Termowyłącznik

Tematy w trakcie przenoszenia do odpowiednich dzialow
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Termowyłącznik

Post autor: bipi »

Mam taki problem: po paru minutach na pełnym słońcu w korku zapalała mi się kontrolka temperatury cieczy chłodzącej. Wiatrak się nie kręcił, chyba że spiąłem na krótko. Więc kupiłem nowy włącznik temperatury, czy jakoś tak, takie malutkie coś z trzema nóżkami hehe. No i wykręcam stare z chłodnicy i zaczęło coś wypływać. To normalne? Wystarczy to wymienić i będzie ok? Coś jeszcze sprawdzić? Jak to w ogóle może działać skoro tylko płaska metalowa ścianka tego czujnika dotyka tej wody?
Lars

Post autor: Lars »

To jest termostat - takie urządzenie, które posiada wewnątrz bimetal, który pod wpływem temperatury zamyka obwód włączający wiatraki przy chłodnicy.

Co do wymiany - po odkręceniu wylał Ci się płyn chłodzący. Na 100% będziesz musiał uzupełnić jego poziom. Nie wiem jak jest w Pugach, ale w niektórych samochodach należy jeszcze odpowietrzyć układ chłodniczy.
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

bardzo dziwne,to wyglada na mosiezna konstrukcje. no nic - musi dzialac w takim razie. a jakie sa objawy jesli bym nie odpowietrzyl?
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Re: Termowyłącznik

Post autor: robakkk »

bipi pisze:...nowy włącznik temperatury, czy jakoś tak, takie malutkie coś z trzema nóżkami hehe.

:arrow: Lars,ale kolega pisze chyba o czujniku temperatury,a nie o termostacie :twisted:
bipi pisze: No i wykręcam stare z chłodnicy.Jak to w ogóle może działać skoro tylko płaska metalowa ścianka tego czujnika dotyka tej wody?
:arrow: bipi!!
To normalne,ze zaczyna leciec-a wycieka plyn z ukladu chlodzenia,a dokladnie z chlodnicy :)
Jak wkrecisz to nowe,to powinno byc OK!
:idea: ...a ta "metalowa ścianka" dziala wlasnie dzieki temu,ze ma bezposredni kontakt z ciecza chlodzaca,dzieki czemu jest wlasciwa wymiana ciepla 8)
Pozdrawiam,
Robakkk
rotel1

Post autor: rotel1 »

Nic nie musisz odpowietrzać. Po wkręceniu termowłącznika wiatraka uzupełnij płyn chłodzący w chłodnicy i tyle. Obok zbiornika wyrównanczego jest przewód-otwór, przez który wycieka nadwyżka płynu i ew. powietrze. Wiadomo bowiem, że gdy układ mocniej się nagrzeje płyn w chłodnicy zwiększy nieco swoją objętość i coś się musi z nim stać.
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

już teraz wszystko rozumiem, dzięki za wyjaśnienia. mam nadzieję że z resztą sobie poradzę. acha, tak przy okazji: jak wyjąłem filtr powietrza razem z tą gumową rurą o dużym przekroju to zauważyłem w niej trochę oleju, czy ma tam prawo być olej. może jakieś odprowadzenie nadmiaru, czy co?
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

jeszcze jedno: wszystko pasuje, płyn uzupełniłem ale jest inny problem. nie smiejcie sie, prosze. bo kiedyś mechanik mi wyjął tą kostkę potrójną żebym mógł sobie w razie czego spiąć na krótko ten wiatrak, ale teraz już działa, więc gdzie podpiąć tą kostkę????wszędzie szukałem i nie mam nigdzie wolnej!!! prosze pomóżcie!!
bipi.205.pl
Mav309
Uzalezniony
Posty: 710
Rejestracja: 30 wrz wt, 2003 11:38 am
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Mav309 »

bipi pisze:już teraz wszystko rozumiem, dzięki za wyjaśnienia. mam nadzieję że z resztą sobie poradzę. acha, tak przy okazji: jak wyjąłem filtr powietrza razem z tą gumową rurą o dużym przekroju to zauważyłem w niej trochę oleju, czy ma tam prawo być olej. może jakieś odprowadzenie nadmiaru, czy co?
\spokojnie, to jest odma z odpowietrzania ukladu korbowego...lubi tam czasem plunac olej...bez paniki, starsze autka tak maja...
P309 GTI 1.9 "Rallye"
F126 P 0.6 "Blue Thunder"
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

ok, to dobra wiadomość. A możecie mi pomóc z tą kostką? Opisałem problem wyżej - gdzie ją wtyknąć?
bipi.205.pl
Awatar użytkownika
robakkk
Junior
Posty: 262
Rejestracja: 09 cze pn, 2003 1:52 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: robakkk »

Podaj mi numery przewodow, ktore sa umieszczone w poblizu zlacza.
Pozdrawiam,
Robakkk
Awatar użytkownika
bipi
Junior
Posty: 451
Rejestracja: 25 mar czw, 2004 2:49 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz/Kraków
Kontakt:

Post autor: bipi »

sorki ze tak dlugo ale nie wiedzialem ze ktos odpisal. no wiec do tej kostki dochodza 3 kable: czerwony, jasnozielony i zolty. na czerwonym jest 32B, na zielonym cos jakby 08, ale nie jestem pewny a na zoltym nic nie widac. i co teraz?
bipi.205.pl
ODPOWIEDZ