Ciekawostka na temat tlokow!!

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
krzycho

Post autor: krzycho »

ten silnik o którym pisze kaktus był w ostatnich wersjach 405 (phase I) i bx. Miał kolektor bardzo podobny do tego z mi16 włączając w to podwójną przepustnicę i wchodził do głowicy mocno od góry, wtrysk Motronic MP 3.2 na MAP (nie było przepływki) i zapłon bezrozdzielaczowy. Miał moc 125 km z katem, mało palił i dawał sie samym czipem podnieść do 135-140 km. Miałem ten silnik przez chwile i naprawde neizła zabawka.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tak Krzychoo dobrze pisze!!

Kolektor bardzo podobny do tego z Mi16, okragle a nie kwadratowe gniazda w glowicy, i zawory bodajrze 42,6 ssace.

MichalGTi - nie polecam zakladania tych tlokow i planowanej glowicy!! Zaloz tloki wklesle. Dla 1.9 nie przekraczalbym granicy 11,0:1 dla seryjnego paliwa. Z takim stopniem sprezania te auto bedzie najmocniejsze. Przy wiekszym stopniu sprezania bedzie trzeba drastycznie cofac zaplon, a to moze wplynac na obnizenie szczytowego cisninia w cylindrze, przez co po spaleniu mieszanki nie uzyskamy powiedzmy 80 bar, tylko 65bar, przez co silnik straci na sprawnosci. Lepiej zostawic 11.0:1 i dobrze zestroic komputer, uzyska sie wiecej.

HDi: owszem, ale jak sam mowiles "graly zawory"

Dodano po 5 minutach:

Krzychoo: jezeli masz w 405 wklesle tloki, to przy glowicy -2mm uzyskasz 11,8:1 - czyli troszke mniej niz przez zastosowanie tlokow z 1.6

Wolalbym tloki z 1.6 - dlaczego?!

Chodzi o ksztalt komory spalania - ona po splanowaniu ulega zmianie, przez cos mieszanka ktora dostaje sie przez zawor ssacy nie jest tak zawirowywana jak powinna, i przy wysokich obrotach silnika, gdy mamy malo czasu na 1 cykl pracy silnika, moze byc problem z nie dopalaniem sie paliwa. Pozatym teraz nie bardzo mozesz zalozyc mocny walek rozrzadu, bo jak sam pisales - kolizja.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Co do przesadnego stopnia speżania zgodzę sie z KAKTUSEM. Miałem malca rajdowego i coraz to bardziej splanowana głowicę :D W końcu osiągnałem sprężanie ok 12:1 i niestety autko miało chęć jechać ale jak tylko złapał temperatury zaczynał dzwonic na tym naszym polskim paliwie. Po cofnięciu zapłonu okazało się, ze chyba lepiej chodził na wczesniejszym zapłonie przy stopniu 10:1

Swoją droga jesli chodzi o tłoki z 1,6 do 1,9 moznaby je troche podebrać i odelżyć.
Nie wiem jak one wyglądaja ale gdyby dało sie zebrac z nich troche materaiłu potem wyważyc między sobą to moglibysmy uzyskac idealny stopień sprezania :D
Duzo mniej problemów wtedy niż przy splanowaniu głowicy kiedy wszystko później nie pasuje.
PZDR
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Dokladnie!

Dlatego w 1.6 niektorzy planuja cylindry, blok i tloki, aby uzyskac najlepszy stopien sprezania i nie ruszac glowicy.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

Rozebrałem dzis silnik 1,9 GTI 128 hp - tłoki były wklęsłe :D

Zakładam tłoki od 1,6 GTI ale wybiore trochę materiału z komory.
Tam są takie ''półki'' w komorze od strony wydechu, wybiorę troche materiału co powinno poprawic kształt komory spalania (wybuch mieszanki nastapi na całej powierzchni a nie na jej części, a druga rzecz nie bedzie sie tam osadzał nagar, przez co uniknąć mozna bedzie ognisk spalania stukowego 8) , trzecia pozytwywną rzeczą będzie łatwiejsze opróżnienie spalin z komory, bo ta ''pólka'' blokuje z jednej strony dojście do zaworu wydechowego).
Wracajac do tematu powinienem uzyskać stopien spręzania ok. 11,5:1 - 11:1
Powinno byc ok :wink:
PZDR
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Tlok najlepiej jest splanowac do rownej powierzchni, i pozniej splanowac blok i tuleje tak aby byl stopien sprezania jaki zakladamy aby byl.

Tanszym rozwiazaniem jest splanowanie tloka do rownego, i pozniej lekkie planwanie glowicy.

Najlepszy stopien sprezania do wyczynowego silnika 1.9 8v to 11.0:1 - zapewnia on najlepsze osiagi.

Glowica jest tak zaprojektowana ze przy wyzszych stopniach sprezania moze byc nie za ciekawie ze spalaniem stukowym.

Inaczej ma sie rzecz w 16v gdzie swieca jest centralnie, i sa lzejsze zawory co pozwala je otwierac szybciej i szybciej zamykac (mowie o kacie wzniosu krzywki).

Pozatym w 8v przy stopniu sprezania 11.0:1 konieczna jest korekta wyprzedzenia zaplonu - przedewszystkim w zakresie 2000-3500 obrotow z liniowej na nie liniowa, bo inaczej lubi zastukac przy tych obrotach i duzym obciazeniu.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Markizzz

TU3M

Post autor: Markizzz »

Silniki TU3M też ma tłoki lekko wklesłe, nie sa równe tylko na środku maja lekkie wkleśniecie. Tak przyuwazyłem jak wymieniałem pierscienie w moim pugu :)
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

Kaktus pisze:Pozatym w 8v przy stopniu sprezania 11.0:1 konieczna jest korekta wyprzedzenia zaplonu - przedewszystkim w zakresie 2000-3500 obrotow z liniowej na nie liniowa, bo inaczej lubi zastukac przy tych obrotach i duzym obciazeniu.
a jak to zmienić? :roll:
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

KAKTUS .... troche nie zrozumiale napisałem - tłoków nie będę ruszał. Materiał wybiorę z komory w głowicy. Tam w komorze jest takie wypełnienie doprężające. Usune je, wtedy komora w głowicy na całej powierzchni bedzie miała okragły kształt a stopien sprężania powienien wynieść coś między 11:1 a 11,5:1.

Jak przestawic zaplon ??? - u mnie proscizna - JETRONIC=aparat zaplonowy=ręczna regulacja. Wystarczy kluczyk 10mm i kilka prób na ulicy.
Zawsze można zaingerować w aparat zapłonowy. W malcu rajdowym troche nauczyłem sie sterowac zaplonem - lżejsze sprężynki na odsrodkowym przyspieszaczu, kołki aby nie przyspieszał za duzo itp ...

Taka metoda prób i doswiadczen ale działa :D

Dodano po 1 minutach:

KAKTUS .... troche nie zrozumiale napisałem - tłoków nie będę ruszał. Materiał wybiorę z komory w głowicy. Tam w komorze jest takie wypełnienie doprężające. Usune je, wtedy komora w głowicy na całej powierzchni bedzie miała okragły kształt a stopien sprężania powienien wynieść coś między 11:1 a 11,5:1.

Jak przestawic zaplon ??? - u mnie proscizna - JETRONIC=aparat zaplonowy=ręczna regulacja. Wystarczy kluczyk 10mm i kilka prób na ulicy.
Zawsze można zaingerować w aparat zapłonowy. W malcu rajdowym troche nauczyłem sie sterowac zaplonem - lżejsze sprężynki na odsrodkowym przyspieszaczu, kołki aby nie przyspieszał za duzo itp ...

Taka metoda prób i doswiadczen ale działa :D
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

To zrobisz najwiekszy blad jaki mozesz zrobic. Te "poleczka" ma za zadanie wprowadzic mieszanke w ruch wirowy w komorze spalania, dzieki czemu czolo plomienia sie szybciej rozprzestrzenia. Jak to usuniesz, mozesz pogorszyc sprawnosc silnika.

Lepiej jest splanowac tloki, aby byly idealnie plaskie.

A co do aparatu zaplonowego, to aby uzyskac taka charakterystyke zaplonu w Jetronicu, trzeba wymienic sprezynki z przyspieszaczu odsrodkowym, ale one kosztuja cos okolo 600zl, i ustawiaja charakterystyke wlasnie tak jak trzeba.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
sekator
Maniak
Posty: 1269
Rejestracja: 28 paź pt, 2005 1:04 pm
Posiadany PUG: RADON Jelous, 1,9gti, Cupra Ateca, KIA Sorento'15 .. dosłownie "było" 1,3rallye :-(
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sekator »

Kaktus pisze:To zrobisz najwiekszy blad jaki mozesz zrobic. Te "poleczka" ma za zadanie wprowadzic mieszanke w ruch wirowy w komorze spalania, dzieki czemu czolo plomienia sie szybciej rozprzestrzenia. Jak to usuniesz, mozesz pogorszyc sprawnosc silnika.

Lepiej jest splanowac tloki, aby byly idealnie plaskie.

A co do aparatu zaplonowego, to aby uzyskac taka charakterystyke zaplonu w Jetronicu, trzeba wymienic sprezynki z przyspieszaczu odsrodkowym, ale one kosztuja cos okolo 600zl, i ustawiaja charakterystyke wlasnie tak jak trzeba.
Kaktus! napisz właśnie o takich różnych pierdołach jak te sprężynki, można by stworzyć taki temacik, zbiór informacji na temat drobnych modyfikacji motoru i osprzętu i zebrać je wszystkie do kupy.
http://www.mplenergy.pl/ - akumulatory przemysłowe VRLA: AGM, żelowe oraz źródła energii odnawialnej
Awatar użytkownika
Jaca1984
Junior
Posty: 121
Rejestracja: 10 cze sob, 2006 7:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: Jaca1984 »

a jak to jest z kątem wyprzedzenia zapłonu w 1.6 8v przy stopniu sprężania 11:1 ?
Awatar użytkownika
JASIEK1
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 21 sie pn, 2006 10:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: JASIEK1 »

A widzisz, mądrego warto posłuchać. Dzieki, że mi powiedziałeś o tej ''półeczce'', nie pomyslałem o tym i spaprał bym głowice :wink:

600 zł za sprężynki ??? 8)7
Chora cena trochę :?

Tłoki juz zamówiłem, facet ma mi przysłać całkiem płaskie.
W takim razie zdejme z denka 1 - 1,5 mm, powinno byc ok.
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Pojawi sie taki spis "modyfikacji" niebawem u nas na stronie http://www.k-sport.eu tylko musze odzyskac haslo i login :D
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
tomb
Junior
Posty: 123
Rejestracja: 05 sty pn, 2004 2:19 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Lublin

Re: Ciekawostka na temat tlokow!!

Post autor: tomb »

Witam,

silniki o stopniu spężania pomiędzy 9.2 a 9.6 różnią się wysokością tłoka ale oba są wklęsłe. Ten pierwszy ma od osi sworznia do górnej powierzchni około 36.2 głębokość komory w tłoku 7,7 a ten drugi - ten sam wymiar ma 37.5 i komora 9 mm. Stąd osiągneli różne stopnie sprężania. Jednego nie uzyskali poprzez przefrezowanie drugiego bo podstawa obrysu kształtu komory w tłoku jest taka sama.

Może to wam pomoże.

Tomek
ODPOWIEDZ