Moj PROJECT 205 GTi16
Perfekcyjna robota!!
Przykrecanie srub to nie problem, ja w 8V odkrecalem sruby glowicy trzymajac miedzy nogami silnik (plus kilka dodatkowych figur pomocniczych) to dopiero jest zabawa
Zycze powodzednia
Przykrecanie srub to nie problem, ja w 8V odkrecalem sruby glowicy trzymajac miedzy nogami silnik (plus kilka dodatkowych figur pomocniczych) to dopiero jest zabawa
Zycze powodzednia
Peugeot 205 GRIFFE Sliczny zielony i z sercem lwa
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Na razie nie planuje krecic powyzej 8000rpm i dlatego cisnienie pozostanie bez zmian!krzycho pisze:tylko stef nie zapomnij podwyższyć ciśnienia oleju żeby ci panewki nie poleciały od wielokrotnego katowania powyżej 8 tys
Ja jeszcze bym zaślepił oryginalny kanał olejowy do głowicy i puścił ciśnienie wężem zbrojonym bo przy podwyższeniu ciśnienia lubi wywalać uszczelkę pod głowicą - tak jak w silniku btcc
http://www.mi16.nl/gallery/btcc_engine/slides/btcc4.jpg
To co proponujesz to sucha miska olejowa! Dobry pomysl ale kosztowny i przy moich modyfikacjach jak na razie jest zbedny!
Zobaczymy jak to bedzie jezdzic a potem ewentualnie inne mody!
Dzieki!Przecinak pisze:Perfekcyjna robota!!
Przykrecanie srub to nie problem, ja w 8V odkrecalem sruby glowicy trzymajac miedzy nogami silnik (plus kilka dodatkowych figur pomocniczych) to dopiero jest zabawa
Zycze powodzednia
A ja pamietam jak mialem problem z odkreceniem srub glowicy wlasnie w tym silniku jak go rozbieralem. Robilismy to z Ojcem i ledwo co dalismy rade:)
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Przecinak pisze:Perfekcyjna robota!!
Przykrecanie srub to nie problem, ja w 8V odkrecalem sruby glowicy trzymajac miedzy nogami silnik (plus kilka dodatkowych figur pomocniczych) to dopiero jest zabawa
Zycze powodzednia
ja mialem podobna technike, tylko moze moje problemy wynikaly z tego ze TU jest lzejszy jakies 40 kg to i latwiej sie obraca
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Kolejne zdjecia ze skladania w gallerii http://gti.peugeot205.pl/gallery/album06
Z glowica poszlo dosc latwo dlatego, ze bylo nas trzech w innym wypadku byloby ciezko:) Moment dokrecania sruby to ok. 120Nm!. Pan Jerzy po finalnym dokreceniu, skwitowal stwierdzeniem: "cholera mocne to aluminiu"
W tej chwili silnik wyglada tak - jeszcze praktycznie tylko brak walkow rozrzadu!
Z glowica poszlo dosc latwo dlatego, ze bylo nas trzech w innym wypadku byloby ciezko:) Moment dokrecania sruby to ok. 120Nm!. Pan Jerzy po finalnym dokreceniu, skwitowal stwierdzeniem: "cholera mocne to aluminiu"
W tej chwili silnik wyglada tak - jeszcze praktycznie tylko brak walkow rozrzadu!
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
niechce marudzic, ale czerwony silikon moze dlugo nie wytrzymac
chyba ze u mnie zle byl polozony, ale robil to najwiekszy specjalista wiec powinno byc ok
chyba ze u mnie zle byl polozony, ale robil to najwiekszy specjalista wiec powinno byc ok
Ostatnio zmieniony 13 sty sob, 2007 4:27 pm przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
- moralez
- Peugeot 205 Master
- Posty: 4911
- Rejestracja: 30 sie wt, 2005 3:42 pm
- Posiadany PUG: 205......T8, 205 GTI 1.6
- Numer Gadu-gadu: 2955602
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
wot widocznie fachowiec skopal sprawe
zamiast tej pod glowica tez ?
zamiast tej pod glowica tez ?
Ostatnio zmieniony 13 sty sob, 2007 3:55 pm przez moralez, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kaktus
- Maniak
- Posty: 1567
- Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hmmm glowica powinna byc przykrecona wedluk "kata" ale nie wiecej niz 75Nm.. dociaga sie do kata, ale jezeli wczesniej uzyska sie moment 75Nm to trzeba poluzowac i raz jeszcze dokrecac... a jak sie nie da, to zostawic na caly dzien, i nastepnego poluzowac i dociagnac.
Pamietaj ze glowica i blok sa aluminiowe, i bardzo sie rozciagaja jak sie nagrzeja.
Pamietaj ze glowica i blok sa aluminiowe, i bardzo sie rozciagaja jak sie nagrzeja.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!
"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
-
- Peugeot 205 Master
- Posty: 2689
- Rejestracja: 04 paź pn, 2004 12:33 pm
- Numer Gadu-gadu: 10090927
- Lokalizacja: Karlstad/Lublin
mi16
Ja osobiscie jestem ciekaw postepow jakie Stef robi i uwazam ze ta sprzeczka miedzy moralezem i Banita jest malo interesujaca i nie powinna sie odbywac tutaj!
Kazda morda pasuje do Forda!
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Nie wiem Kaktus ... To dlaczego nigdzie w instrukcjach nie jest napisane, ze nie mozna przekroczyc magicznej wartosci 75Nm? A skad masz informacje, ze trzeba zostawic na caly dzien - bo to brzmi troche jak babcina receptura?Kaktus pisze:Hmmm glowica powinna byc przykrecona wedluk "kata" ale nie wiecej niz 75Nm.. dociaga sie do kata, ale jezeli wczesniej uzyska sie moment 75Nm to trzeba poluzowac i raz jeszcze dokrecac... a jak sie nie da, to zostawic na caly dzien, i nastepnego poluzowac i dociagnac.
Pamietaj ze glowica i blok sa aluminiowe, i bardzo sie rozciagaja jak sie nagrzeja.
Ja robilem wszystko wg. instrukcji uszczelki i srub:
1) 60Nm
2) - 180º
3) 20Nm
4) 150º
5) 150º
Za Haynes 'em:
stage1: 60Nm
stage2: slacken, and then tighten each bolt in turn to 20Nm
stage3: then immediately tighten a further 300º
I wlasnie pod koniec drugiego 150 stopni - klucz pokazywal ok. 120Nm!
Pan Jerzy mowil, ze zazwyczaj dla benzyn jest cos kolo 110 - czyli chyba sie zgadza?
Nie zapominaj, ze blok i glowica to nie czyste aluminium a specjalnie dobrany przez producenta stop!!! A najlepszym dowodem na wytrzymalosc jest to, ze 206 WRC bazowaly wlasnie na XU9J4
Silnik wreszcie zaczal wygladac - juz jest w calosci. Zabieramy sie za jak najszybsze umiejscowienie go w nowym ciele! Oczywiscie wychodzi po drodze troche rzeczy, ktore trzeba podorabiac i troche schodzi, ale i tak warto!
Ostatnio zmieniony 18 sty czw, 2007 11:33 am przez stef, łącznie zmieniany 1 raz.
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Witam!
Silnik wraz ze skrzynia powedrowal juz na swoje miejsce! Dzisiaj podpinanie elektroniki, rur wodnych, rozrusznika, zakladanie nowych sprezyn itp. Mocowanie filtra paliwa zostalo zmodyfikowane aby lepiej go wpasowac. Wiazka komputera jest troche za ktrotka - wyciagniemy ja max z kabiny i powinno sie udac.
Wiecej zdjec w gallerii.
Silnik wraz ze skrzynia powedrowal juz na swoje miejsce! Dzisiaj podpinanie elektroniki, rur wodnych, rozrusznika, zakladanie nowych sprezyn itp. Mocowanie filtra paliwa zostalo zmodyfikowane aby lepiej go wpasowac. Wiazka komputera jest troche za ktrotka - wyciagniemy ja max z kabiny i powinno sie udac.
Wiecej zdjec w gallerii.
- kaprallos
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 lut pt, 2006 8:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: ślask LUBSZA
- Kontakt:
Poprostu piekne Ile uzyskasz mocy??? ja mysle o kupnie 306 s16 silnik 20 16 v ale to nie jest tania zabawa!!!za ile idze dostac taki 19 16v mysle o kompletnej przerubce silnik skrzynia sterowanie wszystko!!!Jakie najwiekszę problemy cie spodkały
na allegro nie widze nic w rozsadnej cenie http://moto.allegro.pl/item158101045_pe ... zbity.html
myslalem o kupnie takiego czegoś i wzuceniu do 205 bo w tym bylo by już wszystko!!
Dodano po 6 minutach:
pozdrawiam i napisz jak wyniki czy masz pełną satyswakcje? bo przy takim stosunku mocy do masy to będzie masakra!!! pozdrawiam i życzę powodzenia!!!!
na allegro nie widze nic w rozsadnej cenie http://moto.allegro.pl/item158101045_pe ... zbity.html
myslalem o kupnie takiego czegoś i wzuceniu do 205 bo w tym bylo by już wszystko!!
Dodano po 6 minutach:
pozdrawiam i napisz jak wyniki czy masz pełną satyswakcje? bo przy takim stosunku mocy do masy to będzie masakra!!! pozdrawiam i życzę powodzenia!!!!
- stef
- Uzalezniony
- Posty: 995
- Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
- Posiadany PUG: 205mi16
- Numer Gadu-gadu: 4896812
- Lokalizacja: okolice Lublina
- Kontakt:
Hej
147KM na pewno a po dotarciu silnik zostanie zhamowany i wtedy bede mogl mowic jaka moca i momentem auto bedzie dysponowac!
Moim zdaniem 1.9 16v to najlepszy silnik dla 205. Jest to jedna z najlepszych konstrukcji PSA. Silnik 2.0 16v to tez dobry pomysl, aczkolwiek jest ciezszy, pewnie troche ciezej go upchac, przerobic elektronike itp.
Na kompletne przebudowanie silnika trzeba duzo kasy i czasu. Najlepiej jest kupic jakiegos BX, 405, 309 lub ZX, 306, Xantie - z dobrym, zdrowym silnikiem i przelozyc cala jednostke napedowa!
Mozesz takze kupic wszystko od kogos kto sprzedaje auto na czesci! Wartosc silnika 1.9 16v (kompletnego z osprzetem, wiazka itp) powiedzmy w srednim stanie to ok. 900 - 1500. Oryginalna skrzynia to jakies 500-600zl, ale to nie wielkie zmartwienie bo mozesz dobrac odpowiednie przelozenia modyfikujac np taka z 1.9 GTi.
Problemow wiekszych na razie nie bylo! Ale napotyka sie sporo roznych przerobek. Jezeli nie wkladasz calej oryginalnej wiazki to nalezy doprowadzic dodatkowe przewody do nastawnika biegu jalowego oraz czujnika spalania stukowego. Jezeli chcesz zastosowac seryjny kolektor z 1.9 16v musisz go troche przerobic zeby nie klepac scianki grodziowej komory silnika (lub zalozyc inny). Musialem skrocic troche gumowy rekaw laczacy przepustnice z przeplywomierzem, ale to dlatego, ze moj jest z BX'a, te z 405, 309 chyba pasuja bez problemow. Wczoraj mialem problem z zamocowaniem alternatora, poniewaz chcac zalozyc oryginalna srube trzebaby wywiercic dziure w nadwoziu lub zakladajac dwie - nalezy przerobic troche lape silnika, stoczyc srube i nakretke. Na pewno bedzie jeszcze trzeba troche inaczej zamocowac chlodnice itp.
147KM na pewno a po dotarciu silnik zostanie zhamowany i wtedy bede mogl mowic jaka moca i momentem auto bedzie dysponowac!
Moim zdaniem 1.9 16v to najlepszy silnik dla 205. Jest to jedna z najlepszych konstrukcji PSA. Silnik 2.0 16v to tez dobry pomysl, aczkolwiek jest ciezszy, pewnie troche ciezej go upchac, przerobic elektronike itp.
Na kompletne przebudowanie silnika trzeba duzo kasy i czasu. Najlepiej jest kupic jakiegos BX, 405, 309 lub ZX, 306, Xantie - z dobrym, zdrowym silnikiem i przelozyc cala jednostke napedowa!
Mozesz takze kupic wszystko od kogos kto sprzedaje auto na czesci! Wartosc silnika 1.9 16v (kompletnego z osprzetem, wiazka itp) powiedzmy w srednim stanie to ok. 900 - 1500. Oryginalna skrzynia to jakies 500-600zl, ale to nie wielkie zmartwienie bo mozesz dobrac odpowiednie przelozenia modyfikujac np taka z 1.9 GTi.
Problemow wiekszych na razie nie bylo! Ale napotyka sie sporo roznych przerobek. Jezeli nie wkladasz calej oryginalnej wiazki to nalezy doprowadzic dodatkowe przewody do nastawnika biegu jalowego oraz czujnika spalania stukowego. Jezeli chcesz zastosowac seryjny kolektor z 1.9 16v musisz go troche przerobic zeby nie klepac scianki grodziowej komory silnika (lub zalozyc inny). Musialem skrocic troche gumowy rekaw laczacy przepustnice z przeplywomierzem, ale to dlatego, ze moj jest z BX'a, te z 405, 309 chyba pasuja bez problemow. Wczoraj mialem problem z zamocowaniem alternatora, poniewaz chcac zalozyc oryginalna srube trzebaby wywiercic dziure w nadwoziu lub zakladajac dwie - nalezy przerobic troche lape silnika, stoczyc srube i nakretke. Na pewno bedzie jeszcze trzeba troche inaczej zamocowac chlodnice itp.
- kaprallos
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 lut pt, 2006 8:00 pm
- Numer Gadu-gadu: 0
- Lokalizacja: ślask LUBSZA
- Kontakt:
http://moto.allegro.pl/item156857301_si ... tanio.html
co myslisz o tym musłbym lapa przespawac ale czego sie nie robi dla chwili dreszczyku !!!Tylko ile kosztuja panewki do lezaka kupowalem za 220 korobowodowe głuwne za 135 ile do takiego mi 16
co myslisz o tym musłbym lapa przespawac ale czego sie nie robi dla chwili dreszczyku !!!Tylko ile kosztuja panewki do lezaka kupowalem za 220 korobowodowe głuwne za 135 ile do takiego mi 16
zartujesz prawda? myslisz, ze wymienisz panewki, przespawasz lape i to wszystko?
policz do tego:
skrzynia-500
wydech kompletny-800
polosie-600-800
hamulce-600
kola-600
osprzet silnika (komp,wiazka, rozrusznik,alternator....)-~1000
cale przednie zawieszenie lacznie z sankami i wachaczami- ciezko powiedziec ale zdrowo ponad 1000
silnikowi pewnie tez sie przyda remont -koszty masz wyzej
policz do tego:
skrzynia-500
wydech kompletny-800
polosie-600-800
hamulce-600
kola-600
osprzet silnika (komp,wiazka, rozrusznik,alternator....)-~1000
cale przednie zawieszenie lacznie z sankami i wachaczami- ciezko powiedziec ale zdrowo ponad 1000
silnikowi pewnie tez sie przyda remont -koszty masz wyzej