzmak SOUNDSTREAM TRX2.550, SUB: MB Quart RWE 302 , kable 35MM^, kondzior 1 F
Awatar użytkownika
neon forever
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 1,9 D forever
Numer Gadu-gadu: 7986249
Lokalizacja: poznan / swarzedz

Post autor: neon forever »

witam, moim zdaniem przyczyna zlej pracy zimnego silnika chodzi o diesla jest popsuta swieca zarowa, mialem taki problem wymienilem popsuta i z rana odpala rewelacyjnie... a co do rozrusznika to albo jest oska na ktorej bendix chodzi zabrudzona albo sam bendix przepuszcza... pozdro :wink:
nie ważne jaki masz samochód.... ważne jak nim jeździsz....
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

neon forever pisze:witam, moim zdaniem przyczyna zlej pracy zimnego silnika chodzi o diesla jest popsuta swieca zarowa
tylko jak ja sprawdzic =]

niby powinno sie co 'iles' wymieniac swiece, tak samo nie wymienialem filtra paliwa od kiedy kupilem auto... ale ostatnio zmienilem belke, lozyska, cylinderek, okladziny, poloske, tuleje stabilizatora, plyn hamulcowy, chlodniczy, uszczelka pod glowica (i spolka) i troche mozna powiedziec srednio widzi mi sie kolejny serwis =] a na dniach musze zmienic olej...

teraz to w ogole nie oplaca mi sie go sprzedawac =]
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
neon forever
Nowicjusz
Posty: 59
Rejestracja: 30 gru sob, 2006 4:41 pm
Posiadany PUG: 1,9 D forever
Numer Gadu-gadu: 7986249
Lokalizacja: poznan / swarzedz

Post autor: neon forever »

co do swiec sa rozne metody 1 tak robi moj ojciec odkreca przewody od swiec i i daje bezposrednio + 12v jesli iskrzy na styku przewodu ze swieca to znak ze dziala 2 metoda jest dokladniejsza wyciagasz siece dajesz do niej + - i patrzysz jak sie robi czerwoja jesli jej to slabo wychodzi albo wcale to znaczy ze trzeba ja wymienic koszt jednej to ok 20-30zl
nie ważne jaki masz samochód.... ważne jak nim jeździsz....
Awatar użytkownika
cheatoss
Maniak
Posty: 1656
Rejestracja: 24 maja pn, 2004 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: cheatoss »

no to spox, zajme sie tym, jesli mowisz ze u Ciebie przy problemach na zimnych problemem byla swieca =]

thx
ObrazekObrazekObrazek

sprzedany :(
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

ja kupowalem po 11zl gdy mialem diesla 8)
Ósmy

Post autor: Ósmy »

Tak więc mamy dwa różne przypadki
1. Cheatos pisze
silnik srednio reaguje na dodawanie gazu
ale nie wspomina o szarpaniu silnika.
2.Pagi pisze
ale sie dlawi i szarpie, proba dodania gazu powoduje spadanie obrotów i bardzo czesto zgaśniecie, przeerywaniom towarzyszy bialy dymek.
Nierówna praca silnika to może oznaczać że któryś baniak nie pracuje bo nie rozgrzała go świeca. (na marginesie świece powinno wymieniać się wszystkie 4)
Natomiast jak silnik chodzi równo ale nie chce wejść na obroty to szukamy w zasilaniu paliwa czyli w pierwszej kolejniości filtr paliwa.
ODPOWIEDZ