Moj PROJECT 205 GTi16

Większe projekty, odbudowy i renowacje, przygotowanie do rajdów.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Jestes w bledzie - nie wiem skad czerpiesz takie wiadomosci?

Seryjne wtryski (213,9cc/min), cykl pracy 80%, cisnienie 3.0Bar, 4wtryski - to jest max 150KM. Wiecej nie wyciagniesz z przeplywu dla 4 wtryskow w sumie 684,5 cc/min, gdy cykl pracy to 80%. To po prostu stanowczo za malo paliwa!
Dla cyklu 85% mozna na tych 4 wtryskach przy dobrym doplywie powietrza osiagnac wlasnie 160KM - tak jak w wersji D6C. Poparte jest to dosc solidnymi wyliczeniami na podst. fachowej literatury - A. Graham Bell <Modern Engine Tuning>.
Wbrew pozorom wtryski z Turbo nie dysponuja az tak wielkim przeplywem (ps. nawet w niektorych astrach GSI - 150KM - byly wtryski o wydajnosci takiej jak te, ktore mam)

Mysle, ze po zamontowaniu tych wtryskow bede musial i tak zwiekszyc troche cisnienie na listwie - co sie oczywiscie okaze!
Obrazek
Awatar użytkownika
Przecinak
Junior
Posty: 336
Rejestracja: 19 sty śr, 2005 5:06 pm

Post autor: Przecinak »

No w sumie masz racje bo jak sobie policzylem teraz to faktycznie przy zalozeniu 80% wychodzi 150KM :) A to ciekawostka.
Peugeot 205 GRIFFE :) Sliczny zielony i z sercem lwa :)
Project GRIFFE ??????? - ??.??.0?
Galeryjka http://gti.peugeot205.pl/gallery/przecinak
Awatar użytkownika
HDi
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HDi »

a jaki potencjał mają te z turbo bo szukam czegoś co strawi moce ok 250KM
205 Rallye Ex.. peryment
Awatar użytkownika
Lord Devil
Peugeot 205 Master
Posty: 2609
Rejestracja: 26 mar pt, 2004 1:44 pm
Posiadany PUG: 205 CTi i 205 GTi Griffe
Numer Gadu-gadu: 6446898
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Lord Devil »

Do 220ps te zturbo idą, ale przy pomocy zaworu nalistwie paliwowej, tylko jak piszą chłopak, to rozwiązanie jest niecoryzykownezewzględu nawytrzymałość samych wtrysków, pamiętaj także o wydajności pompy paliwa.
Car Valeting, Car Detailing.
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

HDi pisze:a jaki potencjał mają te z turbo bo szukam czegoś co strawi moce ok 250KM
To zalezy czy chcesz miec te 250KM na silniku N/A czy TURBO ?

Dla wolnossacego przy 100% cyklu pracy (co grozi spaleniem wtryskow), dodatkowo cisnienie paliwa 5 bar (co tez jest max dla tych wtryskow), mozesz osiagnac moc podchodzaca pod 270KM (teoretycznie). Znacznie bezpieczniejsza opcja bedzie cykl 85%, cisnienie 4.5 - co daje ponizej 220KM.

W przypadku TURBO jest jeszcze gorzej - 100%, 5 bar - ok. 220KM. I na tym sie konczy ich potencjal!

Jezeli chcesz znalezc mocniejsze wtryski to BMW M3, wtryski o jeszcze wiekszym przeplywie znajdziesz w Saabach Turbo!
Obrazek
Awatar użytkownika
HDi
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HDi »

opcja turbo 8)
z tym że dodatkowy 1 lub 2 wtryskiwacze w dolocie 8)

mam 2 żółte z GTi więc chyba one powędrują do dolotu
a zamiast seryjnych czarnych chcę te z 2.0T :)


pompa walbro 255l powinna wystarczyć
205 Rallye Ex.. peryment
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Przy 4 z turbo i 2 z GTi, cisnieniu paliwa 4,5 bara i cyklu 80% - 85% 250KM jest jak najbardziej do osiagniecia, nie biorac pod uwage powietrza i wielu innych czynnikow:) Taki uklad wtryskow jest w stanie przepuscic odpowiednia ilosc paliwa!

Oczywiscie ilosc paliwa powinna byc ustawiona po dokonaniu pomiaru spalin na hamowni obciazeniowej, bo wtedy mozna okreslic czy jest zbyt uboga czy za bogata
Obrazek
Awatar użytkownika
HDi
Junior
Posty: 140
Rejestracja: 17 sie czw, 2006 5:38 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: HDi »

thx chciałem wiedzieć czy wtryski wydolą :)

całość będzie zestrojona na hamowni z AFR w tyłku :)
205 Rallye Ex.. peryment
krzycho

Post autor: krzycho »

wydaje mi sie ze warto pomysleć nad zdublowaniem wtrysków bo w lepszym rozpyleniu paliwa kryje sie dodatkowa moc
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Kilka nowych zdjec http://gti.peugeot205.pl/gallery/album06?page=7

Troche sie przeciagnelo, ale zaczyna sie robic coraz cieplej i znowu bede mial wiecej czasu, wiec w nastepnym tyg powinno sie udac wreszcie odpalic :)
Obrazek
Awatar użytkownika
kubas
Maniak
Posty: 1183
Rejestracja: 14 lip pt, 2006 10:15 am
Posiadany PUG: rallye
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: kubas »

Ladnie ladnie coraz lepiej. To teraz czekamy na jakis filmik w przyszlym tygodniu jak chodzi mig. Troche docierania cie czeka i potem moze jakis bardziej hardcorowy filmik... :D A i takie pytanie bo mnie nurtuje jak bedziesz nalewal plynu do szyb zbiorniczek z racji tego filtra w takim bardzo nietypowym miejscu masz hehehe dlugi lejek i jazda...
A i bym zapomnial maska wyglada super taka zakurzona :D:D
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

No dzieki. Co do maski to lezala juz troche czasu i zdarzyla obrosnac kurzem :) Zbiorniczek bedzie napelniany za pomoca lejka rzecz jasna.
Mam nadzieje, ze uda sie odpalic w nastepnym tyg choc jak zwykle maszyna sie sprzeciwia i czasami mam wrazenie, ze sie cofam, ale tak to juz jest z projektami - trzeba walczyc. Oczywiscie wszystko bedzie udokumentowane, filmiki z odpalania itp.
Obrazek
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Silnik pali bardzo ladnie. Zaskoczyl za drugim razem. Jeszcze jest kilka rzeczy do poprawienia, ale nie powinno byc z nimi problemow.

Tak w tej chwili prezentuje sie autko:
http://gti.peugeot205.pl/gallery/Peugeot-205-GTi16
Obrazek
Awatar użytkownika
samer
Uzalezniony
Posty: 741
Rejestracja: 07 cze sob, 2003 5:00 pm
Numer Gadu-gadu: 0
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: samer »

A po co ci ten maly filterek, i to jeszcze w dolocie ? Na fotce wyglada to tylko jak dodatkowy bajbas :wink:
Awatar użytkownika
stef
Uzalezniony
Posty: 995
Rejestracja: 18 gru sob, 2004 5:50 pm
Posiadany PUG: 205mi16
Numer Gadu-gadu: 4896812
Lokalizacja: okolice Lublina
Kontakt:

Post autor: stef »

Juz tlumaczylem Pzecinakowi ze na razie tak jest. To nic innego jak rozwiazanie seryjne silnika tyle ze nie dostaje sie tam powietrze ze skrzyni korbowej a z atmosfery. Zapewne po prostu zaslepie trojnik i tyle.

A tu macie filmiki z odpalania i odglos wydechu na jalowym. Bylo ciemno wiec prawie nic nie widac. Niebawem nagram cos lepszego

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 2605299166

http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 1401617445
Obrazek
ODPOWIEDZ