Co sie dzieje?? - Pomocy!!! 1,6 GTi

Dyskusje na temat napraw silnikow XU 8v,16v.
Crazy Life
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 gru sob, 2006 11:31 pm

Co sie dzieje?? - Pomocy!!! 1,6 GTi

Post autor: Crazy Life »

Mam problem z moim Pugiem 1,6 Gti. Sprawa wyglada następująco: Odpala elegancko, pracuje równo i wkreca sie na obroty, ale gdy wrzuce mu bieg i chce ruszyć to czuć szarpanie i silnik chodzi przerywając. Jak napędzę sie np na trójce i wysprzęglę auto to bardzo powoli schodzi z obrótów...jak tak trzyma obroty to muszę mu na luzie dać ostro w gaz i po tym obroty spadają do normalnego poziomu:/ Czym może być spowodowane te szarpanie (brak mocy) i to że nie chce mi zejsc z obrotów jak jadę z większą szybkością?? Bardzo proszę o rady :( MEGA PILNE
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

Masz gaz?
Te obroty to moze byc zatarta linka od gazu, lub cos w tym kierunku
Szarpanie to wyglada na zaplon lub walnieta pompe paliwa
Crazy Life
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 gru sob, 2006 11:31 pm

Post autor: Crazy Life »

Nie mam gazu. Nie jestem pewien czy linka od gazu mi sie zacina bo jak stoje na luzie i wciskam gaz nic takiego nie wystepuje - wchodzi na obroty i szybko z nich schodzi. Najbardziej mnie martwi ten brak mocy i szarpanie:/ A jesli to pompa paliwa, to od jakich wersji silnikowych bedzie pasować do 1,6 GTi?? Banita napisałeś że to "zapłon" - co mam sprawdzić aby to naprawić jesli to faktycznie to.
Awatar użytkownika
Banita
Peugeot 205 Master
Posty: 4993
Rejestracja: 15 gru czw, 2005 7:46 pm

Post autor: Banita »

czy wszystkie swiece daja iskre i czy daja w dobrym momencie. Silnik nie wyczarowuje sobie powietrza, wiec nie bedzie trzymal obrotow z zamknieta przepustnica.
Crazy Life
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 09 gru sob, 2006 11:31 pm

Post autor: Crazy Life »

A może to cos z przepływką nie tak??
Awatar użytkownika
Michal gti
Uzalezniony
Posty: 897
Rejestracja: 06 cze pt, 2003 4:32 pm
Posiadany PUG: 205 rallye, 205 GTi, 205 CTi, 205 RG Cabrio, 205 MultiVan, 306 GTi6, 505 GTi, 304 cabrio, 304 coupe
Lokalizacja: Wawa
Kontakt:

Post autor: Michal gti »

Sprawdz tez kable, które idą od modułu zapłonowego. Czy nie są przerwane, czy nie ma zwarcia, lub kostka nie jest luźna.
b182
Uzalezniony
Posty: 689
Rejestracja: 09 cze czw, 2005 10:40 pm
Posiadany PUG: NJE MAM JUSZ PEŻOTA
Numer Gadu-gadu: 6262732
Lokalizacja: Gorlice i okolice :)
Kontakt:

Post autor: b182 »

zwłaszcza sprawdz świece i przewody wysokiego napięcia. Jak juz sa stare to kup nówki. Potem tak jak chłopaki piszą sprawdz kabelki idące od aparatu do modułu. Kopułke i palec tez mozesz sprawdzic. ew przeczyścić styki. lub wymienić. Sprawdz czy masz odbrze wyregulowaną przepustnice czy przypadkiem nie ciągnie lewego powietrza z wężą zaworu powietrza dodatkoweg. Jest dużo mozliwości. Leć pokolei. Ja mam tez 1.6 GTI i nieraz borykałem sie z takimi problemami i powiem tyle- Jak sam nie sprawdzisz wszystkiego lub mechanik to na forum nikt cie lepiej nie pomoze nie mając przed sobą autka. Mozemy tylko naprowadzać :|
Pug sprzedany
ODPOWIEDZ