problem z grzaniem się przednich kół

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
1maciej1

problem z grzaniem się przednich kół

Post autor: 1maciej1 »

Od pewnego czasu (nigdy wcześniej tego nie sprawdzałem) zauważyłem że mocno grzeją mi się przednie koła (Sruby są bardzo gorące na granicy oparzenia się).
Wczoraj byłem u mechanika w celu sprawdzenia co tam się dzieje - i niby wszystko ok.
Klocki i tarcze mają niespełna 8 miesięcy, a przy łożyskach nigdy nic nie grzebałem (a z drugiej strony niezbyt możliwe aby oba równocześnie padły).

Jak myślicie czy tak może ma być (koła do tej temp. nagrzewają się po 30-40 km jazdy, ale np po przejechaniu 250 nic sie nie działo).
Lub co może być przyczyną???

Dzięki za odpowiedzi.
MATEO

Post autor: MATEO »

WITAM JA ZACZĄŁ BYM OD SPRAWDZENIA CZY HAMULCE ZAWSZE ODBIJAJĄ. PODNIEŚĆ KOŁO DEPNĄĆ HAMULEC - PUŚCIĆ I SPRAWDZIĆ CZY KOŁO LEKKO SIĘ OBRACA. JEŻELI JEST OK TO NIE HAMULCE ALE WIEM Z DOSWIADCZENIA ŻE NAWET PO KILKU ŚREDNIH HAMOWANIAH TARCZA JEST JUŻ ZDROWO CIEPŁA TO PO 30-40KM ŚRUB NA PEWNO NIE BEDZIE DAŁO SIĘ DOTKNĄC. TARCIE KLOCKA O TARCZE JEST ZAMIENIANE NA CIEPŁO TO NORMALNE ŻE WSZYSTKO SIĘ NAGRZEWA NAWET NAJGORSZY PŁYN HAMULCOWY MA TEMP WRZENIA NIE MNIEJSZĄ NIŻ 200 STOPNI POZDROWIENIA Z OLSZTYNA
1maciej1

dalsze problemy

Post autor: 1maciej1 »

jestem po dwoch wizytach u mechanika i jak sie grzaly tak sie grzeją :(
Z moich obserwacji wynika że niekiedy odbijają a niekiedy nie !!!
Mechanik twierdzi że od strony mechanicznej wszystko jest ok - bo rozebrał klocki na części pierwsze i nie stwierdził jakiejś usterki.
Dziś odstawiłem go po raz trzeci i będzie wymiana płynu i przewodów (które podobno mogły się rozwarstwić).

Jak myślicie co tam może jeszcze być nie tak?

Ja w książce do puga wyczytałem że to może być "zapchana szczelina kompensacyjna" w pompce - ale mechanik twierdzi że w takim przypadku to on kwalifikuje do wymiany pompę - nie da się tego jakoś przepłukać/przeczyścić???

Dzięki za podpowiedzi
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

moim zdaniem masz przytkane przewody hamulcowe te giętkie i klocki raz odbijają a raz nie i to pewnie przyczyna ja bym na pierwszy ogien zmienił przewody (te gietkie) pasują od poloneza a koszt to około 5 zl sztuka :D :D
peugeot 205 a zarazem audi B3
MATEO

Post autor: MATEO »

Pasują od poloneza ale od poloneza z ham lucasa!! Muszą mieć drobny gwint i hyba kosztują trohę więcej raczej 15zł sztuka :wink: Wymiana płynu hyba nie pomoże. To jakiś dobry mehanik?? rozebrał zacisk?? może tłoczek się zaciera?? Albo zacierają się prowadnice zacisku??? Te które pozwalają zaciskowi "pływać". O tej szczelince nigdy nie słyszałem ale zawsze można taką pompę wyjąć, rozebrać, wyczyścić i nie kupować nowej pompy tylko same uszczelki i gumki. Taki zestaw naprawczy pompy powinien kosztować ok 40zł powodzenia
Awatar użytkownika
adidj
Junior
Posty: 354
Rejestracja: 05 lut czw, 2004 11:37 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: sopot
Kontakt:

Post autor: adidj »

wymienialem przewody jaies 1,5 miecha temu i placilem 5zł z groszami za sztuke ale to w 3miescie nie wiem jak ceny w innych miastach :D
peugeot 205 a zarazem audi B3
Awatar użytkownika
Kaktus
Maniak
Posty: 1567
Rejestracja: 12 cze czw, 2003 10:26 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Kaktus »

Przewod do GTI - 32zl sztuka
Reperaturka zacisku (komplet gumek) - 37zl
2 godziny roboty, i masz zaciski jak nowe.
http://www.k-sport.eu - Budowa Samochodow Wyczynowych, Hamownia, Chip-Tuning.

DEAKTYWUJEMY PROGRAMOWO FILTRY FAP i DPF!!!

"Wygrywa nie ten, kto ostatni zaczyna hamowac, tylko ten kto pierwszy zaczyna przyspieszac" Tomasz Sikora
Awatar użytkownika
HERO
Nowicjusz
Posty: 85
Rejestracja: 10 gru śr, 2003 1:41 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: HERO »

kaktus ma racje , ja zreszta pisałem ,juz w jakims posci o tym ze w takim przypadku wymienia sie przewody gietkie i zestaw uszczelek w zaciskach. Hamulce są jak nowe. Przypominam żeby nie robic tego na zasadzie: moze to, a moze tamto , bo cena częsci w tym wypadku jest niespółmiernie niższa od pracy jaką w to włożylibyśmy dwa razy.
Peugot 205 Lacoste
bartolini

Post autor: bartolini »

a ja miałem to samo tylko ze z tyłu , kupiłem zaciski po 20 pln za sztuke do tego uszczelki (komplecik) 37 pln, wzielim się z bratem rozebrali wyczyscili, złoyli i sa jak nowe hamulce
ODPOWIEDZ